K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2018, 14:31   #1
Danuck
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danuck er ny på vejen
Er en usikker person

Hej alle sammen, jeg er ny her og ville gerne se om der er nogen der kan hjælpe mig med lidt vejledning.

Jeg har over en lang periode set min læge ang. psykiske problemer og blev indlagt i juli, hvorefter jeg skulle se psykologer, hurtigt fik jeg af vide at der er Bipolar lidelser, efter 4 mdr. blev jeg sent vider for udredning, den tog 4 mdr. til i dag, og den er skidt dyssocial, paranoid, narcissistisk personlighedsforstyrrelse, og mine psykologer vil ikke have jeg må arbejde nogen sinde igen.

Jeg har haft møde med sagsbehandler og psykolog sammen og skal nu på kommunen om 2 uger, der er talt om førtidspension pga. af fysisk og mental sygdom, så mit spørgsmål er hvad kan jeg forvente???

Tak for hjælpe og vil gerne uddybe hvis jeg ikke har forklart nok on mig selv

Kommunen har sagt at det skal være på det foreliggende grundlag, hvis det er nogen hjælp

Sidst redigeret af Danuck; 04-02-2018 kl. 14:36.
Danuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 00:23   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.674
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til kære Danuck....

Bliv her på denne tråd fremover, så mister vi andre ikke vigtige oplysninger.

Fra nu af, skal du ikke lytte til, hvad dine omgivelser siger til dig.

Fremover foregår alt imellem dig og kommunen skriftlig.

Fremover er det kun det skriftlige der har betydning for dig og din fremtid.

Møder, hvor du er tvunget til at møde op, skal du altid have en Bisidder med, en ven, naboen, bare en du har tillid til. Bisidderen skal bare være med og lytte. Intet andet i begyndelsen.

En kommunal sag er som at komme i en retssal, hvor kun beviser og dokumentation er gældende. Alt andet har ingen betydning.

Hvad er DINE ønsker? Fleksjob eller førtidspension? Hvad tror du er muligt?

Er du over eller under 40 år?

Hvilken ydelse er du på pt.? Sygedagpenge eller ??

Har du været indlagt på hospital?

Har du modtaget behandling af nogen art? Hvilke?

Er der ordineret medicin til dig på nuværende tidspunkt?

Har du et godt forhold til din praktiserende læge, som fremover bliver din indgang til sundhedssystemet?

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

I nærmeste fremtid dukker der mange spørgsmål op for dig. Nu skal du begynde, stille og roligt at sætte dig ind i lovgivningen, hvilket er vigtigt at forstå i dit videre forløb.

Har du en ven, familie der kan hjælpe dig, tale sammen med fordi i begyndelsen er en kommunal social sag vanskelig at være alene med.

Men nu har du k10 til de fleste spørgsmål, som vi nok skal hjælpe dig med besvarelse af.

Men at din sagsbehandler allerede nu siger til dig, at en førtidspension bliver på det foreliggende grundlag, viser at du ikke modtager en god vejledning.

At du selv ansøger om førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag.............

viser at din sagsbehandler ønsker at DU selv skal ansøge, hvilket med stor sandsynlighed vil blive afvist således at du spilder meget tid med at anke dit afslag. Derfor søger du IKKE førtidspension på nuværende tidspunkt, før din kommunale journal er flere dokumentationer etc.

Man søger aldrig om førtidspension iht § 17 stk, på det foreliggende grundlag før man har ansøgt om aktindsigt ved alle man har været i forbindelse med.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-02-2018 kl. 00:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 09:50   #3
Danuck
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danuck er ny på vejen
Hej phhmw,
Tusinde tak for din besked, og jeg skal nok prøve at besvar alt.
Det er ikke nemt fordi jeg er bekymret at de vil udnytte mig pga. mine sindsforstyrleser som jeg ikke selv kan styrer.


Hvad er DINE ønsker? Fleksjob eller førtidspension? Hvad tror du er muligt?
Jeg lider ar sværre sinds problemer som gør at jeg kan ikke fungerer i et normalt samfund, og knust højre skulderblad/dårlig skulder, døv på venstre hør, kronisk irritable tyktarm(skal gå mange gange), migræne, svære slidgigt in ryggen, joggerknæ, Fibromyalgi(dog konstateret in Canada da jeg var 40år), insomnia, mit daglige fysiske problem er at jeg kan ikke stå eller gå for lang tid af gangen, og misbrug(alkohol) som blev vanedannende efter jeg havde brugt det som et hjælpemiddel til at styre mine tanker, som mest tyder på Førtidspension.


Er du over eller under 40 år?
Jeg er Dansk født, og er 51 år


Hvilken ydelse er du på pt.? Sygedagpenge eller ?
Jeg er på integrations ydelser eftersom jeg faldt under 7 ud af 8 år reglen ude af landet, jeg er blevet fritaget af 225 timers reglen, pga. jeg ikke er istand til at arbejde.


Har du været indlagt på hospital?
Ja, jeg var indlagt adskillige gange som barn og ung, og sidst i July sidste år


Har du modtaget behandling af nogen art? Hvilke?
Ja modtager behandling Psykologisk, der er generelt ingen behandling for resten jeg lider af, jeg måtte skift læge in November efter jeg havde 2 aggressive situation og min nye læge har jeg ikke rigtig set endnu, skal pga. af smerter in min højre skulder.


Er der ordineret medicin til dig på nuværende tidspunkt?
Jeg tager medicin for at ikke få for mange dårlige situation psykisk, og smerte medicine for mine fysiske, Mirtazapin, Sertralin, Quetiapine, Naproxen Sodium og Panodil


Har du et godt forhold til din praktiserende læge, som fremover bliver din indgang til sundhedssystemet?
Jeg har fået ny læge og min sidste måtte jeg forlade men havde set ham for adskillige psykiske konsultation, medicin, og røntgen

Tak igen

Hej Igen
Jeg har en god ven der kender mine problemer, og hun har tilbudt mig hjælpe, og jeg vil spørge hende i dag, og få hende ind på denne blog så hun er med hele tiden.
Danuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 10:05   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Dette er meget vigtigt, at pointere:


Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
At du selv ansøger om førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag.............

viser at din sagsbehandler ønsker at DU selv skal ansøge, hvilket med stor sandsynlighed vil blive afvist således at du spilder meget tid med at anke dit afslag. Derfor søger du IKKE førtidspension på nuværende tidspunkt, før din kommunale journal er flere dokumentationer etc.

Man søger aldrig om førtidspension iht § 17 stk, på det foreliggende grundlag før man har ansøgt om aktindsigt ved alle man har været i forbindelse med.

Hilsen Peter
Hvis de vil overtale dig til, at søge på det foreliggende grundlag, så er det vigtigt, at du ikke gør det før du har modtaget aktindsigt, og sat dig ind i hvad de har om dig og, allervigtigst, hvad der mangler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 10:09   #5
Danuck
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er meget vigtigt, at pointere:




Hvis de vil overtale dig til, at søge på det foreliggende grundlag, så er det vigtigt, at du ikke gør det før du har modtaget aktindsigt, og sat dig ind i hvad de har om dig og, allervigtigst, hvad der mangler.
Tusinde tak, jeg vil gøre alt hvad mine nye venner her foreslår mig, og jeg har brug for min vens hjæple eftersom jeg er ordblind, jeg håber hun kan tilknyttet sig i dag.

Tak

Hej, jeg har vedlagt min besked fra min sagsbehandler fra 29.11.17

Gruppering: Aktivitetsparat

Begrundelse for valgt gruppering: Der er tale om komplekse helbredsmæssige problemer i
form af fysisk og psykisk sygdom. På baggrund af ovennævnte vurderes du ikke at være
omfattet af 225-timers reglen, da du aktuelt ikke har en arbejdsevne, der gør dig i stand til at
arbejde 225 timer inden for 12 måneder. Du fritages derfor fra 225 timers reglen jf. LAS § 13f
stk. 9.

Ny aftale:
Det videre forløb og de næste skridt:
Du skal fortsætte med dit forløb i Lokalpsykiatrien.

Det skal jeg selv gøre:
Afvente udredning for PTSD og Psykose.

Det skal Xxxxx fra Jobcentret hjælpe mig med:
Xxxxx skal undersøge hvornår du er berettiget til at få kontanthjælp. Du er pt. på
integrationsydelse og det er hårdt økonomisk.

Andet:
Xxxxx undersøger din mulighed for at søge førtidspension.

Næste opfølgning:
Du modtaget et brev i E-boks i forbindelse med indkaldelse til næste samtale.
Danuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 11:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danuck Se meddelelser
Andet:
Xxxx undersøger din mulighed for at søge førtidspension.
Hmmm, jeg sidder og tænker, om du er landet i en kommune med nogle sagsbehandlere, der oprigtigt prøver at hjælpe dig, og ved, at en ansøgning om førtidspension på det foreliggende går hurtigere igennem (hvis den altså går igennem) end hvis de går den sædvanlige vej.

Jeg håber der er nogen andre her på K10, der lige byder ind med noget om dette, for jeg kan ikke helt gennemskue det.

Danuck, Her finder du en formular til brug ved anmodning om aktindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Anmodningen om aktindsigt kan du godt sætte igang. Men husk, når du afleverer noget på kommunen, så er det vigtigt, at du beder om kvittering for, at de har modtaget det. Ellers kan du ikke dokumentere, at du har afleveret det, og det er før set, at ting er forsvundet.

Du skal ikke træffe beslutning om hvordan du vil søge om førtidspension lige nu. Mange brugere på K10 kommer på en enkelt gang om dagen, nogen kun et par gange om ugen. Så vent lige og se hvad der sker her i tråden.

Ps. Hvor i Canada boede du?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2018, 08:24   #7
Danuck
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, jeg sidder og tænker, om du er landet i en kommune med nogle sagsbehandlere, der oprigtigt prøver at hjælpe dig, og ved, at en ansøgning om førtidspension på det foreliggende går hurtigere igennem (hvis den altså går igennem) end hvis de går den sædvanlige vej.

Jeg håber der er nogen andre her på K10, der lige byder ind med noget om dette, for jeg kan ikke helt gennemskue det.

Danuck, Her finder du en formular til brug ved anmodning om aktindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Anmodningen om aktindsigt kan du godt sætte igang. Men husk, når du afleverer noget på kommunen, så er det vigtigt, at du beder om kvittering for, at de har modtaget det. Ellers kan du ikke dokumentere, at du har afleveret det, og det er før set, at ting er forsvundet.

Du skal ikke træffe beslutning om hvordan du vil søge om førtidspension lige nu. Mange brugere på K10 kommer på en enkelt gang om dagen, nogen kun et par gange om ugen. Så vent lige og se hvad der sker her i tråden.

Ps. Hvor i Canada boede du?
Hej Igenså er det i dag jeg skal på kommunen, har en ven der kommer med mig, og skal have min agtindsigt på samme tidspunkt, så jeh krydser min finger.

Jeg borde I Mississauga og Akton.
Danuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2018, 10:13   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danuck Se meddelelser
Hej Igenså er det i dag jeg skal på kommunen, har en ven der kommer med mig, og skal have min agtindsigt på samme tidspunkt, så jeh krydser min finger.

Jeg borde I Mississauga og Akton.
Anmodningen om aktindsigt skal du aflevere ved skranken, og bede om kvittering for modtagelse.

Ok, d.v.s. du boede i Ontario. Jeg tilbragte en måneds tid i BC for mange år siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2018, 10:36   #9
Danuck
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Danuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Anmodningen om aktindsigt skal du aflevere ved skranken, og bede om kvittering for modtagelse.

Ok, d.v.s. du boede i Ontario. Jeg tilbragte en måneds tid i BC for mange år siden.
Hej, jeg gave dem besked i sidste uge om min aktindsigt omkring 9 dage siden,BC er et flot sted
Danuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2018, 10:41   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danuck Se meddelelser
Hej, jeg gave dem besked i sidste uge om min aktindsigt omkring 9 dage siden,BC er et flot sted
Fik du en kvittering for, at de havde modtaget den?

Hvis ikke, så vil jeg anbefale dig, at hvis du ikke har modtaget den midt i ugen, så bed om den igen, og så få en kvittering på, at de har modtaget din anmodning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension