K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2011, 12:15   #91
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Rie82,

Jeg har en klage nu på 5 mdr. ved BAN. Denne angår pensionsnævnets afslag på min kommunes ansøgning om førtidspension til mig iht. §18.
puha.. ind imellem for man det helt dårligt at hører om jeres andres sager kan se hvad der evt. venter mig

det er en kamp på kamp først at få kommunen til at se man er berettigt til en pension og der efter er det nævnet man kan kæmpe med. Håber virkelig for dig ar du for medhold, krydser finger for dig

De kunne skam li godt udryde os som de gør i filmen "hvordan kommer vi af med de andre"
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 13:44   #92
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
puha.. ind imellem for man det helt dårligt at hører om jeres andres sager kan se hvad der evt. venter mig

det er en kamp på kamp først at få kommunen til at se man er berettigt til en pension og der efter er det nævnet man kan kæmpe med. Håber virkelig for dig ar du for medhold, krydser finger for dig

De kunne skam li godt udryde os som de gør i filmen "hvordan kommer vi af med de andre"
Jeg vil sige, at i min sag, kan jeg dog godt se at den arbejdsmæssige afklaring ikke har været helt fyldestgørende i første omgang desværre. Min arbejdsevne vurdering fylder en halv side tiltrods for at jeg var i afprøvning 6 mdr. Desværre vidste jeg jo ikke bedre, jeg husker blot at min sagsbehandler spurgte om jeg var tilfreds med vurderingen da hun forelagde mig denne. Der stod mere eller mindre det der skulle, men set i bakspejlet, fulgte kommunen alt for lidt op på min afprøvning. Jeg skulle nok have bedt om noget mere opsyn, hjælp til defination af skånebehov mm. Alt dette fremgik ikke af arbejdsevne vurderingen heller.

Pensionsnævnet mener så at en afprøvning på et reva center bedre vil kunne anskueliggøre hvorledes min arbejdsevne kommer til udtryk. Det er jo også synd for samfundet at miste sådan en god medarbejder som mig . Så på den positive side, ser de det måske som om at jeg med lidt hjælp måske kunne få et fleksjob, desværre når vi nok ikke dertil, men PN har nok ligeså meget prøvet at hjælpe jobcenteret videre med mig i stedet for at pensionere mig allerede nu.

Dog skal det siges at min helbredsmæssige afklaring peger direkte mod pension. Jeg skulle måske nok kunne klare et fleksjob 3 dage - 3 uger !!!!, men så er det også direkte ned i kulkælderen med mig. Min klage ved PN og BAN går på at mine helbredsmæssige papirer siger at jeg skal fredes og det er det jeg klager over at PN har set bort fra.

Nu må vi se hvad BAN siger, jeg tror desværre ikke at de holder med mig.


Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Tassi.

Jeg kan se i Nordjylland er behandlingstiden kommet ned på 22 uger før var den 23 uger, så jeg håber jeg kan få svar inden for de nærmeste uger Men forventer selvfølgelig ikke for meget..

Omkring samrådet blev Aalborg kommune nævnt, lægekonsulenterne ved SME, var på samme måde under de samme retningslinjer som alle andre lægekonsulenter, de må IKKE have kontakt til borgeren og være med til alle vores møder og det har de så været.

Jeg ved godt der ikke er nogen lov, men der er retningslinjer, jeg har så meget samlet sammen omkring SME og deres samarbejde med kommunen at vinder jeg ikke i Ban, så er det advokat og ombudsmanden

Rigtig øv at jeres sagsbehandligtid er blevet forlænget, tænker på dig
Gogo hvis ikke du får medhold i BAN, så klager man til formanden i BAN, herefter går man til Ankestyrelsen som dog kun tager sager af principiel karakter !! Får man ikke medhold i noget af dette er det ombudsmanden og så herefter advokat. Sådan mener jeg det er, om det kan betale sig med advokat allerede efter 1 BAN er jeg ikke sikker på ?! Andre må lige rette mig hvis det er.

Det skal dog nok gå for dig, har du haft din fagforening med i det ellers ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-12-2011 kl. 13:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 21:09   #93
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Enteneller

Grunden til jeg vil have advokat på, er ikke så meget selve sygedagpengene, men den ulovlige sagsbehandling der har været omkring SME / Lægekonsulenterne i min kommune, noget med samtykkeerklæringer og hvad de gør i vores sager, i min sag er der vist en hel del jeg kan gå videre med, ved så godt der er noget med at det kun er retningslinjer i forbindelse med lægekonsulenter, men jeg har nogle konkrete ting som ihvertfald beviser hvad de gør og hvor de selv står frem i pressen og fortæller noget andet.

Men vil ikke bruge kræfterne på det nu, da jeg er nødt til og få en afklaring i BAN inden jeg igen overvejer en advokat.

Jeg har fagforeningen med mig, men jeg var så dum at tro på systemmet, så har først fået dem med, lige inden sygedagpengestop.

fra mig
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 16:21   #94
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Uh ha jeg er gået i PANIK, har talt med ankenævnet, der er mulighed for at nævnet træffer en afgørelse før jul hvis ikke så bliver det umidligbart efter...

Jeg er bare blevet nervøs for at jeg ikke vinder sagen, selvom jeg var forlænget efter 27 stk 1 nr 4. Som de jo stoppede midt i forløbet fordi lægekonsulenten mente der var behandlingsmuligheder ved en psykolog.
Nu sidder jeg og tænker om de giver kommunen ret i at det var rigtigt at stoppe mine sygedagpenge, da jeg alligevel ikke efter kommunens vurdering kunne nå at blive udredt inden...

Men som jeg påpegede i anken skulle kommunen jo så træffe en anden afgørelse, da man i første omgang forlængede mig efter denne paragraf, enten fleksbevilling eller førtidspension.

Som sagt jeg er gået i panik i 11 time.

Er der nogen der har erfaringer ???????
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:30   #95
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gogo,

Hvad var det lige smerteklinikken skrev som kunne få dig til at at vende tilbage til det ordinære arbejdsmarkede iflg. lægekonsulenten ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:51   #96
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Enteneller.

Smerteklinikken har ikke skrevet noget, har været ved psykologen der 3-4 gange og der var ikke noget at komme efter, hun er nu ved at lave en erklæring til kommunen.

Den såkaldte lægekonsulent opfandt selv psykiske, sociale problemer, hvilket jeg intet har noget af, men hun opfandt dette for at finde flere behandlingsmuligheder.

2 førende overlæger inden for reumatologi, har sagt jeg er kronisk varig syg, uden flere behandlingsmuligheder, pga spondylartrit (gigtsygdom)
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:55   #97
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Hej Enteneller.

Smerteklinikken har ikke skrevet noget, har været ved psykologen der 3-4 gange og der var ikke noget at komme efter, hun er nu ved at lave en erklæring til kommunen.

Den såkaldte lægekonsulent opfandt selv psykiske, sociale problemer, hvilket jeg intet har noget af, men hun opfandt dette for at finde flere behandlingsmuligheder.

2 førende overlæger inden for reumatologi, har sagt jeg er kronisk varig syg, uden flere behandlingsmuligheder, pga spondylartrit (gigtsygdom)

Igen en af de kommuner der tillader at lægekonsulenterne grundløst slynger om sig med alle mulige idéer til diagnoser, behandlinger og lignende...

Det varer ikke længe før de vel hiver behandlingsmetoder a la grødomslag og sådan noget frem fra gemmerne?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 18:00   #98
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Er det så BAN der siger at du får svar inden jul, har du ventet i 6 mdr. eller så ?

Det tager dælme tid for mange kommuner at "vende sig til" nr. 4 i sdp. loven, men den kom jo også først til i 2009 og er først lige blevet skrevet ind i loven

Håber dælme at du får medhold, det ser jo ikke ud til andet. Hvad med HK er de fyr og flamme eller hvad, det håber jeg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 20:12   #99
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja Ricky en af de kommuner, men her i Aalborg er det værre, da lægekonsulenterne er med til alle vores møder, kun fordi de er skjult under navnet smelæge ved regionen, men samtidig fungere som lægekonsulent ved kommunen meget indviklet

Enteneller. Der er gået nøjagtigt de 23 uger som de havde varslet, tror man måske har rykket det frem pga jeg stod frem på tv, nu må vi se hvad der sker
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 20:39   #100
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Ja Ricky en af de kommuner, men her i Aalborg er det værre, da lægekonsulenterne er med til alle vores møder, kun fordi de er skjult under navnet smelæge ved regionen, men samtidig fungere som lægekonsulent ved kommunen meget indviklet

Enteneller. Der er gået nøjagtigt de 23 uger som de havde varslet, tror man måske har rykket det frem pga jeg stod frem på tv, nu må vi se hvad der sker
Åhhh havde ikke lagt mærke til at du kom fra min fødeby Hey AaB!!!

Jeg har et par borgere der har sager i sygedagpenge i Aalborg... Det er nogle af dem hvor jeg har understreget meget hårdt overfor sagsbehandler, at jeg er partsrepræsentant i sagen ud til sidste komma! Det betyder nemlig at alt de beslutter faktisk skal forbi mig først, og at jeg har taleret for borgeren... hører jeg bare et pip! om SME, så kaster jeg med tungt skyts efter dem...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension