K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2014, 13:29   #1
Maleren4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Maleren4 er ny på vejen
Resource ydelse/ ivs firma

Hej har lige et enkelt spørgsmål, som jeg behøver lidt hjælp med.
Må en på Resource ydelse starte et ivs firma op, dvs. Stå som stifter af firmaet. Og ansætte ægtefællen til at arbejde i samme firma. Hun vil ikke tjene noget på det.
Maleren4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 13:46   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes umiddelbart at kollidere med formålet med et ressourceforløb, men prøv at spørge i BM.
Kan din kone ikke stifte firmaet selv? Formålet må vel være at tjene penge ellers er det nærmest et hobbyprojekt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 13:49   #3
Maleren4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Maleren4 er ny på vejen
Nej hun kan ikke starte op selv. Pga gæld til det offentlige.
Kommunen kan ikke svare på det da de ikke ved noget om Resource ydelse. ( Vordingborg )
Maleren4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 14:12   #4
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Du skriver at din ægtefælle skulle ansættes, men ikke tjene noget på det....?? Det er muligt, at jeg har overset noget - men hvad skulle formålet med dette være?
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 14:16   #5
Maleren4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Maleren4 er ny på vejen
Mig der vrøvler. :0)
Jeg står som stifter, og hun bliver ansat, og får det der tjenes i firmaet.
Altså jeg får ikke noget ud af det. Økonomisk.
Maleren4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 14:41   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror ikke den går.

Overskud/ indtjening i et firma du ejer vil uanset ansatte tilhøre dig på papiret og så vil jobcenteret både kunne se det som erhvervsevne og lave modtræk i din ressourceforløbsydelse.

Alt som ikke er erstatning for arbejdsskade modregnes 100% i resourcrforløbsydelse.

Du kanheller ikke overfor skat over føre alt firmaet tjener til din ansatte, skat accepterer ikke at firmaet efter en vis tid ikke tjener penege/overskud - så kan du løbe ind i en større undersøgelse også selv om det drejer sig om et lille firma.

Har selv haft firma ved siden af lønarbejde (før jeg kom til skade) og kender flere som har og skat er obs. På firmaer som efter ca. Et år ikke giver overskud og det vil dit ikke gøre hvis din ansatte får det hele.

P.s du kan selv blive beskattet af et evt. Overskud også selv om det overførers til en anden person


Jeg ville ikke turde, for det kan give rigtig mange problemer både med jobcenteret og skat
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 18:45   #7
Fillihankat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2014
Lokation: Norddjurs
Alder: 62
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fillihankat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tror ikke den går.

Overskud/ indtjening i et firma du ejer vil uanset ansatte tilhøre dig på papiret og så vil jobcenteret både kunne se det som erhvervsevne og lave modtræk i din ressourceforløbsydelse.

Alt som ikke er erstatning for arbejdsskade modregnes 100% i resourcrforløbsydelse.

Du kanheller ikke overfor skat over føre alt firmaet tjener til din ansatte, skat accepterer ikke at firmaet efter en vis tid ikke tjener penege/overskud - så kan du løbe ind i en større undersøgelse også selv om det drejer sig om et lille firma.

Har selv haft firma ved siden af lønarbejde (før jeg kom til skade) og kender flere som har og skat er obs. På firmaer som efter ca. Et år ikke giver overskud og det vil dit ikke gøre hvis din ansatte får det hele.

P.s du kan selv blive beskattet af et evt. Overskud også selv om det overførers til en anden person


Jeg ville ikke turde, for det kan give rigtig mange problemer både med jobcenteret og skat
Jeg er ny på k10... Men har overvejet at det kunne være rart at starte op som selvstændig med begrænset timetal... Et IVS eller et ApS kunne være en ide, da en regnskabskyndig skulle med...
Derfor kiggede jeg her...
Fradrag 100 %??
Det ser snarere ud til en sats pr aktiv time:

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...ebsydelse.aspx
Fillihankat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 19:10   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis man starter et firma, vil ens rc forløb da blive lukket for så er der jo ingen grund til at have det, et rc forløb er jo til at finde ud af hvad man skal arbejdes fremtid laveer man så et firma, har man jo selv valgt at blive selvstændig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 19:13   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maleren4 Se meddelelser
Må en på Resource ydelse starte et ivs firma op, dvs. Stå som stifter af firmaet. Og ansætte ægtefællen til at arbejde i samme firma. Hun vil ikke tjene noget på det.
Hvis det er en del af ressourceforløbets formål, at opstarte en virksomhed, er der ingen problemer.

Ellers kan de da være problematisk.
Man er jo i ressourceforløb for at opbygge sine egne ressourcer, og hvis man kan starte eget firma er man vist ikke i den kategori, hvor man tilbydes ressourceforløb, forså havde man jo startet firma til at begynde med.

Det har intet at gøre med pengen i den forbindelse, det er din arbejdsevne og øvrigt funktionsniveau, der står i vejen.

Men hvis du finder ud af at du har overskud til egen virksomhed, på et tidpunkt, kan du jo til enhver tid afbryde dit ressourceforløb.
Det er ikke anderledes end at man kan sige at nu syne man at man har det bedre og vil forsøge at forsørge sig selv.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 17:51   #10
Fillihankat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2014
Lokation: Norddjurs
Alder: 62
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fillihankat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis man starter et firma, vil ens rc forløb da blive lukket for så er der jo ingen grund til at have det, et rc forløb er jo til at finde ud af hvad man skal arbejdes fremtid laveer man så et firma, har man jo selv valgt at blive selvstændig
Nu var det ikke blot at starte et enkeltmandsfirma...
Men at udtage en opsparing og indskyde i et selskab, hvor i man så kan få sin praktik....

Dog vil det nok være smartest på det tidspunkt hvor der er konstateret en erhvervsevne.. og at det så bliver som flexjob...
Afprøvning af ens evner går jo begge veje... "jeg vil gerne, men kan jeg?"

At skyde penge i et selskab, som man tager initiativ til at få startet, nok kunne sammenlignes med at have en aktie i et firma, hvor i man så bliver aktiveret...
Fillihankat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension