K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2018, 09:27   #21
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Erik taber sin erstatningsag i byretten

Retten i Hjørring har afgjort, at falckredder Erik Schacks svære hjerneskade ikke er en arbejdsskade. 3F'eren fik en blodprop i hjernen få timer efter, at han forsøgte at redde flere menneskers liv.

"Dommen er dybt uretfærdig, og psykisk er jeg helt nede i kælderen. Jeg passede mit job som Falckredder og prøvede at redde liv, og det gør bare så ondt at få den her behandling nu, siger han med tårer i øjnene"


Den seneste hjerneoperation, der foregik 27. september, hvor hjerneskallen blev sat ind igen, havde han frygtet, ville koste ham livet. Men den gik godt, og han blev udskrevet mandag i denne uge

https://fagbladet3f.dk/artikel/ingen...et-falckredder
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2018, 22:52   #22
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Retten i Hjørring har afgjort, at falckredder Erik Schacks svære hjerneskade ikke er en arbejdsskade. 3F'eren fik en blodprop i hjernen få timer efter, at han forsøgte at redde flere menneskers liv.

"Dommen er dybt uretfærdig, og psykisk er jeg helt nede i kælderen. Jeg passede mit job som Falckredder og prøvede at redde liv, og det gør bare så ondt at få den her behandling nu, siger han med tårer i øjnene"


Den seneste hjerneoperation, der foregik 27. september, hvor hjerneskallen blev sat ind igen, havde han frygtet, ville koste ham livet. Men den gik godt, og han blev udskrevet mandag i denne uge

https://fagbladet3f.dk/artikel/ingen...et-falckredder
For nylig læste jeg et eller andet sted, at Retslægerådet og juraen bruger 2 forskellige måder, at vurdere sandsynlighed på. De gør det op i procentsatser. De nøjagtige tal husker jeg ikke, men forskellen er bemærkelsesværdigt.
Uanset, så anser jeg systemet som en stor svindelbutik, og vi er mange der behandles som lort.
i Eriks tilfælde ligger den dog lige til h. benet, men det undrer mig ikke,desværre.
Sager er vilkårlige og det uanset diagnose.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2018, 20:41   #23
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
3F anker byretsdommen over Erik

3F anker en byretsdom og et afslag på erstatning til den svært hjerneskadede falckredder Erik Schack til landsretten.

https://fagbladet3f.dk/artikel/afsla...il-landsretten

Stor tak til 3F



Ey Danmark, jeg savner dig
Jeg freaking fucking savner dig
Du skræmmer mig
Jeg vil ha' dig tilbage, for jeg græmmer mig


NATASJA
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2018, 19:36   #24
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Hjerneskadet Falckredder hædres med Malteserordenen

Mere end fire år efter en tragisk dødsulykke på en fiskekutter i Strandby Havn, der kostede to fiskere livet, bliver Erik, der kæmpede for at redde deres liv, endelig anerkendt for sin indsats.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-1...-i-doedsulykke

Falck-redder Erik Schack har forgæves kæmpet for at få anerkendt den blodprop i hjernen, han fik ved redningsaktionen, som en arbejdsskade, men ankestyrelsen mener Erik under alle omstændigheder, ville få en blodprop


Mærkeligt, at den mindste tvivl ikke kommer den skadelidte til gode, det er ikke værdigt i et såkaldt retssamfund.

STORT TILLYKKE ERIK
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2021, 09:05   #25
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Erik får anerkendelse med dom

https://jyllands-posten.dk/indland/E...i-landsretten/

"Den i dag 59-årige tidligere Falck-redder Erik Schack fik mandag Vestre Landsrets ord for, at de tre blodpropper og den efterfølgende hjerneskade, som han i 2014 pådrog sig efter at have deltaget i en redningsaktion ved Strandby Havn, er en arbejdsskade"

Kære Danmark
Du har svigtet et menneske, der med sin indsats reddet andre og selv blev skadet.
Systemet, Danmark; du har sat op til at behandle folks arbejdsskader, skal reformeres, udgangspunktet må være, at al tvivl skal komme den skadelidte til gode. Et anstændigt system, der tager hensyn til mennesker.

Når vi ved, hvor svært det er at få ret som arbejdsskadet, så er det bare at konstatere, vestre landsret, ikke kunne se bort fra årsagssammenhæng, det/de er helt tydeligt.

Håber det bedste for dig Erik og nyd dit liv, selvom det er svært, med de skader du har pådraget dig og den behandling fra myndighedernes side du været udsat for.

Sidst redigeret af Reno; 16-09-2021 kl. 09:10.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2021, 09:24   #26
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
https://fagbladet3f.dk/artikel/falck...prop-i-hjernen

Tak til 3F for at bistå og støtte Erik i en svær livssituation
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2023, 13:27   #27
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Erik Schack Utryg over forsikringsselskabet TRYG

Selv om der forligger en landsretsdom, og det er ni år siden arbejdsulykken skete, har Erik Schack stadigvvæk ikke fået en krone i erstatning. Fordi Falck Danmarks forsikringsselskab, Tryg, har klaget over to nyere afgørelser i sagen.

https://fagbladet3f.dk/artikel/jeg-v...nvalidescooter


Erik udtaler til 3F “Jeg har været kastebold i et umenneskeligt system. Kunne jeg da bare få afsluttet sagen og sætte punktum, så jeg kunne komme videre i mit liv, for fanden. Selvom jeg godt ved, at det kommer til at tage år at komme ovenpå igen”

At tænke sig, et forsikringsselskab som TRYG, mere går op i god presseetik end at gå op i god og anstændig forsikringskik.

Læren må være, hvis du som forsikringstager eller arbejdstager ønsker du skal være UTRYG - så vælg TRYG som forsikringsselskab

Ønsker det bedste for Erik og håber vores folketing snart vågner op fra deres tornerose søvn
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension