K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2015, 22:11   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jydepigen Se meddelelser
Tak for svar :-)
Jeg vil prøve om jeg kan finde en gratis advokat til hende, så hun kan få hjælp til sådan en klage.
Jeg har heller aldrig hørt om rehabiliteringsydelse før. Men hun siger det er det hun er kommet på.
Hun overgik til det i januar, efter de stoppede hendes sygedagpenge. Og det eneste der er sket siden, er at hun har været til et møde med rehabiliteringsteamet
Jeg gætter på hun er kommet i jobafklaringsforløb på ressourceydelse. Sådan et forløb skal nemlig omkring rehabiliteringsteamet.
Se https://job.jobnet.dk/CV/Info/I_Joba...ngsforl%C3%B8b for oplysninger om jobafklaringsforløb.

Sørg for at hun får indhentet aktindsigt og at du kommer til at læse akterne. Det er altså en rigtig god ide at læse hvad der faktisk står i ens sag. Der kan sagtens være misforståelser, pga hendes sygdom og selve situationen, af information, hun har fået. Et møde med rehabiliteringsteamet kan være hårdt. Specielt når man får besked på at man forventes at være rask om 3 måneder.

Mht til det så mener jeg faktisk Jobcenteret burde have forlænget hende sygedagpenge efter Sygedagpengelovens § 27.1.3:
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet,

Og så er aktindsigt også super vigtigt da man så selv kan se om der er indsneget sig fejl i ens sag. Det er desværre ikke ualmindeligt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension