K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2009, 02:13   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
FTP, efter de nye regler

Hej
Jeg er førtidspensionist efter de nye regler og har snart været det i et år.
Jeg vil gerne vide lidt om hvordan det er i andre kommuner.

I min kommune kan jeg ikke få en sagsbehandler, jeg kan henvende mig til ydelsekontoret hvis jeg søger økonomisk hjælp, her får jeg bare udleveret en stak papir der skal udfyldes og alt skal dokumenteres 3 mdr. bagud. Derud over skal de havde et skriftlig afslag fra min bank på at de ikke vil låne mig penge.
Jeg er lige flyttet fra min mand og ja ærlig så er det blevet svært for mig at være FTP nu, jeg har ingen bil og kan ikke kommer ret langt omkring med offentlig transport, økonomien er helt i bund og jeg ved ikke en hat dyt om hvad jeg har mulighed for at søge hjælp til og hvor jeg kan få hjælp.

Jeg har piskesmæld, prolaps i nakke og ryg med kroniske smerter og ADD. Alt dette gør at bare det daglige rengøring er svært for mig, lige som min ADD gør at jeg pt. har svært ved at se mig ud af hvor jeg skal starte og slutte.

Håber nogle herinde kan fortælle mig lidt om hvad jeg har af muligheder og hvordan det fungere i andre kommuner.

Jeg har fået ændret min pension til enligforsørger og også fået søgt ekstra børnetilskud og boligsikring.

På forhånd tak.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 13:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AnetteH prøv at kigge i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...hlight=pension der er eksempler på hvad man kan søge ...

Men i det store og hele er det ikke meget, pension efter nye regler (o3) skal i det store og hele klare det hele selv og der er kun ganske få ordninger for hvor priserne er sat ned, men de fleste ting står i den tråd jeg henviser til ...
  Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 20:56   #3
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
jo men ...

Har læst linket, og har også fået lavet et mimre kort, men ....

Er det korrekt at i det øjeblik man er blevet tilkendt FTP, så kan man ikke få en sagsbehandler som kan hjælpe en i denne jungel ?
Jeg er nået frem til den erkendelse at min ADD, nok fylder en hel del i mit liv, og jeg har behov for hjælp måske i form af en mentor eller lign.
Når jeg kontakter min kommune får jeg ikke noget hjælp og jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dem for at få hjælp.

Er der andre som oplever det samme som mig ?

Kan det være rigtigt ?

Håber at nogen kan hjælpe mig ?

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 20:52   #4
Asbjørn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 16
Asbjørn er ny på vejen
Jeg er også tilkendt pension efter 2003, og det er også min erfaring at der stort set ikke er nogen hjælp at hente, hverken på den ene eller anden måde.
Men forstår godt, du som enlig forsørger kan føle behov for en slags mentor, som du skriver. Hvis jeg var i din situation, ville jeg nok prøve, at henvende mig til ledelsen i dit/dine børns skole (går ud fra, at enligforsørger=barn/børn), eller på socialforvaltningen, problemet er jo indirekte, at det er dit barn/børn der har brug for en hjælper til deres mor.
Hmmm, meget i tvivl, men kunne måske være en vej.
Håber alt det bedste for dig.
Asbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 23:38   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Anette Hvis du har børn, vil jeg klart anbefale dig at kontakte PPR, brug ungerne som undskyldning... Sig at du er bekymret for deres ve og vel, fordi du ser tegn på at du ikke magter dem. (du kan også få huld i gennem til PPR via sundhedsplejersken, denne har du ret til at benytte dig af til sidste barn fylder 18)

Den vej i gennem fik jeg selv for nogle år siden ekstrem meget hjælp, nok er de ikke så meget inde i §§ og den slags, men de kan hjælpe med at få styr på ens liv på det praktiske plan og rygge i et par tråde, lige så kan de hjælpe med ansøgninger ol. Fx fik jeg bla tilbudt rengørings hjælp, det have min sagsbehandler (som jeg aldrig har mødt) fra PPR i samarbejde med chefen besluttet at jeg var berettiget til. Så den slags kan de også hjælpe med, ud over en sparringspartner, hvilket i øvrigt er kæmpe guldklumper værd, når man har rod i ens liv (og det kommer fra en der er gift)

Vær ikke bange for at de stikker næsen ind og siger: "aflever dine børn" sådan fungere det slet ikke, det er langt billigere for dem at forsøge at få styr over tingene i hjemmet (her hvor jeg bor har de altid gået meget op i forebyggelse) der til skal det altså være meget alvorlig forsømmelse, før de begynder at snakke fjernelse på baggrund af en dårlig forælder evne.
Der til er det noget helt helt andet at være i kontakt med dem, de er der for dig som borger, og ikke for kommunen, de gør hvad de kan inden for lovens rammer, og hvad deres evner rækker til, for at hjælpe (det gør de i hvert fald her) man bliver ikke mødt med mistro.

En anden mulighed er handicap/ældre området, ja nu ved jeg jo ikke hvilket område du har kontaktet, men som FP´er, er det der du hører under, og der du har (ret til) en sagsbehandler.

Jeg tænker at hvis jeg var dig ville jeg printe samtaleskemaet til merudgifter ud (du kan finde det under nyttige links) og udfylde det, sammen med ville jeg skrive et brev hvor jeg søger om § 100, og skrive noget alla at jeg forventer en personlig samtale omkring det skema med en sagsbehandler, så det der mangler kan komme på, og så du i fællesskab med sagsbehandler kan finde ud af hvilke ting du kan få §100 merudgifter til, og skrive at jeg forventer at blive indkaldt til et møde inden for en rimelig tid på (4 uger) 14 dage (eller noget i den stil) på den måde tvinger du kommunen til at tage din henvendelse alvorligt, for hører du ikke fra dem inden de 4 uger er gået kan du betragte det som et afslag og så kan du klage, ikke kun til borgemester og byråd, men også til ankestyrelsen, og så skulle der gerne ske ting og sager, eller dvs det skulle der jo helst uden du behøver klage.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
Må man arejde efter de nye ftp - regler ?! Pulverheksen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-07-2012 22:47
førtidspension efter nye regler udn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 10-10-2010 22:58
Regler i og efter et fleksjob Mulle14 Spørgsmål ang fleksjob 0 04-11-2009 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension