K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 14:08   #11
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Håber at der på et tidspunkt kommer mere fokus på det. Det er en møgregel.
Det håber jeg også, men der er lang vej igen, for der er kun 56 der har skrevet under.

Og jeg undre mig for der må da være mange som er berørt af gensidig forsørgerpligt, nu hvor den jo mere eller mindre gælder for alle.

Håber at mange flere vil skrive under så vi kan gøre en forskel.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 16:17   #12
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Det håber jeg også, men der er lang vej igen, for der er kun 56 der har skrevet under.

Og jeg undre mig for der må da være mange som er berørt af gensidig forsørgerpligt, nu hvor den jo mere eller mindre gælder for alle.

Håber at mange flere vil skrive under så vi kan gøre en forskel.
Som det også allerede er blevet sagt, så har der været flere af den slags underskriftsindsamlinger. Den største samlede indsats blev også delt på EB, hvor der var flere tusinde der skrev under og opfordrede EB til, at tage sagen op. Der er bare ikke rigtig sket noget.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 02:02   #13
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
De blev kontaktet af en journalist, men så skete der ikke mere.

De laver det om nu så man ikke kan stemme mere end en gang.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 10:58   #14
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Sannepil jeg skriver ikke under, netop fordi de er en underskrift indsamling allerede, når der er nok underskrifter så skal de sendes ind, og hvis der så er flere underskrift indsamlinger i gang, ja så skal man til at sortere navne fra da der jo ikke er nogen underskrift der gælder to gange, og ja lad os indse det, det er nok ikke studenterhuen der trykker mest derinde ved politikerne så man vil hurtigt kunne komme til at reducere underskrifter mere end højst nødvendigt...

MEN selve formålet det støtter jeg helt sikkert

Og som allerede skrevet der er allerede en sag i gang , og den er på EB og der bliver skrevet et par artikler mere, Ragdoll (som er initiativtager til den anden underskriftindsamling ) er i Dialog med Ekstra Bladet og de ved godt at de skylder os et par artikler, men pt er sagen nede fordi EB har lukket for min sag.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1905338.ece

Vi i gruppen har allerede flere gange være i dialog med politikerne omkring det grundlovsstridige i Gensidige forsørgerpligt, men ved at de ikke har fjernet rub og stub fra førtidspensionister og folkepensionister så kan de dække sig ind under det der står i grundloven omkring at folks økonomiske eksistens beløb fastsættes i socialloven ...

Dog ser det ikke ud til at de gør det samme for kontanthjælpsmodtagere (og så er de på kant med grundloven )

Grundloven og GF er der en gruppe om her

https://www.facebook.com/groups/3786...11570/?fref=ts


Men jeg ved at Ragdoll presser på alt hun kan for at få gang i dem selv om min sag er nede (hun har på skrift at de ved at de skylder os et par artikler ) kunne du (eller andre) ønske at se hvor langt man er kommet mht gensidig forsørgerpligt så kig i gruppen her

https://www.facebook.com/groups/153135812761/members/

Derudover ved jeg at Ragdoll også er herinde og skrive når der er noget nyt

Så mit håb er at nogen vil skrive under på den igangværende underskriftindsamling, som jo måtte startes op fra ny igen, da serveren der indeholdt den første underskriftindsamling blev lukket

http://www.activism.com/da_DK/petiti...-nej-tak/12763
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 12:00   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Underskrift indsamlingen her:

http://www.activism.com/da_DK/petiti...-nej-tak/12763

Blev startet da den gamle jeg startede, de lukkede helt for underskriftsindsamlinger.

Den tidligere som ligger i min computer har over 3.000 underskrifter.

Jeg synes det er flot du tager dette initiativ, men det kan virke mod hensigten, da mange kun skriver under et sted, og derefter siger, det har jeg skrevet under på én gang. Og man ender med flere underskriftsindsamlinger med et begrænset antal underskrifter, hvor man kunne have langt flere hvis de er samlet i en underskriftsindsamling,

På facebookgruppen "Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak" har vi over 4.000 medlemmer, og vi arbejder for en afskaffelse af al gensidig forsørgelsespligt, det er ikke begrænset til førtidspension, men inddrager alle der berøres.

Jeg kan kun opfordre at man melder sig ind i gruppen og bliver aktiv der, der er ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken, igen og igen, og kun ved at blive så store som muligt, med så mange støtter som muligt, kan vi vise at vi er mange der mener det samme.

http://www.facebook.com/groups/153135812761/
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgerpligt Nucca Politik og Samfund 12 16-08-2013 08:50
Særliguddannelsesydelse og gensidig forsørgerpligt capi Alt det andet 4 15-07-2013 22:45
Gensidig forsørgerpligt Helle Fischer Spørgsmål ang fleksjob 4 13-07-2013 09:25
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
STøt: Afskaf Gensiddig Forsørgerpligt buster Politik og Samfund 2 10-02-2012 09:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension