K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2009, 00:01   #31
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hvem er forbavsede?? ikke jeg.. og det hjælper ikke dig en skid.. ved jeg godt.. men for fanden det er noget rod.. Helene.

Vi er " sociale mennesker" fanget i en mærkelig "limbo tilstand" uden klare regler.. omkring vores situation, og uden klare "regler" omkring hvad der så skal ske.. og hele tiden sker der nye tiltag fra vores dejlige Regerings Partier ...NYE REGLER KONSTANT og ingen fast socialrådgiver, til at varetage vores rettighedder eller svare på ?

Hvem fanden kan forstå at: socialrådgivere o.s.v. ikke siger fra.. ??

Nå jeg kom måske lige bort fra din sag lille skat.. er sq lidt frustreret, har heller ikke hørt fra kom. siden sidste år ogogog ( håber lidt jeg er glemt) og er alligevel gal!
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 00:13   #32
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Helene, din store tålmodighed, må endnu en gang bestå en prøve

Alt, fiser rundt i deres "system" og hvem er ofret, os der ligger ned

Håber at du snart hører noget godt.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 00:14   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Curls, jeg har printet det ud og har det stadigvæk, dog skal der bare lige rettes lidt hist og pist efterhånden som sagen (haha!) 'er skredet frem'....(eller rettere er gået voldsomt i stå!). I mit tilfælde er det Mikkel Warming jeg skal have fat i, da jeg ikke har noget udestående med jobcentret....men derimod kæmper med hele socialforvaltningen (som han jo er Borgmester for). Det ér sgu da heller ikke til at hitte rundt i alle de Borgmestre

Og jo Bissen, nu synes jeg også at nok er nok, det er fuldstændig vanvittigt det alle har gang i - eller retter ikke har gang i......synes det er horribelt at man kan sidde på 2 måned uden sagsbehandler, uden kontaktperon, uden et telefonnummer, uden en konkret adresse...og bare gisne om hvor fanden ens sag mon NU er henne, om den er modtaget, om den er blevet væk igen osv. Som professionel tosse har man jo rigtig mange tanker, og den ene kan tage den anden i én lang og uendelig strøm
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 18:01   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tid til opdatering!!

I dag var jeg så endelig til møde hos Task force i forbindelse med udarbejdelsen af min ressourceprofil. Hun bad mig inden mødet lave en lille klade - det blev så til 9 A4 sider
Dette var hun enormt glad for og kunne så nøjes med at stille få spørgsmål (som jeg nu allerede havde redegjort for i ressourceprofilen...men hun kunne jo ikke sidde og læse den), så jeg svarede bare...

Hun virkede også fair nok og havde læst min sag, samt div lægepapir, men som med alle sagsbehandlere, så skulle også hun begynde med ,,det kan være du skal til flere undersøgelser....og......det kan være du bliver nødt til at komme i arbejdsprøvning''...

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad for en sagsbehandler jeg får, så kan de ikke læse- Ellers VIL de bare ikke læse

Men jeg kunne så fortælle hende lige så sikkert som Amen i kirken, at jeg ALDRIG kommer i en arbejdsprøvning uanset om de fjerner min kontanthjælp, dropper førtidspensionssagen eller lader mig forblive på kontanthjælp for evigt. JEG KAN IKKE arbejdsprøves!!!

Og undersøgelser?? Jeg lider af psykisk sygdom....der er ikke rigtigt noget at undersøge, jeg fejler jo ikke noget fysisk.
Og hvor længe kan de mon blive VED med det der??
Nu har min læge skrevet og redegjort, min psykiater har skrevet og redegjort, psykologen og en anden sagsbehandler har skrevet og redegjort......hvor mange skal der egentlig indover min sag?? Så SVÆR er den sgu heller ikke!! De kan for fanden da ikke blive ved med at hale folk med ind i sagen der skal vurderer mig, der ligger jo 4 uddybende erklæringer der siger NØJAGTIGT det samme....hvad skal de så med en femte vurdering??

Enden blev at hun ville stykke ressourceprofilen sammen, sende den til mig så jeg kunne tilføje og/eller godkende den. Og så ville hun sende mig ALLE de relevante papir fra min sag, men jeg fandt ikke ud af hvorfor??

Hun ville også sende ressourceprofilen til lægekonsulenten når hun havde skrevet den færdig og jeg havde godkendt den
Det har jeg ALDRIG hørt om før...man sender sgu da ikke ressourceprofiler til en lægekonsulent....eller gør man????

Og ellers hænger jeg så og dingler i en tynd tråd som sædvanligt!

Selvfølgelig er jeg glad for at dét med ressourceprofilen nu er ved at blive fikset, men hendes latterlige kommentarer om arbejdsprøvning og endnu flere 'undersøgelser' klinger stadig skingert i mine tanker og gør bare det hele så ØV....

Hun mente heller ikke jeg havde været gennem nok kognitiv terapi
- og dette påtrods af min psykiater har skrevet at det ikke hjælper på de diagnoser jeg har

Næste skridt bliver så Borgmesteren hvis hun så meget som FORESLÅR en arbejdsprøvning og/eller endnu en 'undersøgelse'....for jeg gider ærligtalt ikke være med mere..


Sidst redigeret af Ninja; 20-03-2009 kl. 18:04.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 18:12   #35
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Citat:
Hun ville også sende ressourceprofilen til lægekonsulenten når hun havde skrevet den færdig og jeg havde godkendt den
Det har jeg ALDRIG hørt om før...man sender sgu da ikke ressourceprofiler til en lægekonsulent....eller gør man????
Nej det har jeg altså aldrig før set...kun lægeerklæringer...hold da op hvor træls det du skal gå igennem Helene...lægekonsulenten skal ikke vide alt om dig kun dine sygdomme som de skal hjælpe med at oversætte...men det lader til at de er sagsbehandlere.

...de bliver ved og ved...


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 18:21   #36
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Aj ja jeg er også ved at være GODT træt af de kedelige historier om lægekonsulenter.... Lægekonsulenter skal da ikke være med til at lave ressourceprofil... De har jo kun opgave til at hjælpe sagsbehandlere, som ikke forstår nogle lægelige udtryk/diagnoser.... Altså oversætte...
grrrrrr

Venter spændt på hvad det ender med..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 18:32   #37
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Jeg troede at den der taskforce kun skulle AFGØRE jeres sager ...ikke fortsætte med alt muligt ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 21:06   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen jeg ved det ikke Curls og Stella, jeg er ærlig talt lidt rystet.....

Og jo Task force skulle jo kunne afslutte sagerne hurtigt, men hvis de begynder med flere undersøgelser og nye arbejdsprøvninger, som jeg ikke kan deltage i, jamen så går der jo en masse spildtid på dét!! Og så får jeg sgu da ikke min afklaring her i 2009...

For øvrigt skulle task force jo kun have mellem 600 og 800 sager, men de har fået 1800 sager og kan IKKE følge med og er forsinket indtil videre, med ca 4 måneder!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
800.000 danskere, der ikke laver noget? Gruppen er langt mindre Webmaster K10 Nyheder 0 10-10-2013 20:10
wattar gruppen i kbh sndnkm67 Alt det andet 8 14-08-2012 11:26
Velkommen i København Gruppen. afrodite Dit og Dat 17 18-01-2009 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension