K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2018, 19:44   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker ikke at det er en god ide at blande børnene ind i det. Fleksjob gives udelukkende på erhvervsevne, så hav fokus på at hendes skånehensyn måske har ændret sig med tiden, og at det altid vil være en løbende vurdering om erhvervsevnen stiger eller falder.

Hvis hun går ned med stress, ja så er hendes skånehensyn måske ikke overholdt, hvis hun pga hjerneskaden skal skånes for pres.

Hvis hun kan sige op nu uden karantæne er det nok det bedste, da hun næppe bliver glad på den arbejdsplads igen.

Som syg fleksjobber får hun ledighedsydelse, og tænker heller ikke nødvendigvis det er et problem at hun raskmeldes, da hun jo ikke kan vide om et andet job måske kan virke for hende. Så hun kan jo godt raskmelde sig i god tro, til andet er bevist.

At hun har små børn kan påvirke valget af arbejdstider, hvis de som familie ikke kan få det til at gå op med institution osv lige som andre arbejdssøgende ledige. Prøv at tjekke reglerne der. Hvis hendes timer ligger udenfor institutionens åbningstid og manden ikke kan passe, er hun ikke nødt til at sige ja til jobbet.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 10-12-2018 kl. 19:49.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2018, 10:36   #12
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker ikke at det er en god ide at blande børnene ind i det. Fleksjob gives udelukkende på erhvervsevne, så hav fokus på at hendes skånehensyn måske har ændret sig med tiden, og at det altid vil være en løbende vurdering om erhvervsevnen stiger eller falder.

Hvis hun går ned med stress, ja så er hendes skånehensyn måske ikke overholdt, hvis hun pga hjerneskaden skal skånes for pres.

Hvis hun kan sige op nu uden karantæne er det nok det bedste, da hun næppe bliver glad på den arbejdsplads igen.

Som syg fleksjobber får hun ledighedsydelse, og tænker heller ikke nødvendigvis det er et problem at hun raskmeldes, da hun jo ikke kan vide om et andet job måske kan virke for hende. Så hun kan jo godt raskmelde sig i god tro, til andet er bevist.

At hun har små børn kan påvirke valget af arbejdstider, hvis de som familie ikke kan få det til at gå op med institution osv lige som andre arbejdssøgende ledige. Prøv at tjekke reglerne der. Hvis hendes timer ligger udenfor institutionens åbningstid og manden ikke kan passe, er hun ikke nødt til at sige ja til jobbet.

Hej
Vi er kommet så langt at der er hentet ny lægeerklæring ind på at min datters sygdom er forværret der skulle kunne muligegøre at hendes arbejdstider kan ændres og timeantallet sættes ned, så hun har mulighed for at kunne være i det, men vi har et møde i vente med fleks konsulenten om dette...Min datter vil give hendes chef en chance for at finde ud af om hun vil beholde hende på de primisser som min datters nye skånehensyn kræver, men lidt svært da hendes chef nu ikke “kan” være med til møder før efter det nye år, og min datter nu står uden indkomst..hun får ingen sygedagpenge, eller løn og når hun ikke får det kan hun heller ikke modtage flekslønstilskud.

Vi har dog opponeret mod partshøringen, og hjælper det ikke vil min datters fagforeningen så anke sagen for hende..

Vi er dog enig i at min datter skal ud af jobbet, men min datter vil gerne ud af det uden og give hendes chef en udgift på det, trods for jeg har sagt hun ikke skylder sin chef noget som helst, eftersom hun jo i forvejen. Havde undersøgt om hun kunne fyre hende, hvad hun ikke kunne da hun sp skulle betale min datter en del penge pga hun har været ansat der i 15 år.

Men vi er kommet lidt længere og har fået mere ro, men det link en herinde fra smed omkring § 74a satte en del i gang, og det er jeg taknemlig for den hjælp🙏🏻
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2018, 15:06   #13
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Så faldt alt på plads, alle mine bekymringer på min datters vegne er dog ikke slut trods for hun nu får lidt fred i krop og sjæl for en tid.
Hun er blevet tvunget ud i og måtte sige sit arbejde op i går, eftersom hun nu blev ramt økonomisk hvis ikke hun gjorde det.

Vi fandt ud af hun kan få ledighedsydelse selv om hun ikke er raskmeldt
Og hun kan stadigvæk anke sagen om afgørelsen af sygedagpengekontoret uden at stå uden penge

Grunden til at min datter blev sat i den situation hun kom i medhensyn til ophør med sygedagpenge er helt og Holden min fejl!

Jeg forstod åbenbart ikke et af de spørgsmål under deres oplysningsskema 300A
Og fik desværre min datter i fedtefadet......��

Jeg vil nu prøve med hendes fagforening, at finde ud af om jeg kan rede hende ud af den situation hun er havnet i, og kan dette ikke, anker vi sagen med de brev som der bliver sendt til dem.

Hvis i hjælper andre med at udfylde skemaer, så husk altid at forstå spørgsmålet inden det besvares, det har jeg på den barske måde lige lært det på, og det gik desværre ud over min datter

Tak for jeres hjælp
Rigtig god jul og godt nytår.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension