K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2013, 14:03   #51
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Jeg er lidt forvirret omkring det tv-program men også meget skræmt.

Jeg har en stærk fornemmelse der siger mig at blå blok vinder næste valg.

Er der nogen der ved hvornår der er regerings-valg igen lige så jeg kan forberede mig mentalt på det der skal ske ?

Jeg er enlig ikke forsørger på kontant-hjælp langtids-syg og 42 år.

Skal jeg nu til at leve på en SU når De Blå kommer til ?

Får man så ikke mulighed for at låne penge ligesom dem på SU ?

Så kan jeg altså slet ikke beholde min bolig. Dvs at hvis man er syg og på kontanthjælp skal man leve for en SU efter næste valg ?

Nu har jeg det godt nok skidt ! Jeg er bange for at møde folk jeg ikke kender på forhånd ellers ville jeg så begynde at tage rundt til virksomhederne og spørge om der var ting de skulle smide ud for så kunne de bare give dem til mig i stedet, men jeg er sq så menneske-sky når det kommer til stykket.
Det er i starten primært folk under 30 år de vil have sat ned på en SU-lignende kontanthjælpsydelse. Så der er du "fredet" i første omgang.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 18:29   #52
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej GentleGiant,

Er det folk under 30 år ?

Er du sikker på det ?

Det lød i hvert fald ikke sådan i forhold til det jeg læste tidligere i den her tråd.

Hvor ville jeg bare ønske at du havde ret. I sidste ende handler det om jeg kan blive i min 60 kv. bolig eller om jeg skal finde et værelse i stedet.
Hvis jeg skulle leve for en SU uden lån så ville jeg heller ikke kunne finansiere mine egne leve-omkostninger. Hvilket så igen vil sige at så skulle jeg bosætte mig tæt på mine venner for de har før tilbudt mig at spise med om aftenen men hvis man bor 20 km derfra og uden transport-muligheder og det er vinter så vælger man nok at undvære den aftensmad. Mine venner bor i midtbyen og jeg bor langt udenfor byen. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal holde ud at bo i midtbyen da andre menneskers tilstedeværelse omkring bopælen stresser mig i ekstrem grad så det ville være en ren katastrofe for mig at holde det ud.

Jeg håber bare sådan at du har ret med at det var dem under 30.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 18:46   #53
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sejleren Se meddelelser
Som nogle nok kan fornemme sætter jeg den personlige frihed utrolig højt og har gjort det hele livet, dels som arbejdsgiver nu som førtidspensionist, frihed koster til tider lidt penge, men det er det værd i min verden ...
Den personlige "frihed" strækker den så langt, at den begrænser andres "frihed"?

Dvs. du vil gerne have personlig frihed til at spærre konen inde og give hende pisk 2 X daglig uden at "nogen" incl. konen blander sig?

Eller "personlig frihed" til at stille din diseloser i fuld tomgang uden for naboens soveværelse kl. 04:00 mandag morgen, uden at naboen eller andre blander sig?

Osv ...


Myten om "at være sin egen lykkes smed" og "den personlige frihed" trives i bedste velgående, specielt i neoliberalistiske kredse.

Men inden man der og andre steder tager munden alt for fuld, så bør man nok i egen interesse sætte sig substantielt ind i frihedsbegrebet samt præmisserne for samme, herunder ud fra en flerfacetteret vinkling.

"Frihedsbegrebet" bør man (IMHO) omgås med en meget stor ærbødighed på mange planer. Så jeg ville personligt slet ikke turde tage "frihedsbegrebet" i anvendelse ... heller ikke i en isoleret politisk kontekst!

Én af de få på Tinget der - qua sin uddannelse - burde kunne forstå, hvad diskussionen om "frihedsbegrebet" handler om, det er Mette Bock fra LA, da hun er uddannet kandidat i filosofi fra Odense Universitet (1982) ... men desværre ... når man ser hende på Tinge og i diverse TV-diskussioner, så er det ikke just den vinkel, der springer i øjnene ... man får vel nærmest det indtryk, at hun spiller rollen som "nyttig idiot" i det politiske spil, subsidiært at hun optræder i rollen som demagog.


Og for at mit indlæg ikke skal blive helt OT:

Det gamle socialkrater slogan om at "økonomi handler om at vælge", er nok ikke helt ved siden af .., herunder når det kommer til vælge en politisk linie og kandidater / partier til at (forsøge at) implementere den.

Man kan jo ikke selv både drikke sig fuld i rødvin til 1 million DKK pr. flaske og selv bruge pengene 1 X til til at købe en lille nice el-bil og 1 X til til at selv at betale for at få gammelmor passet på plejehjemmet ...

Her bliver man nød til at læne sig op ad Admiralens Vise (den originale) ... og lade de andre om at stå ... og det er vel den politiske dagsorden i "disse tider" ...

http://www.youtube.com/watch?v=VJJfqHRfhN0
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 19:08   #54
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Men jeg er fga træt af, at der ikke er en politisk vilje til grøn energi. Senest så er det er problem, at der er for meget enegi i 2020. Selvom 2020- er en vilkårlig sat grænse.

Nu er det 2050. (Der er jeg forlængst død)

Og det der med solceller: Lav det om før- fattigrøvene får råd.

Nu skal man også betale for brænde. Medmindre, man har træ selv.

Måske skulle man tænke på, alle de løsninger til badeværelser og køkkener- skulle være gået til løsninger, der sparer enegi. VK- var ikke for smarte.:ag:
Her er lidt tanker om netop Agenda 21 Grøn bæredygtig udvikling

__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 01:29   #55
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej GentleGiant,

Er det folk under 30 år ?

Er du sikker på det ?

Det lød i hvert fald ikke sådan i forhold til det jeg læste tidligere i den her tråd.

Hvor ville jeg bare ønske at du havde ret. I sidste ende handler det om jeg kan blive i min 60 kv. bolig eller om jeg skal finde et værelse i stedet.
Hvis jeg skulle leve for en SU uden lån så ville jeg heller ikke kunne finansiere mine egne leve-omkostninger. Hvilket så igen vil sige at så skulle jeg bosætte mig tæt på mine venner for de har før tilbudt mig at spise med om aftenen men hvis man bor 20 km derfra og uden transport-muligheder og det er vinter så vælger man nok at undvære den aftensmad. Mine venner bor i midtbyen og jeg bor langt udenfor byen. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal holde ud at bo i midtbyen da andre menneskers tilstedeværelse omkring bopælen stresser mig i ekstrem grad så det ville være en ren katastrofe for mig at holde det ud.

Jeg håber bare sådan at du har ret med at det var dem under 30.
Jeg fik ikke set den udsendelse på News, som der har været omtalt, så jeg skal ikke kunne sige om de udlagde andet i den udsendelse.
Men Venstres forslag har indtil videre lydt på, at folk under 30 skulle nedsættes til den samme ydelse, som dem på under 25 er på nu. Der har været snak om, at kontanthjælpen skulle nedsættes til en SU-lignende ydelse, men det har vist ikke været en del af de ting Venstre har udgivet som "officielle" forslag til ændringer.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 09:48   #56
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
TIL TIMEQUEST:
Nu kunne jeg ikke lige finde på at tæske min elskede hustru, ej heller ejer jeg en dieselbrænder, men jeg er ihvertfald ikke så fordomsfuld som du giver udtryk for ang rødvin osv.
Frihed, tja, det har vi ihvert fald ikke her. De fleste danskere ser tv2, her kan man klart fornemme en politisk dagsorden, andre redaktører er ikke meget bedre, f.eks har danske medier fundet det for politisk ukorrekt at fortælle om strejkevarslet i påsken i Sverige som afstedkom en lønstigning på, såvidt jeg husker, 8 kr. det går jo ikke når vores regering vil have at inflationen herhjemme skal overhale lønstigningerne. Politikerne har også travlt med at fortælle om lavere ydelser i broderlandet, javel, så mangler vi igen medierne som så burde berette om de lavere boligudgifter, bilafgifter osv. osv.
Så i min verden får vi ikke engang lov til at danne vores fri mening.
Du nævner en elbil, her må man også gerne tænke selv, vi har ikke vindmøller nok lige nu til at forsyne dem, så vi brænder kul, affald og våd halm af for at lave el. imens det statsejede energiselskab som skulle levere naturgas ikke kan sælge den og kommer ud med et underskud. Hvis en borger så vil brænde alternative brændstoffer af så er der lovgivet så man ikke må.
Socialdemokratiets statsminister udtalte kort før sin tiltrædelse at vi ikke havde brug for små arbejdspladser, nu var det de store der skulle tilgodeses, jo men de er jo som regel multinationale og opkøber danske skatteydende virksomheder for at flytte arbejdspladserne til udlandet, herved bliver de belønnet med skattefradrag, skulle de så være så uheldige at komme til at lave et overskud i DK vil regeringen nu sørge for at de skal betale mindre i selskabsskat, de fattige betaler differencen i statskassen, socialdemokratiet burde vel sikre en mere afbalanceret velstandsregulering?
Det var lige lidt overordnet harme over tingenes tilstand, så har vi bagatellovgivningen som bare er pisse irriterende, rygeforbud, seletvang i biler, hvis jeg vil slå mig selv ihjel er det sgu da ikke dit problem, jo, mener nogle, for det påfører samfundet udgifter, ja, ja, det medfører endnu større udgifter af udlede røg fra et kulfyret kraftværk ell tolere fredagsbarer på uddannelsesstederne med håbløs druk blandt unge til følge, men det hele går op i at nogle mener at have de vise sten og lovgiver ud fra dette, istedet for at opbygge ansvarsfølelse hos folk ved at lade friheden råde, jeg er da f.eks opdraget til ikke at ryge når der er ikke rygere til stede, man kan faktisk godt tage hensyn til andre uden lovgivning, det er der bare mange der glemmer når der er lovgivet om stort set alt.
Nu vil regeringen have udvidet skoletiden for at højne kvaliteten, da de møder lidt modstand er det pludselig fritidsinteresser der skal ind i skolen, det bliver altså forudbestemte fritidsinteresser de unge skal belemres med, så er det at jeg tænker på ensretning og fremtidige umyndiggjorte unge, hvis de ikke frit må vælge hvad de vil interessere sig for. Typisk socialdemokratisk tankegang.
Du sluttet med noget ang. "lad de andre stå til søs" det er jo lige nøjagtig det jeg anfægter, gør selv noget aktivt og frem for alt tænk selv.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 11:41   #57
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Der er noget jeg ikke forstaar ikke er med i nogen af partiernes rakken ned paa de laveste i samfundet.. De taler alle om besparelser, men jeg er blevet tabt i deres udregninger her i lockout tiden af skolelaerene.. Jeg saa paa TV2 news at staten sparer 43 mio kr om dagen.. Det maa da kunne lukke utroligt mange huller i statskassen.. Eller hva? Det 600 mio kr for 14 dages lockout.. 1.2 mia for 30 dages lockout... Uventet eller ej, planlagt eller ej saa ma det da give dem noget mere at goere med..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 11:46   #58
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser

Hvem siger det kun er p.g.a pengepungen? De ting Venstre snakker om rækker langt ud over pengepungen.

Den ødelæggende usikkerhed der er ved ikke at være sikker på sin pension er, i mine øjne, langt værre end en beskæring af den monetære ydelse.

Så hvis man stemmer på Venstre er man også enig i den ideologi, at alle på overførselsindkomst skal piskes, mistænkeliggøres og konstant åndes i nakken for, at komme tilbage på arbejdsmarkedet, hvor man kan agere lønpresser for dem der allerede sidder godt i det.

Hvis man stadig er af den overbevisning når man f.eks. står med en førtidspension eller en fyreseddel og f.eks. på grund af alderen nok ikke komme ind på arbejdsmarkedet igen, så er man enten særdeles masochistisk eller derude hvor man er så hjernevasket, at man ikke kan se, at det ødelægger ens eget liv.
Så præcist kan det siges.
Og så enkelt er det af og til.

Hvis man føler sig presset til det yderste, af den politik der føres nu, (U-AN-SET hvem der fører knivene) hvorfor f**den i hede hule h**vede så stemme på dem der opfinder den, og har tænk sig et give den en tand mere, hvis de - gud - og ALLE på OVERFØRSEL!!! - forbyde det, skulle komme til magten igen.

Sidst redigeret af L.S.; 10-04-2013 kl. 11:48.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 13:56   #59
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Der er noget jeg ikke forstaar ikke er med i nogen af partiernes rakken ned paa de laveste i samfundet.. De taler alle om besparelser, men jeg er blevet tabt i deres udregninger her i lockout tiden af skolelaerene.. Jeg saa paa TV2 news at staten sparer 43 mio kr om dagen.. Det maa da kunne lukke utroligt mange huller i statskassen.. Eller hva? Det 600 mio kr for 14 dages lockout.. 1.2 mia for 30 dages lockout... Uventet eller ej, planlagt eller ej saa ma det da give dem noget mere at goere med..
Og bag de tal, sidder der mennesker, der ikke får løn, men i stedet et lån, som skal afdrages med renter. Næsten ikke til at holde ud, at de sidder og får julelys i øjnene over, hvad alle de rare penge skal bruges til (ved fx at min kommune i dag holder møde om, hvad pengene skal bruges til), når familier på den måde tvangsgældsættes - og ja, går også ud over mig, da jeg er gift med en skolelærer, og eftersom jeg lige er kommet på førtidspension og får 13-14.000 mindre udbetalt pr md siger det sig selv, at det føles fløjtende urimeligt, at kommune og stat nu kan gnide sig i hænderne og drømme store drømme for penge, der retteligt burde været givet til lærerne - suk
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 14:52   #60
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det kan jeg kun vaere enig I frup, men pengene kommer jo alligevel, vi kan jo ikke goere til eller fra... Samt saa er der lidt hjaelp fra strejkekasserne, en ringe men stadig en lille hjaelp.. Ville da ogsaa helst se det loeste sig asap, ogsaa for alle boernenes skyld.. Men jeg undrer mig stadigt, penge, penge, penge.. Man maa jo gaa ud fra at det var planlagt spil fra regeringen siden de ikke kommer aabent ud og taler om pengene.. De var afsat foer de kom ind...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension