K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2018, 16:44   #21
Bamze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bamze er ny på vejen
Ja altid 37 timer om ugen. Jeg kan ikke leve for 20 timer. jeg skal da vidst minimum have 30 timer for at få udbetalt som kontanthjælp med paragraf 34. Selvfølgelig afhængig af timeløn. Men de jobs giver vel sjældent ret meget mere end ca. 120 i timen. Jeg bor i Jylland, så ingen københavner lønninger her.
Bamze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 18:28   #22
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamze Se meddelelser
Ja altid 37 timer om ugen. Jeg kan ikke leve for 20 timer. jeg skal da vidst minimum have 30 timer for at få udbetalt som kontanthjælp med paragraf 34. Selvfølgelig afhængig af timeløn. Men de jobs giver vel sjældent ret meget mere end ca. 120 i timen. Jeg bor i Jylland, så ingen københavner lønninger her.
Du tænker i fleksjob af de helt forkerte årsager og lyder bestemt ikke som en kandidat. Beklager.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 20:40   #23
Bamze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bamze er ny på vejen
Jeg tænker da fleksjob fordi jeg ikke kan få et normalt job mere, og da jeg havde det, passede jeg ikke ind. Jeg ved ikke hvad ellers der skal til, men i hvert fald job på specielle vilkår som jeg læste i en artikel om en anden med asperger. Findes der da andre vilkår end job med løntilskud, som er i en begrænset periode?

Det var denne artikel. Jeg skal også bare sidde stille og roligt med det og hvor får jeg lov til det i den stressede verden?

https://folkebladetlemvig.dk/erhverv...artikel/270688
Bamze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 21:29   #24
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamze Se meddelelser
Jeg tænker da fleksjob fordi jeg ikke kan få et normalt job mere, og da jeg havde det, passede jeg ikke ind. Jeg ved ikke hvad ellers der skal til, men i hvert fald job på specielle vilkår som jeg læste i en artikel om en anden med asperger. Findes der da andre vilkår end job med løntilskud, som er i en begrænset periode?

Det var denne artikel. Jeg skal også bare sidde stille og roligt med det og hvor får jeg lov til det i den stressede verden?

https://folkebladetlemvig.dk/erhverv...artikel/270688
For at få fleksjob skal din arbejdsevne rundt regnet være nedsat til under halvdelen. Hvis du kan arbejde fx 20 timer er lovgivningen ligeglad med hvor meget du kan tjene. Du kan mig bekendt få suppleret op til kontanthjælp At du har mange skånebehov er ikke ensbetydende med at du kan få flexjob. Og processen er stressende og opslidende.

Der dukker ikke flere virksomheder op fordi du står med en fleksjobbevilling. Der kommer ikke en og serverer et job for dig.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 21:35   #25
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Manden i artiklen arbejder på ordinære vilkår (ikke fleksjob) og startede med praktik. Han har aftalt skånebehov med arbejdsgiveren som viser hensyn uden tilskud.
Jeg vil foreslår du får kommunen til at hjælpe dig i praktik på en rummelig arbejdsplads der matcher dine skånehensyn.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 11:35   #26
Bamze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bamze er ny på vejen
ja det er da en mulighed. Jeg må se hvad der sker.

Hvor finder I hjælp når denne side lukker?
Bamze er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension