K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2013, 09:01   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Danske Førtidspensionister i Udlandet

Jeg har startet en gruppe op for danske førtidspensionister i Udlandet på facebook, sammen med medlemmerne håber jeg at bygge en vidensbasis op for medlemmer der bor i udlandet, men også for medlemmer der påtænker at bosætte sig i udlandet.

Både fuldtids og deltids udlandsførtidspensionister er velkomne.

Medlemmernes input om regler og erfaringer i de enkelte lande er vigtige for ingen kan vide det hele om alle lande.

Så er du bosiddende i udlandet, eller har været det og har erfaringer derfra, eller overvejer du at flytte til udlandet, evt. blive vinterudvandrer, så har vi brug for jer alle.

Gruppen hedder Danske Førtidspensionister i Udlandet, det er en lukket gruppe hvor kun medlemmerne kan læse med, gruppen finder du her.

Med venlig hilsen

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 09:18   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
https://www.facebook.com/groups/142426052584408/

Denne gruppe er oprettet for danske førtidspensionister, der bor i udlandet, eller som påtænker at flytte til udlandet.

Meningen er at vi kan udveksle erfaringer og oplevelser.

Men også for at hjælpe hinanden med reglerne, henholdsvis, hvorledes man forholder sig til myndighederne i Danmark, hvad man skal gøre inden man flytter. Og hvad man skal gøre i det land man flytter til, i forhold til 3.land eller EU.

Da, der indenfor EU er forskellige regler, er der ingen der vil være eksperter i hvorledes alle lande fungere, og her er det at vi må hjælpe hinanden.

Det er ikke altid, lige let, at vide hvad man skal gøre, hvis man som førtidspensionist ønsker at flytte til et andet land. Hvad er reglerne, hvad skal jeg selv gøre, hvad er mine pligter, mit ansvar, og hvad er mine rettigheder, i forhold til hvor jeg flytter hen. Det er disse spørgsmål som vi forhåbentlig kan hjælpe hinanden med at finde svar på.

Der kan være mange spørgsmål og megen tvivl, når man enten er flyttet til udlandet, eller hvis man står overfor at flytte, eller overvejer dette.

Jeg kan kun på det varmeste anbefale at rejse ud, uanset om man er ung eller ældre, at rejse er at leve, som H. C. Andersen sagde, og det jeg tror det er, og jo yngre man er på det tidpunkt man rejser ud, jo bedre, at det er med til at forme et menneske, det er med til at give en balast for livet, det lære en at lytte og se, at der også er en verden uden for Danmark og at denne verden, er rig på kultur, på dejlige mennesker, uanset hudens farve, eller hvilken religion de bekender sig til. Jeg tror fast på at man bliver et mere åbent og tolerant menneske.

Men der er også en del faldgruber, i forhold til ens rettigheder, ens pligter, hensyn der skal tages og sommetider må man stå fast, for ikke at blive skubbet om kuld.

Gruppen her er beregnet til at være med til at besvare disse spørgsmål, som man evt. må have, hvad skal jeg gøre, hvor skal jeg gå hen, hvem skal jeg snakke med.

Jeg har selv kun en lille bitte del af svarene, men håber at vi som medlemmer sammen kan opbygge en videns- og erfaringsbasis, så vi kan hjælpe hinanden på kryds og tværs.

Jeg har startet gruppen her, men ser gruppen som selvadministrerende, og som medlemmernes gruppe, brug den, brug hinanden, stil spørgsmål, fortæl om jeres erfaringer, de gode såvel som de dårlige, dermed at vi sammen står bedre rustet.

Oppe under filer finder i en lang række dokumenter, der med tiden gerne skulle kunne give information om de enkelte lande.

Bor nogen i et land der endnu ikke har sit eget dokument, så opretter vi et dokument for dette land.

Jeg vil også opfordre til at alle lader sig skrive på medlemslisten med navn og bopælsland.

Håber at i og andre vil finde denne gruppe brugbar og interessant.

Mvh

Liliane
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 10:40   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er da superfint det du har sat i gang der Ragdoll

Da jeg som en af de få ikke har/vil have... profil på facebook kan jeg desværre ikke selv deltage i gruppen...


Jeg bor i Bulgarien og vi er nogen stykker efterhånden, som er flyttet hertil... vi har et forum der kun retter sig mod dem der påtænker at flytte helt eller delvist til Bulgarien, som er et EU land... her kan også hentes viden for dem der vil vide mere om netop dette land...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 08:36   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det er en god gruppe - skynd jer at få meldt jer ind ..der ka vi hjælpe hinanden med råd og tip ..og ideer


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det Danske Velfærdssamfund Mogens1973 Politik og Samfund 5 08-11-2011 09:30
Den danske lovgivning zuza Politik og Samfund 8 02-07-2010 08:57
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Nogle førtidspensionister i udlandet her? MrBurns Din historie 20 01-11-2008 01:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension