K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2011, 12:14   #61
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
vovse
jo det er nok sådan et møde jeg skal til men er jo bare det om de kan finde på at jeg ikkr står til råbighed fordi jeg har anget mit afslag på pension. men jeg mener så læne den ikke er afgjort i ban må de ikke tage min ledigheds ydelse. og får jeg ikke medhold fra ban. vil jeg jo stå til rådighed for fleks job for jeg ville aldrig nægte et job eller en pratik men jeg vil også kun gøre det som jeg ville kunde holde til og alle mine skåne behov skal overholdes en af den er at min rest arbejdsevne er under en time daglig og vider står der at mine skåne behov er så omfattende at det udelukker erver. så jeg føler mig godt i klemme

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 12:21   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
vovse
jo det er nok sådan et møde jeg skal til men er jo bare det om de kan finde på at jeg ikkr står til råbighed fordi jeg har anget mit afslag på pension.
Jeg kan ikke afvise, at de kan finde på dette.

Men hvis de gør det, så skriv om det herinde, for så skal du klage lige så højt oppe du kan komme til det.

Du skal simpelthen argumentere for, at du ville benytte din mulighed for at få andre øjne på din sag (ved at søge om pension, og anke afslaget), men at du aldrig har nægtet at modtage et tilbud om fleksjob, at du til hver en tid vil stille dig til rådighed for et fleksjob, der tilgodeser dine skånebehov.

Jeg husker ikke så godt, har du skrevet en tråd om din sag i kommunen?
Vil du i så fald linke til den, så vil jeg kigge på den senere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 12:44   #63
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
jeg her aldrig skrevet hele mit forløb ned for jeg ved det ville være alt for meget at læse jeg har været 9 år i kampen nu..
men jeg har tit spurt ind og i den vente tid da min sag var for pensions nevnet skrev jeg den del.men har aldrig fået det hele ned fra start til i dag. og jeg er ikke så god til alt det her com haløj så jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle hæfte det ved

jeg har så lige efter anbefaling fået en ny bisider med da min den forhenverende er gået af på efterløn.

men kunne være jeg skulle få alt skrevet ned selvom det ville være så omfatende

tak for alle jers hjælp og gode rod de er værsat

sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 21:17   #64
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tænkte mest på, om du måske havde skrevet noget om din arb.prøvning og hvordan du blev behandlet i den forbindelse.

Det ses ofte, at en borger bliver visiteret til fleks selvom denne tydeligvis må være berettiget til førtidspension, jeg går ud fra, at det udelukkende et kassetænkning.

Her skal man så huske, at i og med, at man visiteres til fleks, så er man sådan ca. halvvejs til en fp.
Forstået på den måde, at når kommunen visiterer dig til fleks har kommunen erkendt, at din arbejdsevne er nedsat i væsentlig grad og, at du ikke kan klare et ordinært job.

Så sker der det, at når du, som fleks'er, har gået ledig i 12 ud af 18 mdr. skal kommunen revurdere dig, altså vurdere, om du stadig er berettiget til fleks, og ved denne revurdering skal førtidspension overvejes.

Der gik 1 år og 9 mdr, fra jeg blev visiteret til fleks og til jeg blev tilkendt førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:04   #65
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa.

så fik jeg mit møde over og kan nu ånde lettet op.
min nye sagsbehanler virker bare så rar og forstående. og bisiderne var helt i top. så var et møde hvor for første gange en sagsbehanler der havde læst min sag og havde sat sig ind i den et stort pluds..
hun håbede også på at ban ville give mig ret i at jeg skal har min pension så vi venter på ders afgørelse, men får jeg ikke medhold mennte hun vi må se hvad de giver som begrundelse også må vi jo prøve de ting af. selvom hun godt nok mente at alt var afprøvet men en begrundelse må de jo give. og mit forsøgelses grundlag vil forblive den samme fordi jeg ikke nægter hvis der skal en ny arbejdsprøvning til som de så ikke håber på. jeg har en god fornem i maven for første gang i lang tid.
sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:23   #66
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Hvor dejligt for dig

Lyder som om den nye sagsbehandler var dejlig forstående
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:27   #67
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hvor det bare glæder mig

Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:28   #68
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
ja hun virkede så oprigtig og mennesklig.
vibbe du skal har et mega kram tak tak en så god bisider skal man lede længe efter
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:41   #69
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Inge kan bare noget ! Hun er hendes vægt værd i guld trods de underlige frisurer hun kan præstere
Med hende kommer du godt i havn !
KH og
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 14:19   #70
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
har fået en opringning fra ban at der skulle falde afgørelse i min klage i denne her uge. så mon ikke jeg har svar i løbet af næste uge hvor jeg bare håber på en afslutning nu
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til møde - bedste råd? Bent10 At søge førtidspension 6 23-09-2013 09:35
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Hvor står jeg? skal til møde om en uge Tutti Alt det andet 3 28-01-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension