K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2009, 00:04   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sparkongfre kig på indlæg fem af mig og se punkt 4
det han skriver til dig er jo heller ikke at de stopper den men at han vil henstille til at den stoppes ..

Hvis de stopper for ledighedsydeles skal det meddeles på skrift til dig og der skal være ankevejledning med, når de ikke har gjort det har du lov til at gå ud fra at du bibeholder din ledighedsydeles ...

Du har ligledes ret til at få en parts høring og forklare hvorfor der er sket hvad der er sket , og hvis du har en grund til det så kan de ikke bare stoppe din ledighedsydelse ...

for mig at se er den ikke stoppet men du har en jobkonsulent der gerne vil have den stoppet, men det ændre ikke at du har ret til en afgørelse på skrift med ankevejledning og parts høring....

Så jeg ville skrive et svar til ham på det han har sendt til dig den 5 okt hvori du skriver at du ikke formoder at din ledighedsydelse er blevet stoppet da intet er skrevet til dig om det og hvad grunden er (ikke nok at det er 4 der skal stå en specifik grund ) at der ikke har været en parts høring samt at der ikke er givet en ankevejledning

Du kan også vente og se tiden an indtil du høre fra vedkommen som din jobkonsulent skriver til .. men igen ..ingen afgørelse er truffet endnu
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 11:44   #12
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hvorfor siger 3f så at der kun er kontanthjælp når sygedagpenge ophører. jeg har spurgt direkte til 3f , til sagsbehandler i sygedagpengene og til jobkonsulent. sidstnævnte sagde direkte at jeg skulle ha 9 mdr. fleksjob inden jeg kunne få penge igen.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 13:07   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ØØØHHH det får mig så til at tænke på ..

1 var du på kontanthjælp inden du startede i fleksjob ?
2 var du ansat i 9 mdr


Hvis du var på kontanthjælp inden du startede jobbet og så ikke nåede at være der i 9 mdr så er det derfor de ikke kan give dig ledighedsydeles igen ...

men som jeg læser det du skriver så er du sygemeldt , bliver fyret under sygemeldingen og din kommune mener at du har været u samarbejdsvillig på jobbet , det kan ganske give godt gøre at man mister sin ledighedsydelse men i følge loven skal det varsles og du skal have mulighed for parts høring og derefter skal kommunen skrive til dig om de stadig vil tage din ledighedsydelse og de skal vedlægge en ankevejledning til dig sådan at man kan anke stop af ledighedsydelse ellers er det brand ulovligt hvorfor 3F siger som de gør er mig en gåde, kan kun sige at der findes gode og mindre gode afdelinger....


Om kommunen har tænkt sig at vente til du bliver raskemeldt med at stoppe din ledighedsydelse med en begrundelse og en ankevejledning der skal jeg lade være usagt , men hovedsagen er .. der er ikke en afgørelse før end man har fået den på skrift med begrundelse mulighed for partshøring og mulighed for anke ...

Og det som din jjobkonsulent skriver til dig kan jeg da også kun læse som at han gerne så at du fik frataget din ledighedsydelse , men han kan kun indstille til det , det er andre der skal træffe afgørelsen og den skal så meddeles på skrift og med ankevejledning ..

man kan ikke bare stoppe noget uden at meddele det til folk ... sådan er det ..


Jeg ville helt klart skrive til kommunen hvis det var mig , din jobkonsulent kan ikke meddele dig sådan noget over telefon , så skriv og klag over det , og send det afsted i en fart så vil det fremgå af din sag i det øjeblik de vil stoppe din ledighedsydelse ...
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 14:23   #14
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
jeg var ikke på kontanthjælp inden. og partshøringen er igang. har været det siden 6/8.
jeg har breve hvor der står.
psyk.undersøgelse på grund af sygedagpengesag. ( fra sygedagpengekontoret)

psyk.undersøgelse på grund af afgørelse på partshøring ( fra beskæftigelseschefen)

Psyk.undersøgelse til vurdering af rådighed til flexjob ( kommunens brev til psyk)

så det er jo ikke nemt at vide hvad de er ude på.

har klaget skriftligt også til borgmesteren. Men efterhånden er der ikke nogen der svarer hverken pr. tlf. eller på skrift.

Sidst redigeret af sparkongefre; 20-11-2009 kl. 14:25. Årsag: forglemmelse
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 12:30   #15
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
psyk ,

hej alle.
vil lige fortælle at nu har jeg da endelig fået udarbejdet den speciallægeattest som kommunen siger er afgørende for svaret på min partshøring.
jeg er lidt optimistisk. for sidst da jeg snakkede med min sagsbehandler, spurgte jeg hende om jeg ikke selv kunne søge pension på de foreliggende oplysninger, og hendes svar på det var, " jo det kan du godt, men jeg synes at du skal vente og se hvad psykiateren skriver, jeg kan jo ikke love at du får fp. jeg skal se hvad han skriver først. så jeg kan jo ikke sige hvad vej det vil gå, om det bliver fp , flex eller kontanthjælp. jeg er nød til at have noget fra ham først."
og nu er det så kommet. han skriver.
[B]diagnose
Belastningsreaktion- reactio e traumate gravl
Generaliseret angst - Disordo anxiosus generalisatus
Ængstelig Personlighedsstruktur - Disordo personalisatis anxiosus

De tidlige mangeartede behandlingsforsøg og aktiveringsforsøg er alle endt uden positivt resultat, og ved undersøgelsen her afslører patienten ikke nye kompetencer, der muliggør en ændring af den bestående tilstand. Det ses derfor ikke sandsynligt, at patienten vil kunne klare en funktion uden for hjemmet.


Kan han næsten skrive det tydeligere uden at nævne ordet pension.
Så de må da få lidt problemer med at komme udenom, altså dem fra kommunen.

vil gerne høre jeres mening.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 12:44   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej..

ja med vores kommune kan man aldrig vide.. men.... det kan da næppes skrives tydligere..

nu kommer der også snart et nyt budgetår,, så mon ikke de kan finde en plads til dig i nye førtidspensioner gruppen.. det håber jeg..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psyk. Rene Klysner annoa Alt det andet 4 23-08-2012 19:46
Problemer med Psyk i Aalborg! FrkSilverfox Dit og Dat 0 12-05-2012 22:38
Skabelon til psyk-dagbog? Håber Alt det andet 2 19-01-2012 16:38
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
om Liaison-psyk MTVRV1 Alt det andet 63 01-01-2012 03:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension