K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2016, 11:57   #1
Gartner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 3
Styrke: 0
Gartner er ny på vejen
Afspadsering slettet af arbejdsgiber

Har nunigennnem 4 år haft flexjob som omsorgsmedhjælper. Optjener timer aften nat tillæg til udbetaling hver 3. Måned. Alt er skrevet som afspadsering,msystematisk, på dage hvor jeg har arbejdet. April 2016 sletter arbejdsgiver alle optjente timer og jeg får ikke mulighed for at se regnskabet på timerne. Samtidig har jeg ikke kunnet få lønstigning på trods af mange ansvarsopgaver, taget kurser .,Har aldrig sygefravær , arbejder 27 timer og får kun 22000kr ,udelukkende aftenarbejde pga tillæg. Opdager at alle afspadseringstimer som er optjent som tillæg til aften nat timer hver 3 måned nulstilles og afspadseringen ser ud som afspadseret .,Har erkender samtlige vagter hvor der står afspadsering, opdager også at der afspadseres på dage hvor jeg slet ikke har haft vagt. Vikarer, ikke uddannede, ikke vikarbureau, får 60kr mere i timen end mig.Foa har ikke kunnet indse omfanget af uregelmæssigheder, men går nu ind i sagen. Er der nogen der har erfaringer,,viden ifht afspadsering til udbetaling hver 3. Måned i flexjobber.
Gartner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 12:00   #2
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Du bør kontakte din fagforening og få rådgivning.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 12:13   #3
Gartner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 3
Styrke: 0
Gartner er ny på vejen
Vil gerne høre fra flexjobbere i gl. ordning,indenfor kommunale botilbud. Arbekder 27 timer pr uge fordelt ober seks ugers rulleplan. Har også,hjemmevejledning i distrikt. Men har ikke fået hverken kvalifikationsløn eller andet og kan se at selv udefra kommende vikarer får for samme antal timet 4000kr meremi løn. Mangler gode råd, erfaringer og alt som kan hjælpe mig ifht arbejdsgivers udnyttelse af mig i flexjob. Alle tillæg omregnet til timer hver 3 måned er slettet .
Gartner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 12:23   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så godt dit andet opslag. Vær forberedt på at du muligvis ikke må optjene afspaseringstimer som fleksjobber

http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...-afspadsering/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 00:44   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Godt at FOA er gået ind i sagen for det lyder som om der er noget galt.

Du skal have dine tillæg for aften/nat og weekend/helligdage, hvis du arbejder i de vagter.

Jeg kender en fleksjobber hvor arbejdspladsen valgte at sige at hun kun skulle arbejde i dagvagter på hverdage, således at der ikke skulle udbetales tillæg eller gives afspadsering. Vedkommende arbejder på et plejehjem i Kbh området.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 21:22   #6
Gartner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2016
Lokation: Varde
Indlæg: 3
Styrke: 0
Gartner er ny på vejen
Slettede aften weekend tillæg.

Tak for svaret. Har fået aften og weekend tillæg men den opsparede afspadsering , eksempelvis 22 timer pr måned pga den måde mine vagter er samm est på ,er alle afspadseret på vagter , hvor jeg selv har arbejdet. Samtidig er der i april 2016 slettet mange timer ,og hver gang jeg bar forsøgt at få en forklaring er jeg bare blevet henvist til regler ifht flexjob. Men jeg kan jo ikke både afspadsere og arbejd samtidigt. Oplever også at alle andre medarbejdere får fo dage som fridage, hvor mine bare skrives ind som om jeg har afholdt dem. FOA går nu ind i denne sag da lønkontoret på kommunen kan se at der ikke bar arbejdet andre end mig på de mange vagter, hvor leder har skrevet afspadsering. Utroligt at en leder i det kommunale vil være så uærlig. Er også blevet nægtet diverse lønstigninger på trods af ingen sygedage, fleksibilitet . Andre medarbejdere får diverse lønforhøjelser men leder udnytter tydeligvis flexjobordnimgen. Taler hele tiden om at hun får 50% men glemmer at jeg arbejder mere end flere af de faste,da de afspadserer, får fo dage osv . Har bare fået nok og ser at ledere generelt i det kommunale tror de er små dronninger. FOA og Tr går i gang på mandag😊
Gartner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2016, 00:07   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
ja, fleksjob er guld og grønne skove. du er jo selvforsørgende, så stop brokkeriet. nej det mener jeg ikke,. det er ren sarkasme, da jeg er så træt af at læse om chefer der udnytter systemet, for det er det der sker. Godt at FOA er gået ind i din sag.
jeg har selv haft en fleksjob og blev røvrendt. Thats life!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2016, 08:30   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt din fagforening er gået ind i sagen, så der forhåbenligt kan komme nogle klare ig synlige regler på bordet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension