K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 02:24   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din sag kommer IKKE til at ende som principiel afgørelse....da de jo i forvejen har lavet den klare afgørelse som jeg har henvist til...det er en principiel afgørelse som de ikke kan komme uden om...

Sagerne kommer kun videre i tilfælde af at der ikke i forvejen er truffet en afgørelse på området...

Så når kommunen taber...ja så kan de ikke engang klage over det....

Det eneste de kan...det er at starte med at behandle sagen som den skulle have været fra starten af....nemlig efter de gamle regler...

Så længe man har sit "bevis" for at man har ansøgt om førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag inden udgangen af 2012...ja så kan de hoppe og springe alt det de vil...det vil ikke hjælpe dem...

Man forstår bare ikke hvorfor det er de bliver ved...de kender jo godt lovgivningen....og ved at din sag skal behandles efter de gamle regler...

Det eneste grund de kan have....det er at de inderligt håber at du ikke klager over deres afslag på at starte sagen op som den skulle have været...

Bare lidt uhyggeligt at der skal så meget til for at gældende lovgivning skal blive overholdt...

Havde det været den anden vej...at du skulle/skal overholde lovgivningen...ja så skulle du se hvor hurtigt de kunne reagere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 15:51   #22
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Hey Web

Ja nu var det med at sagen ville ende som principafgørelse også sagt med et glimt i øjet.
Og ja,du har da helt ret i at det hele var lidt nemmere,hvis kommunerne ville overholde gældende regler og love.

Jeg har i dag talt med en rådgiver på fagforeningen.Hun sagde også at der ikke var nogen tvivl om at en ansøgning på §17,som var afleveret i 2012,skulle behandles efter de gamle regler.
Men hun syntes at det måske var bedre rent taktisk,at bare lade kommunen sagsbehandle efter de nye regler,og så vente til der kom en afgørelse. Når så jeg fik afgørelsen,så kunne jeg jo med det samme sende en klage over at sagen var behandlet efter de nye regler,og så ville kommunen jo stå med en dårlig sag.

Nå men nu trækker jeg lige vejret og fintænker lidt på hvilken strategi der er bedst.

/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:00   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, jeg tror også din fagforening handler rigtig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 02:53   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fandt lige lidt mere du kan læse og bruge i forhold til kommunen når de påstår at din ansøgning skal behandles efter de nye regler...

Skrivelse om lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik, lov om social pension og flere andre love (Reform af førtidspension og fleksjob, herunder indførelse af ressourceforløb, rehabiliteringsteams, fleksløntilskud m.v.)

Citat:
d) Overgangsbestemmelse vedr. behandling af sager om førtidspension

Sager om førtidspension, der før 1. januar 2013 er overgået eller burde være overgået til behandling efter reglerne om førtidspension, skal behandles efter de hidtil gældende regler, indtil der er truffet endelig afgørelse i sagen.

Det betyder, at i sager, hvor borgeren har indgivet anmodning til kommunen om behandling af sagen på det foreliggende grundlag, skal sagen behandles efter de hidtil gældende regler, indtil der er truffet endelig afgørelse i sagen. Det gælder således også i sager, hvor anmodningen er indgivet før 1. januar 2013 til kommunen på et tidspunkt, hvor kommunen har eller burde have påbegyndt en sag om førtidspension efter de hidtil gældende regler.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144961
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 11:42   #25
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
opdatering på verserende sag om §17

Hey igen
Som tidligere nævn,så valgte jeg i samråd med fagforeningens socialrådgiver,at vente med at reagere,til der var truffet en afgørelse,og herefter klage over at min §17 ansøgning var behandlet efter de nye regler,uagtet at den var indleveret 21.12 2012,hvor de gamle regler var gældende.
I mellemtiden er der så sket det,at jeg blev indkaldt til et møde med min nye sagsbehandler (ja den gamle sagsbehandler er jo langtidssygemeldt),og her blev jeg til min forbavselse oplyst om,at min sag nu ville blive behandlet efter de gamle regler,men at det grundet langtidssygemelding fra min oprindelige sagsbehandler,ikke ville være muligt at overholde den 3 mdrs tidsfrist.Dette ville jeg så få tilsendt skriftligt,sammen med en opdateret resourceprofil til partshøring..
Nu har jeg så modtaget skriftlig medelelse om udsættelse af afgørelse,samt en ankevejledning.
Og det er jo alt sammen lige efter bogen,hvis man ser bort fra grundlaget for udsættelsen af afgørelse.
Nu er jeg så lidt i vildrede og mit spørgsmål er så:
Bør jeg klage over afgørelse om udsættelse af sagsbehandling,da det jo klart er lovstridigt at udsætte en §17 ansøgning,med henvisning til,at det skyldes tidligere sagsbhandlers sygemelding ?
Fakta er jo at grunden til at sagsbehandlingen først er kommet i gang ca.2,5 måned efter aflevering af ansøgning,jo bunder i,at tidligere sagsbehandler jo var totalt urokkelig i hendes overbevisning om at min §17 skulle behandles efter de nye regler. Jeg fik således også udleveret et Rehabiliteringsskema,som skulle bruges i stedet for resouceprofilen.
Som jeg ser det,så forsøger kommunen for det første,at udsætte sagsbehandlingen,på et lovstridigt grundlag,samtidig med at man dækker over,at den egentlige grund til udsættelsen er manglende indsigt i gældende lovgivning vedr.om min sag skulle behandles efter de gamle eller nye regler.
På forhånd tak
/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 09:40   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det ændre ikke ved tilkendelses dato, som gælder uanset 3mdr fra ansøgelsesdato.

Det betyder at du får førtidspension fra 1.4.2013, hvis du tilkendes pensionen, selvom tilkendelsesdato ligger senere.

Du skal derfor bare afvendte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 15:49   #27
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Tak for svar.

Jamen det var nu også hvad jeg havde regnet med,men jeg var egentligt lidt i tvivl,om det havde nogen betydning at kommunen træffer afgørelse om udsættelse,på et lovstridigt grundlag,samtidig med at det faktisk er en lodret løgn,der står i grundlaget for udsættelsen.

/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 16:53   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Virker som om du forventer ja til ansøgningen efter reglerne før årsskiftet og et nej efter reglerne efter årsskiftet?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 17:58   #29
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Nej efter 5 års sagbehandling frem og tilbage omkring førtidspension,så forventer jeg ingenting.
Jeg vil bare gerne have .at sagsbehandlingen følger gældende love og regler,selvom det efterhånden nok er lidt naivt af mig,at tænke sådan
/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 18:02   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gå efter målet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
Ansøgning om pension på foreliggende grundlag? Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 09-05-2012 11:24
førtidspension på foreliggende grundlag§17 (FORTSAT)afgørelse ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2010 18:45
førtidspension på foreliggende grundlag ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-11-2010 10:39
Førtidspension på det foreliggende grundlag ADHD- Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-11-2010 14:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension