K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2011, 20:27   #1
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
Kan ikke mere

Er helt ny her, men håber virkelig der er bare lidt at hente her.

Det hele startede for 4 år siden, blev påkørt, fik et piskesmæld og skadet min skulder. Jeg lever altid under smerter, kan ikke meget, har ikke overskud til meget. Er alene med 2 små børn.

Jeg er endnu en gang sendt i arbejdsvurdering. Og det virker så håbløst. Jeg er afsted 4 dage a 3 timer, og er udkørt bagefter. Det er så slemt, at selv om jeg går hjem og sover til ungerne kommer hjem, har jeg stadig ikke overskud til dem, og det piner mig rigtig meget.

Jeg bruger mine aftener på at tude over tingene, mens jeg sidder og har ondt, og er så tæt på at opgive det hele.

Hvor lang tid vil der gå, før jeg er igennem det hele?? Hvornår vil der være en afslutning på tingene?? Hvornår vil jeg kunne leve mit liv, som jeg vil?? Hvad kan jeg forvente? Hvad vil der ske? Hvad vil det slutte med??
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 20:50   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du har det hårdt lige nu ,men der plejer at være lys forude

der vist ingen der kan spå om hvor lang tid det hele tager og hvad det ender med.

Jeg formoder du søger flex og det er en god ting hvis du kan klare timer nok til at kunne komme i et flex job bagefter.

du er jo særlig spændt for, ved at du har små børn også,og det er jo vigtigt at det også fungere,hvis det ikke gør det,kan du evt.tale med sagsbehandleren om det,syntes bestemt at du skal tale med nogle om det din læge ville enlig nok være den bedste først at gå til.

Din arbejdsprøvning skal vise hvad du kan klare,ikke hvor mange smerter du kan udholde.

Hvad laver du i afprøvningen,kan der tages mere hen syn kan du evt,forslå at tage andre opgaver ,måske skal du sige nogle opgaver fra,du ved nok bedst selv hvad der giver dig smerter,husk det er dig der kan mærke hvordan du har det ,det kan ingen andre, så du skal selv sige til og fra.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-10-2011 kl. 20:57.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 21:10   #3
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
Jeg søger ikke om noget, andet end at finde ud af hvad jeg kan og ikke kan. Hvad det ender med, ved jeg ikke. Kender ikke systemet og ved intet om det. Derfor føler jeg også, jeg bare bliver kastet rundt.

Jeg er pt i vurdering på et kontor. Synes det er hårdt, og kan mærke tidligt på dage, at smerterne stiger. Jeg er rigtig dårlig til at sige at nu gør det ondt og jeg kan ikke mere. Også fordi, jeg er jo kun på 12 timer, og det er jo ikke meget, men det er mere end rigeligt. De snakker om, at om 3 uger vil de sætte tiden op og hvordan vil det ikke gå. Så vil jeg da slet ikke kunne passe ungerne. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Hvad skal jeg sige til lægen?? Hvad kan hun gøre for mig??

Det fungere slet ikke mht ungerne. Har ikke så meget overskud til dem, som jeg gerne ville have. Vil gerne være en god mor for dem. Men det er bare så svært.
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 21:24   #4
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej Spearl...det er dig der mærker hvornår det gør ondt og hvor meget du kan holde til.
Skriver du udførlig dagbog?
Undrer mig at du med piskesmæld og dårlig skulder kan være på kontor, medmindre der er skånehensyn...er der hæve- sænkeborde osv....og overholdes de?

Synes helt klart også du skal kontakte både din læge og sagsbehandler og få fortalt dem hvordan du har det.

til dig.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 21:31   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det rigtigt det ikke mange timer ,men hvis det er sådanne det er,så er det jo det,ikk.
Du må sige fra,skriver du dagbog for 24 timer i døgnet,ellers er det en god måde at dokmenter tingenes tilstand,og det hjælper dig til bedre at huske og få sagt det der skal siges.

Lægen er en god med spilder ellers skift hende ud,hvis du vil søge flex så er det vigtigt at have sin læge på sin side,og et besøg der nu kan måske hjælpe dig sener,hvis de siger du skal op i tid.

der skal også være energi og overskud til at være mor-du må bare ikke bruge børnen som undskylning,men sig fra på jobbet fortæl dem at du altså ikke regner med at kunne klare mere .og så må du lægge kortene på bordet når job konsulenten kommer for det gør han hun vel.

skulle det ende mad at jobkonsulenten siger det skal prøves,så tal med sagsbehandleren om det efterfølgende,hvis du ikke kan overskuge det.
men gør også kolega klar over hvordan det gå uden at gå i detaljer jo.de bliver også spurt hvordan de syntes det går.Dig fra så du kommer helskindet igemmen,pas på dig selv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 07:07   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg brugte denne model for dagbog i min sidste afprøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det er meget vigtigt, at du siger fra når du ikke kan mere.
Hvis du er der, og arbejder, 12 timer om ugen, så vurderer kommunen, at det kan du godt.
Dette vil så, sandsynligvis, føre til, at kommunen visiterer dig til fleksjob hvor de forventer, at du kan arbejde min. 12 timer om ugen.

Og så har du jo et problem hvis du reelt ikke kan klare det.

I en arbejdsprøvning/arbejdsvurdering er det vigtigt, at man møder op hver dag, så vidt man er i stand til det.
Men hvis man ønsker, at lande på den rette hylde er det lige så vigtigt, at man siger fra når man ikke kan klare mere.

Hvis du kan mærke, at det går galt efter en time, så henvender du dig til din leder/kontaktperson ell.l. og fortæller hvordan du har det og, at du går hjem i håb om, at det går bedre i morgen.

Der er skrevet utallige indlæg om dette emne på K10, hvis du bruger sidens søgefunktion og f.eks. søger på "dagbog", så vil jeg tor, at de popper op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 08:41   #7
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spearl Se meddelelser
Jeg søger ikke om noget, andet end at finde ud af hvad jeg kan og ikke kan. Hvad det ender med, ved jeg ikke. Kender ikke systemet og ved intet om det. Derfor føler jeg også, jeg bare bliver kastet rundt.

Jeg er pt i vurdering på et kontor. Synes det er hårdt, og kan mærke tidligt på dage, at smerterne stiger. Jeg er rigtig dårlig til at sige at nu gør det ondt og jeg kan ikke mere. Også fordi, jeg er jo kun på 12 timer, og det er jo ikke meget, men det er mere end rigeligt. De snakker om, at om 3 uger vil de sætte tiden op og hvordan vil det ikke gå. Så vil jeg da slet ikke kunne passe ungerne. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Hvad skal jeg sige til lægen?? Hvad kan hun gøre for mig??

Det fungere slet ikke mht ungerne. Har ikke så meget overskud til dem, som jeg gerne ville have. Vil gerne være en god mor for dem. Men det er bare så svært.
Du skal slet ikke have dårlig samvitighed over at du "kun" kan arb 12 timer om ugen.Det er meget vigtig at du lytter til din krop og når du ikke kan mere SÅ kan du ikke mere.
Jeg er selv p.t i afklaring og startede på 10 timer pr uge fordelt på 4 dage men det var for meget så jeg gik ned på 8 timer og nu er jeg nede på 6 timer fordelt på 3 dage og det er,hvad det ender på.
Du skal tage fat i din jobkonsulent og forklare,hvordan du har det.Og MEGET vigtig at du skriver dagbog hver dag hvor du beskriver hvordan du har det også når du har fri.
Håber det bedste for dig
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 14:18   #8
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Min erfaring er at jo flere lægeerklæring fra forskellige steder jo bedre.Du skal simpelthen bede lægen om at skrive en erklæring om at du ikke hænger sammen derhjemme overfor dine børn. Bed lægen om at skrive at der skal tages hensyn til dig ellers kan det ende med et eller andet slemt.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 17:36   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh ja, den er svær.. altså den der samvittighed og pligopfyldelses gen vi har.

men som de andre siger.. du må sige stop når smerterne begynder at stige.

jeg er selv i arbejdsprøvning, for anden gang.. jeg har også piskesmæld og fibromyalgi plus lidt andet småting.. jeg er netop sat ned i forventede fremmødedage og tid.. efter 2½ uge.. jeg skriver i min dagbog hvor ondt jeg har og hvad jeg laver.

selvom også det er svært at sidde og beskrive sin elendighed, man føler sig som en klynker eller noget.. trods det jo bare er sådan det er.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:15   #10
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
Jeg har igen i ag, haft en hård dag Men har i dag skrevet dagbog, hele tiden alt hvad jeg har lavet, hvordan jeg har det. Faktisk har jeg skrevet langt mere end jeg troede jeg ville komme til.

Min læge har desværre ferie i denne uge Kunne ellers godt lige have brugt en snak med hende.

Jeg var i dag afsted i 1½ time, det var hårdt nok.... Og i den tid, havde jeg holdt rigtig meget pause. Så sammenlagt har jeg kun arbejdet 23 min Det er ikke meget.

Hvem skal have denne dagbog jeg nu skriver??

Jeg bad i dag min sagsbehandler om et møde, jeg kunne først få et den 24 oktober Så meget for at det skulle være nu. Men skal jeg tage dagbogen med der, eller hvad??
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension