K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2011, 17:45   #151
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nogen her som har oplevet at lægekonsulenten SKAL være med til borgerens møde med pensionsnævnet og derefter være med til at afgøre sagen.

Ved godt hvorfor. Teamlederen har set sig ond i sulet på mig, og vil gøre alt for at det her IKKE bliver en førtidspension.

Har fået denne her begrundelse fra SB :
Det er fra vores team vurderet, at det er nødvendigt at lægekonsulenten deltager i pensionsmødet, og at han er med til at træffe afgørelsen. Han er konsulent, og der kan blive behov for, at han skal uddybe noget af det, han har skrevet i hans vurderinger.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:11   #152
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Mit sure opstød i forrige indlæg kommer af at vi i sidste uge var blevet lovet at sagen kunne komme op i pensionsnævnet denne uge.

Så skriver SB pludselig at der ikke er møde d. 20/9, d. 27/9 er lægekonsulenten ikke med, og så må sagen altså vente til d. 4/10. Hvad så hvis lægekonsulenten så heller ikke kan komme denne dag? Hun skriver dog ikke hvad der er galt med denne uges møde.

Men jeg glæder mig til konfrontationen - hvornår det så end bliver. Jeg er i fuld gang med at lave mit papirarbejde klar med dokumentation i massevis. Og ser frem til lægekonsulentens forklaring af hvordan en massivt skadet ryg lige pludselig er blevet til et spørgsmål om at komme på smertecenter. Et smertecenter kan altså ikke helbrede en smadret ryg. Men det mener lægekonsulenten altså.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:26   #153
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej det lyder godt nok forkert

venter selv på vurdering fra lægekonsulenten i denne uge eller næste
men efterføglende skal jeg til møde med min sagsbehandler sammen med min kontakt persion.
men lægekonsulenten skal alså ikke med til nogen møder
samt det er alså din sagsbehanderl som tager beslutningen om der skal ndstilles til pension. Det har lægekonsulenten ikke nogen indflydelse på i terioen
problemet er bare at en lægekonsulent altid har en behandlingsmulighed uandet hvad andre læger skriver.så hvis lægekonsulenten mener du skal på smertecenter, så har en sagsbehandler jo ikke mulighed for at indstille til pension.
fordi så vil et pensionsnævn, begrunde et afslag med at der kan være en behandlingsmulighed som ikke er afprøvet
nemlig på et smertecenter

tro mig kender det alt for godt i min egen sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:45   #154
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Ja. Det er utroligt hvad man bliver udsat for i den kommunale mølle. Vi er igang med en § 17, og kommunen gør alt hvad de kan for at trække tiden ud.

Vi har afleveret en klage over lægekonsulentens udtalelser/vurdering, da den er propfuld af fejl, som vi har dokumentation for er ukorrekte. SB har skrevet vores klage ind i RP, men har udeladt det første afsnit, da hun mente at det var irrelevant i forbindelse med lægekonsulentens udtalelse.
Vi havde taget det med i klagen, da han skrev direkte forkerte ting som indledning på sin udredning. Når han skriver sådan, kan vores klage aldrig være irrelevant. Nu har hun lovet at indsætte den manglende del i sagen!!!
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 12:52   #155
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nu er Hjørring Kommune blevet virkelig hurtigarbejdende. Jeg er dybt forbavset.
I mandags - over middag - afleverede jeg vores klage over afslag på FTP § 17, sammen dem en del papirer som bilag til klagen. To dage efter får vi så brev fra kommunen, hvor det står som en tilføjlese til brevet, at XX har bedt mig videresende følgende til orientering : Klagen vedr. afslag på førtidspension er behandlet og videresendt til Beskæftigelsesankenævnet d. 10.10.2011.
Jeg har aldrig før oplevet så kvik en sagsbehandling fra Hjørring Kommune før. Men ok, jeg ved jo godt, at afslaget blev skrevet allerede da vi afleverede vores ansøgning på § 17 i juli.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 12:55   #156
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nu er jeg meget spændt på hvornår klagen så når ud til BAN?
Ud til den sag som vi har haft liggende derude i knap 8 måneder nu - og som er omfattet af det glimrende samarbejde som Hjørring Kommune har haft med Falck om at smide så mange som muligt ud til ingenting. Så de 8 måneder er måske også spildt?
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 13:05   #157
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Så er vores klagesag over sygedagpenge "afsluttet" i BAN.
Den har kun ligget i BAN i 30 uger.
Og er nu hjemsendt til Hjørring Kommune, da den var en del af Falck-sagen.
Og Hjørring Kommune har allerede meddelt, at de fastholder den tidligere trufne afgørelse, og så kan vi klage IGEN.
30 UGER TOTALT SPILDT
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 13:27   #158
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MarianneNM,

Hvad er BAN´s begrundelse for hjemsendelsen ? Og hvad betyder det at den er en del af Falck sagen ?

Tillykke med hjemsendelsen, så langt så godt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 13:40   #159
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Alle afgørelser truffet af "falck" er ugyldige fordi det er en "pivat aktør" som har taget beslutningen om stop af sygedagpenge, denne bestemmelse afgørelse SKAL tages af kommunen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 14:05   #160
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Begrundelsen er, afgørelsen er ugyldig, da den er truffet af en anden aktør.
Og det har vi så ventet på i 30 uger.

D. 11 oktober skriver Hjørring kommune til os om genbehandlingen af sagen, og d. 17. oktober får vi så besked om at man fastholder den tidligere trufne beslutning.

Der er 92 sager i Hjørring kommune. Det er ikke mange minutter man har brugt på hver sag, mår man er så hurtig til at melde ud igen. Men det er jo det vi havde forventet.
Så nu har jeg skrevet en ny klage over sagen, så vi kan komme i BAN igen.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension