K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2007, 23:45   #1
Gabi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gabi er ny på vejen
hej med jer alle..høre min historie..

hejså..og respekt for en god side,som bestemt jeg vil benytte mig af..og høre jeres erfaringer og meninger!!
men det kort af det lang er..jeg var siden 1996 ansat v Århus kommune som kriminalitet medarbejder,hvor min opgave var at passe på de udsatte unge..og det er noget jeg var rigtig glad for..indtil omkring maj 2005 hvor en af de unge synes at jeg blandt for meget i hans liv,,og en dag uden varsel overfaldt mig med at han tog kvælertag på mig...siden den dag har mit liv været et rent HELVEDE..
jeg har fået det meget dårlige pyskisk og mistet kontrol over tilværlset
kommunen har et år efter afskedet mig fra min stilling.
jeg blev skilt og kig fra min kone og sønen på 4..
kort efter overfaldt kig i gang med behandling hos en pyskolog kort tid efter overgik jeg til pyskiater..som er stoppet nu ,men stadig under den medicinsk behandling via min egen læge..
Diagnosen var PTSD og svær depretion og personlighedsændring..
-Efter fyring kom jeg i sygdagpenge system...og har fået DK. bedste sagsbehandler som er selv altid enten syg eller på ferie
I de nu 2 år har jeg måske talt med hende sammenlagt 5 gange..og hver gang jeg skulle mødes med hende fik jeg det endnu dårliger da jeg kom hjæm fra de kedlige møder..
jeg bedt hende om i dec 2006 om at starte en pensionssag for mig,da jeg var 110% sikker på at jeg vender aldrig tilbage til arbejdsmarked..og hun sagede at hun vil drøfte det med sin leder..
Ugen efter ringede hun til mig og fortæller at hun vil arrangere et møde med en såkaldt Riva Si team,,består af ef en sociallæge og en psykolog..dette fandt sted kort før julen 2006,og til mødet var enighed om at der skal indhentes en ny speciallægeerklæring hos en pyskiater,da de papir fra den pyskiater jeg haft ,var for gamle efterhånden...jeg kom til denne undersøgelse som varede ca. 1time feb 2007...
derefter begyndte sagsbehandler med at færdigegøres resouceprofilen..og en måned efter ringede hun til mig og sagede at hun drøftet min sag med sin leder og de vil ikke indstille mig til ftp.
pga. at de synes at behandlingsmuligheder er ikke udtømte, men jeg kunne selv søge på forlig. matriale eller hvad nu det hedder..
og jeg vil helt sikkert få afslag! som jeg så kan anke..
hun har naturligevis været meget syg under denne forløb..men indtil for en måned siden hvor hun sendt min papir R.profil samt anmodning om ftp ..som jeg skulle underskrive og send det tilbage hurtige så mulige jeg ringede til hende i torsdags for at høre om at jeg har altså intet hørt endnu,og hvor langtid plejer det at tage?hun svarede mig så at hun beklager,papirne ligger stadig på hendes bord og at hun har været syg siden
Men hun vil gøre sin bedste for at send det afsted inden hun tager på ferie om 2uger
jeg har idag printet aktinsigt skema her fra siden og sendt afsted til hende...hun melder sig nok syg imorgen....:@
og jeg har tænkte mig at ringe til hende imorgen for sidste gang inden jeg skriver til borgmesteren her I Århus...
men hvad er jeres råd..og hvordan skal jeg forholde mig?
beklager mit lang inlæg...og på forhånd tak for hjælpen...
Gabi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 12:52   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: hej med jer alle..høre min historie..

Hej Gabi.

Du er desværre i samme situation som mange andre.

Jeg har nogle kommentarer, som du forhåbentlig kan bruge til noget.

Jeg studsede over det her:

Citat:
de synes at behandlingsmuligheder er ikke udtømte
Ved du, hvad speciallægen/psykiateren har skrevet til kommunen?

Hvis der er behandlingsmuligheder, kan du ikke få pension, før behandlingsmulighederne er udtømte.

Det forstår jeg imidlertid IKKE, hvordan de kan påstå.
Du HAR jo været i behandling i LAAANG TID, og du har IKKE fået det bedre. Det kunne de jo have opdaget for LAAANG TID siden, hvis de ellers havde skrevet din ressourceprofil for LAAANG TID siden.

Jeg kan ikke ud fra din beskrivelse se, OM du har på skrift, at der er søgt pension på det foreliggende §17 eller ej.

Det burde du få på skrift.

Kommunen har tre måneder til at behandle en ansøgning om førtidspension efter paragraf 17.

Hvis du vælger at klage til borgmesteren over sagsbehandlingen, kan du jo også skrive, at kommunen INTET har foretaget sig for i det mindste at FORSØGE at BEVARE din tilknytning til arbejdsmarkedet i den tid, der er gået.

Jeg ville dog samtidig SKRIFTLIGT ansøge om pension efter paragraf 17, da det ud fra din beskrivelse lader til, at der ingen aftale ligger om det.

En mundtlig anmodning BURDE være nok, men for at du er sikker, er skriftligt altid bedst.

Hvis din sagsbehandler ofte er fraværende, skal en anden tage din sag. Det er ingen undskyldning for at trække en sag ud.

Husk, at du kan deltage i partshøring i forbindelse med afgørelsen af din sag.

Håber, du kan bruge det til noget.B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 15:16   #3
Gabi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gabi er ny på vejen
RE: hej med jer alle..høre min historie..

Zuza ..tak for svaret..nu er sådan at jeg har som sagt været i forskelige former af behandlinger uden effekt..dog stadig under medicin 4 forskellige salgs anti-depresiv midler(i godt 2 år) uden den rigtige effekt men det hjlæper en lille smule,men jeg kan heller ikke stoppe medicen nu...da det er noget man bliver desvære afhængig af..

mht. ansøgning om ftp. efter§ 17 er der søgt skriftlige den 19-5 2007..

-pyskiateren skrev.."behandlingsmæssigt synes stort set at være gennemprøvede.Man kan dog have overvejert en intensiveret antipsykotisk behandling.Gabi ønsker ikke mere behandling.han vil ikke kastes rundt i systemmet,han udtryk for at være meget skuffet over andre mennesker at mangle tiltro at nogen vil kunne hjlæpe ham.En primær hindring for videre bedring er således en del af selve symptomatologien..og har dermed ingen motivation for yderligere behandling..han fastholder at han gerne vil forsætte medicinsk behandling via egen læge..
Såfremt det ikke er muligt at tilbyde og at motivere Gabi for at indgå i et ÅRELANGT behandlingsforløb,er det min vurdering at hans tilstand vil være KRONISK.som hans tilstand er nu,har han ingen resterhvervsevne."

Sagsbehandler skriver i R.profil" Der vurderes at Gabi er så fastlåst i sin sygdom,at han pt. ikke kan indgå i behandling.jeg vurdere at der pt.ikke arbejdsmæssige muligheder.jeg vurdere samtidige at behandlingsmulighederne ikke er udtømte.jeg vurdere at Gabis tilstand og hans store mistillid til næsten alle mennesker er den største barriere.jeg vurdere at der efter flere forskellige behandlingsforsøg ikke er lykkedes at bedre tilstanden og han er meget fastlåst i situationen."
mvh.Gabi
Gabi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 18:00   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: hej med jer alle..høre min historie..

Hej igen, Gabi.

Som jeg læser både din psykiaters og din sagsbehandlers vurdering, går der - uanset grunden hertil - FLERE ÅR, inden du vurderes at være klar til arbejdsmarkedet... også hvis du tager imod psykiaterens tilbud om behandling.

Med den konklusion synes jeg, der som minimum burde gøres brug af en MIDLERTIDIG førtidspension, så du kunne få ro i dit liv og komme videre... og selvfølgelig også gerne få det lidt bedre.

Man får det ikke bedre af uvished.

Måske andre på siden har andre bud.B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 19:29   #5
Gabi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gabi er ny på vejen
RE: hej med jer alle..høre min historie..

ZuZA...Det er præsis sådan jeg tænker...Men jeg tror at sagsbehandler og især her i Århus.er fuldstændige ligeglad med den menneskelige del af hele forløbet,,selvom de har med folk og gøre,og syge folk for den sags skyld,men det er totalt ligeglad hvad der står i de forskellige lægeerklæringer og undersøgelse..de gøre hvad de passer dem i den sidste ende...:|
Gabi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må den hekse jagt på kontanthjælps modtagere høre op. Indiansummer Politik og Samfund 37 28-12-2011 20:53
Ved ikke hvor dette høre til ! (= FrkSilverfox Dit og Dat 21 22-03-2011 23:04
Jeg vil bare lige høre ... pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 6 24-01-2011 17:19
hjælp,ville høre om chancerne til ftp helena06 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-03-2010 23:21
Nu skal I bare høre Stoktoft Dit og Dat 11 07-06-2009 21:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension