K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 10:09   #1
udn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
udn er ny på vejen
førtidspension efter nye regler

jeg kunne godt tænke mig at høre, om man som førtidspensionist må tjene penge og evt hvor mange før der blir nedsættelse i pensionen. hvor mange timer ugentligt må man arbejde, lønnet eller ej. jeg er gift, da jeg føler mig ensom og uduelig ( det er fysisk jeg er syg, men mit hovede vil jo stadig bruges), har min datter foreslået at leje en cafe med henblik på ca 3 timers åbningstid dagligt, 5 dage ugentligt, for at jeg kan komme ud blandt andre, det skulle være en som bare hvilte i sig selv, kun for min skyld. må vi det ?
udn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 10:17   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære udn

Velkommen til k10

Der er vel ikke noget i vejen for at gøre det, men din kommune vil nok løfte øjenbrynene,

for med en indsats på 3 timer daglig i 5 dage, så var det måske et fleksjob,

du skulle have haft ?

Reglerne for indtægt ved siden af førtidspensionen kan du finde her :

https://www.borger.dk/Emner/pension-...-ordning.aspx?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 10:19   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den nemmeste måde at finde ud af det er ved at læse her https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark2

når først du er gift osv så er der også noget med din ægtefælles indtæg men det kan du alt sammen læse om på linket ...

Hvad ang hvor mange timer så er der ikke noget tal på så der gælder det om at bruge sin sunde fornuft , som jeg ser det så kan du altså være i fare for at miste din pension hvis og så frem du kan arbejde tre timer om dagen i 5 dage (alt efter hvilke kommune du bor i ) det er alligevel en arbejdsevne på 15 timer om ugen og dermed kunne man nok fra nogen kommuners side hævde at du så kan bestride et fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 10:48   #4
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Sorry - jeg har også svært ved at forholde mig til de 15 timer og ugen når man er blevet tilkendt en førtidspension.

Men der er jo andre måder at komme ud blandt andre på :-)

Jeg er selv fleksjobber med en arbejdstid på mellem 12 og 15 timer om ugen og deri ligger der en hel del pauser - mine problemer er også fysiske.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 11:14   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det mest sikker du kan gøre er ringe til komunen og snakke med din sagsbehandler og sige om det er ok at du hjælper til 1 -2 timer dagligt måske osv men 15 timer ugengligt så siger de næsten helt sikkert flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 14:34   #6
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Du skal lige være opmærksom på følgende

Dit spørgsmål om hvor meget du må arbejde og regulering af fp, synes jeg er fint besvaret.

MEN du skal lige vide at kommunen kan frakende dig selve førtidspensionen, altså din ret til i det hele taget at modtage pension !!!

Der er ikke faste regler om beløb mv. (jeg har ihvertfald ikke, trods mange førsog kunne få noget at vide)
Blot har kommunnen fortalt mig at Ja de kan frakende mig min pension, så det bedste jeg kan håbe på er at de ikke gør det, lovgivningen giver intet svar på det !!

Så pas på
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 16:45   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
15 timer om ugen, så tror jeg, du vil få problemer med at bibeholde din førtidspension.

Kan du godt holde til at "være på" 3 timer dagligt? Og hvad, hvis du bliver syg, er der så nogen, der kan afløse dig, for caféen skal vel ikke holde lukket under din eventuelle sygdom.

Kan du ikke blive medhjælp i en café, evt. i skånejob, så du også får lidt økonomisk ud af det.

Jeg tror, du er lige netop sådan en førtidspensionist, som regeringen håber på, der findes mange af, for så kan de komme i job nogen få timer om ugen.

Held og lykke med projektet "ud blandt andre". Håber, du finder noget, der matcher mine ønsker.

Andre i dette forum har allerede indsat links til regler omkring supplerende indtægter for førtidspensionister.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 06-10-2010 kl. 17:10.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:17   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fårstår heller ikke helt, hvordan du kunne blive tilkendt pension efter nye regler, med en arbejdsevne, som du her beskriver?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 08:40   #9
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Ikke for at være negativ!

Men kan det holdes på de 15 timer? Hvad med regnskaber, oprydning, opfyldning, rengøring osv? Disse ting skal jo også gøres foruden åbningstiden.

Er ligesom de andre bange for du kommer på kant med at kunne bibeholde FP.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 09:10   #10
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
jeg synes det er helt tåbeligt

ikke at arbejde 3 timer om dagen hvis man kan. En førtidspension er jo ikke noget man for alt i verden skal sørge for at beholde men der imod slippe af med hvis man kan.

Jeg ville juble hvis jeg var dig og kunne bytte min pension ud med et flexjob og arbejde 3 timer dagligt.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
Førtidspension §17 eller §18 efter 2013 regler mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 26-04-2013 14:22
FTP, efter de nye regler AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2009 23:38
Førtidspension efter nye regler og uddannelse/kursus Jomfruen63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 07-10-2008 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension