K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2012, 13:45   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Et positivt og godt møde

Møde med sagsbehandler for videre sagsbehandling var for en gangs skyld meget positivt og helt som vi havde forberedt os på i weekenden Hun havde modtaget statusattest fra egen læge og hun vil forelægge den for lægekonsulent så hun får en vurdering derfra på de lægefaglige oplysninger. Alt er faktisk entydigt med skånehensyn i ethvert erhverv, så de vil nok bare være sikre. Min mand skal fuldføre et hjertekarkursus han er på og derefter begynder udarbejdelse af ressourceprofil. Denne sidste skal foregå ved at han skal være med at udfylde den på et kursus over 14 dage. Det har jeg aldrig hørt om før så er det normal procedure??? Men ellers fik vi det fulde udbytte af samtalen...
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 14:26   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil ikke sige det er ''normal procedue', men det forekommer!

Det gode er, at så er din mand med HELE vejen, og kan følge med fra start til slut, og sikre sig, at alt bliver skrevet præcis som han føler det har været/er/og fortsat vil være. Så det er meget fint han kommer på det kursus.

Tager han ikke på kurset, så skriver sagsbehandleren det hele selv - udfra sagsbehandlerens vurdering, og med de ting, sagsbehandleren mener er relevant. Når sagsbehandleren så har skrevet resourceprofilen, får din mand den så til partshøring, hvor han så selv skal skrive alle de ting ind i profilen, som han er uenig i, eller som han bare ikke føler passer. Og dét kan altså være en stor bid SELV at sidde og nørkle med

Så jeg synes, personligt, at det må være betryggende at få hjælp og vejledning hele vejen igennem, så ressourceprofilen bliver så vandtæt og korrekt som muligt.

Dejligt i har haft en god dag med stor forståelse


Sidst redigeret af Ninja; 04-10-2012 kl. 14:31.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 15:22   #3
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg vil ikke sige det er ''normal procedue', men det forekommer!

Det gode er, at så er din mand med HELE vejen, og kan følge med fra start til slut, og sikre sig, at alt bliver skrevet præcis som han føler det har været/er/og fortsat vil være. Så det er meget fint han kommer på det kursus.

Tager han ikke på kurset, så skriver sagsbehandleren det hele selv - udfra sagsbehandlerens vurdering, og med de ting, sagsbehandleren mener er relevant. Når sagsbehandleren så har skrevet resourceprofilen, får din mand den så til partshøring, hvor han så selv skal skrive alle de ting ind i profilen, som han er uenig i, eller som han bare ikke føler passer. Og dét kan altså være en stor bid SELV at sidde og nørkle med

Så jeg synes, personligt, at det må være betryggende at få hjælp og vejledning hele vejen igennem, så ressourceprofilen bliver så vandtæt og korrekt som muligt.

Dejligt i har haft en god dag med stor forståelse

Jeg ville egentlig bare sikre mig at det ikke var ilovlig fremgangsmåde. Men jeg tænker det er vist bare en procedure der er vanlig i vores kommune
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 15:26   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er også fornuftigt, at man altid lige sikre sig ved at dobbelttjekke...og ikke bare tager alt for gode varer

Men det er helt lovligt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 20:26   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Han skal være opmærksom på at det ikke er et af de kurser hvor de bliver bedt om at lave hele ressourceprofilen alene og så kan spøge om hjælp hvis det er. De findes nemlig også, desværre...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 21:57   #6
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Han skal være opmærksom på at det ikke er et af de kurser hvor de bliver bedt om at lave hele ressourceprofilen alene og så kan spøge om hjælp hvis det er. De findes nemlig også, desværre...
Vi forhørte os, da jeg mente det var ulovligt at han selv skulle udarbejde ressourceprofilen.... Der skulle vist være kvalificerede medarbejdere til stede og vi er godt obs på det idet jeg har været faldet i fælden og selv skrevet min for 7 år siden. Han vil insistere på at han intet vil skrive selv, men kun fortælle så kan en anden skrive det. Men tak for hjælpen
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et positivt indlæg Mickei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 12-07-2012 23:10
Havde møde forleden og det gik jo så godt KatrineB Alt det andet 3 07-09-2011 15:48
positivt møde på kommunen i dag supersus Alt det andet 6 28-01-2009 19:41
Noget positivt zuza Et godt link! 0 31-05-2007 21:20
Et rigtig godt møde. Nikke Dit og Dat 11 02-02-2007 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension