K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2008, 20:51   #31
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
mavekatar

ja.så har jeg lige fået konstateret mavekatar som kunne have blevet til mavesår...er sikker på det er pga det psykiske press jeg er i pga kommunen,,,øvvvvv
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 11:36   #32
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej PruttenQ34

Er ked af at høre du har fået mavekatar oven i de andre skavanker
Der er ingen tvivl i mit sind om at man bliver påvirket både fysisk og psykisk af al den uvished. Det kræver et virkelig godt helbred at være syg

For at modtage sygedagpenge skal man opfylde nogle betingelser når man bliver syg, jeg er ikke sikker men tror at det følger reglerne for retten til at modtage dagpenge (arbejdsløs), så jeg vil tro du ikke har opfyldt dem og derfor har fået kontanthjælp fra starten af, lyder det rigtigt? Så det har altså ikke noget med graden af ens sygdom at gøre.

Det er mit indtryk at man altid får flere penge på sygedagpenge end kontanthjælp.

Jeg håber at der snart sker noget for dig så du kan få lidt ro i dit liv, så du også kan få mere overskud til dine børn. Jeg fatter ikke systemet/samfundet presser folk så langt, hvad tror de at de får ud af det????????

Mange tanker fra mig til dig.

Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 17:21   #33
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
maj

hejsa maj...
tak for svar!!
jo jeg har været på kontanthjælp i 15år......så der ingen sygepenge hente da jeg ik har haft anden indkomst*S

jeg kan ik holde presset fra komunen ud mere..og vil ik have mavekatar igen....derfor tror jeg at jeg vil få dem til vågne lidt op ved søge pension..men nu får vi se hvad min læge siger til jeg har fået det maveproblem ....jeg vil jo bare skide gerne ud arbejde vil gerne kunne forsørge mig og mine to børn..men alt er ved glide fra hinanden og har det svært ved få overskud til få et godt forhold til min datter som skall på efterskole...min søn på 5 må jo også på en eller anden måde rammes af det psykiske pres jeg lever med hver dag ....det værste er jeg ikke ved hvad der sker med mig og mine børns fremtid og det kan jeg ik holde ud..dermed bange for miste mine børn til sidst...puha det gør ondt sidde her skrive det ned...!! fik lykkepiller af min psykiater men jeg valgte selv trappe ned på dem og har nu ik taget dem i 3 uger....jeg tog meget på af dem og hver anden dag sov jeg det halve af dagen,...aner nu ikke om jeg skal gå i arbejdsprøvning da jeg er bange for få et nederlag og dermed aldrig ville ud igen...men samtidig har min psyke meget brug for en afklaring...suk....god søndag
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 12:18   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Til jer fra Halsnæs prøv lige at læse den her http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=9097


kommer i ind i et glasbur så ved i hvad klokken er slået

det er da ganske interessant at der skrives

Det kan godt virke grænseoverskridende for borgerne at blive filmet, men hvis jeg skal veje det op imod de ansattes sikkerhed, står de ansattes sikkerhed øverst.

For så må vi jo formode at det også er helt ok med dem at vi optager samtalerne man kan jo bruge samme parole ...

det kan virke grænseoverskridende at vi optager , men hvis vi skal veje det op mod vores egen retssikkerhed så står vores retssikkerhed øverst
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 12:31   #35
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej Hejdien

Tak for linket, jeg er faktisk lidt mundlam lige nu.......

Ja nu er det lidt tid siden jeg har været på rådhuset til samtale, men det bliver sørme spændende hvilket rum jeg kommer ind i :-).

Det er jo frygtelig tragisk at samfundet/kommunen føler at det er kommet dertil, gid de dog ville se på deres egen rolle i hvordan de klemmer folk så langt ud at de reagerer udadrettet.

Mon man kan bede om optagelserne til dokumentation for hvad sagsbehandleren lover, det må undersøges engang :-)

K.h.
Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 12:37   #36
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
overvågning

det var da egentligt meget rart vide ...!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 12:52   #37
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Kan som ikke sige jeg er chokeret eller noget.

Har selv stået vagt på kommunen for et vagtselskab, dette grundet voldige borgere som ikke helt kunne styrer sig. Trist men sandt.
Men er helt enig men Borgmesteren for selvfølig skal personalet ikke stå model til trusler eller vold, så skal hammeren falde.
På den anden side skal personalet selvfølig også opføre sig pænt og ej heller true dem der sidder på den anden side, dette er jo så også nødtil at stoppe da det nu vil ligge på bånd.
Men selvfølig er det trist at dette er en nødvendighed, men som Maj er inde på kan dette så også bruges som dokumentation i en evt. klagesag, kommer selvfølig an på hvor længe det bliver gemt.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 13:06   #38
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej igen PruttenQ34

Hvis du søger en pension og ikke har været i en arbejdsprøvning for kort tid siden, vil du garanteret få et afslag der lyder på at du ikke er tilstrækkeligt afprøvet. Jeg tror at de typiske afslag er at der stadig er behandlingsmuligheder og at man ikke er arbejdsprøvet tilstrækkeligt.

Så hvis du på nogen måder kan finde ressoucerne, tror jeg det vil hjælpe dig at gennemføre en arbejdsprøvning. Har du snakket med lægen om hvordan du reagerede på pillerne? måske vil nogle andre kunne hjælpe dig.

K.h.
Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 14:05   #39
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
piller

hejsa.....

det er lykkepiller jeg tog...og de fleste af dem tagerdu på af...og det at tage på kan jeg bare ikke have....så ved jeg at jeg ville få det herre dårligt over det i stedet for....i forvejen er jeg ikke glad for skulle tage piller...dem jeg har kendt der har taget dem har måske fået det bedre men har så ødelagt mere i deres liv i stedet for...!!desuden begyndte jeg ryge 20 smøger om dagen..ryger kun 8 uden....og begyndte kunne lide sidde drikke 3-4 øl på en hverdag..!!så det er yt.....må håbe jeg kan få lov snakke med en psykolog igen....men det skulle der vidst være tilknyttet job og råd?

ang det med overvågningen...var det første jeg tænkte også.....øhhh hvilkent rum sad jeg i sidst..og er det alle rum der er overvåget?og må de bruge dem til min sag om fleksjob??dvs vise samtalen i komunen?? og maj kunne være rart få afvide hvis du finder ud af om man kan bruge overvågningen til ens egen fordel til hvad de lover osv*S*...:-)

jeg vil gerne i arbejdsprøvning men er skide bange for et nederlag...og bange for det med maven blusser op igen kan ik overskue skulle have sådan en mave igen..men som du siger kommer jeg jo ingen vejne uden en arbejdsprøvning...så jeg har det sådan at det bare er med komme i gang få en afklaring men samtidig føler jeg mig bare ik parat til komme ud blandt andre osv
en anden ting er at min datter endelig er kommet hjemmefra...vi skændes en del....og havde tigget komunen om hjælp til efterskole i 7 mån.....endelig siger de at de vil hjælpe og min datter kommer afsted...men så tager de lige alle hendes børne/faderskabspenge dvs 10.000 bare denne måned... og jeg har nu ikke råd til bo her med min søn uden de penge..så nu skal jeg nok til flytte midt i alt detandet ........flot hjælpe mig og så ender det med jeg skal flytte med min søn istedet for..og tvivler på som de selv siger at der er et billigere sted bo???men hvad så??..der skal jo stå et værelse tomt til min datter når hun kommer på wekend og kommer hjem bo igen om 1 år??kan ik holde ud tænke på det....
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 14:22   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Falco Se meddelelser
Hejsa

Kan som ikke sige jeg er chokeret eller noget.

Har selv stået vagt på kommunen for et vagtselskab, dette grundet voldige borgere som ikke helt kunne styrer sig. Trist men sandt.
Men er helt enig men Borgmesteren for selvfølig skal personalet ikke stå model til trusler eller vold, så skal hammeren falde.
På den anden side skal personalet selvfølig også opføre sig pænt og ej heller true dem der sidder på den anden side, dette er jo så også nødtil at stoppe da det nu vil ligge på bånd.
Men selvfølig er det trist at dette er en nødvendighed, men som Maj er inde på kan dette så også bruges som dokumentation i en evt. klagesag, kommer selvfølig an på hvor længe det bliver gemt.

Som jeg læser det så er det kun borgerservice der har overvågning og de andre rum har så alarmer...

Jeg kender også flere der har været vagter på kommuner og det igennem rigtig mange år , så det er ikke et nyt fænomen og sørgeligt at det skal være sådan....

At det er eskaleret de sidste år kan man jo bare se på den vagt der blev slået ihjel hos told og skat i kbh for nogen tid tilbage
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anbefaling af reumatolog i Kbh/nordsjælland Bella67 Alt det andet 6 17-05-2011 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension