K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2010, 17:46   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu bliver jeg snart lidt sur.
spørger hvordan de kan vide du ikke fejler noget uden en MR scanning
utroligt det skal komme fra et rygcenter.
har selv fået smidt den i hovdet flere gange af læger og kan udmærket forstå dig.
sjovt at de samme læger overså mine diagnoser.
mine rygproblemer blev først belyst ved MR scanning

Men du skal gøre som kommunen siger i første omgang, indtil du har nogle flere beviser

Men ja det er din ryglæge eller egen læge som kan sende dig til scanning.
der kan være lang ventetid. de gange jeg skulle har ventetiden været på 3-4 måneder

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-02-2010 kl. 17:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 18:00   #12
nekolpige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
nekolpige er ny på vejen
jeg har enlig haft et par gode læger der altid har taget det meget alvorlig med min ryg. så jeg forstår bare ingen ting. men nu er det jo noget tid siden jeg har været ved læge da jeg har været gravid. så bækkenløsning har jo været slem efter 3 børn men det er nu 2 år siden. og de siger så jeg har kronisk bækken løsning og en skade for mange år siden. skal man have brækken ryggen før man er syg for dem. jeg føler mig syg. men bestemt ikke fordi jeg har løst.. hvem ville undgå at tjæne 15000 kr mere i måneden og tage på ferie med sine børn. at kunne løft dem op. sove en hel nat og bare værer et normalt menneske. det er jo ikke for sjov at have det sådan her. og slet ikke når der sider nogen og siger man ikke er syg..
nekolpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 00:52   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja de er sku ikke for kloge derinde.. på den rygskolecenter ting.

men mød op, de kan jo ikke tvinge dig til at øve og træne igennem, men bare det at du møder op gør jo at de ikke kan påstå at du ikke er villig til at prøve eller at du ikke er samarbejdsvillig.
men du skal også forsøge at få din egen læge med i det. for jeg har fået af vide af sagsbehandler at jeg nok ikke fejler noget fordi jeg netop ikke har rendt til lægen hver anden dag. så kontakt lægen og sørg for at de notere i journalen at du har ringet, skrevet eller hvilke muligheder du har i dit lægehus.
pas ihvertfald godt på resterne af dit helbred. de kommer jo ikke og hjælper dig, hvis de skader dig endnu mere.
hold ud, og kæmp videre.
knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 01:49   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa, Nekolpige .... det her går jo slet ikke. Du bliver nødt til at handle anderledes end du gør. Det kan ikke nytte noget at du lader dem mishandle din ryg på den måde og at du lader dem gøre noget fysisk til noget psykisk.

Er der overhovedet en veluddannet ryglæge på den rygskole?

Hvor er din læge i al det her? Ham/hende kontakter du og klager din nød og får ham/hende med på banen. Har du anmodet din læge om at komme til scanning? Ellers skal du gøre det!

Du kontakter der efter kommunen og beder dem om at fremme tidspunktet for at du kommer til scanning. Det kan godt lade sig gøre. Det sagde min sagsbehandler selv til mig, sidste år.

Du må ikke lave de øvelser der volder dig så mange smerter. Mød gerne op og lav de øvelser du kan; men så heller ikke mere.

Har du aktindsigt på kommunen? Ellers anmoder du om dette og bruger den der er på det link, som Huldra har sat et link til. Ellers er den her: http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Så tager vi den der fra.

Du behøver ikke at forsikre os om at du hellere ville være rask og være ude på arbejdsmarkedet. Det kender vi alle sammen. Har selv lige fået pension efter en barsk kamp med kommunen; men ville da hellere være ude og tjene penge der giver noget mere end den pension jeg får!

Du skal vist lære at stille lidt flere krav, end at folk bare kan stille uhæmmede krav til dig, der risikerer at ødelægge dit helbred endnu mere end det er i forvejen

Pas nu godt på dig selv. og sørg for hele tiden at have din læge med hen over, for på den måde, skal det nok lykkes i sidste ende!

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 00:18   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hejsa nekolpige..

hvordan gik det??
fik du fat i din egen læge?

har du fået sagt fra over for de madammer på rygskolen??
er det rygskolen på sundhedscenteret du er, eller det der care noget i Holbæk??

Fik du afleveret aktindsigt? skal jeg hjælpe dig igang med det? og evt aflevere for dig? det gør jeg gerne..

Du skal vide at alle de ovenstående indlæg er ment som en hjælp til dig, og ikke ment som at skælde dig ud.. andet end på en kærlig måde..

hæng på herinde, vi vil gerne hjælpe dig..
knus herfra..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension