K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2012, 00:04   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vovse

TAK ..det var også den jeg mente..det er bare når man har været ftp et stykke tid-år kan man ikke altid huske hvad der kommer hvornår,...
jeg mener bare det må være den trådstarter skal bruge og ikke et pensionsbevis..sådan opfattede jeg bare tråden..
jeg blev bare til grin 1 gang ved dsb da jeg dukkede op med pensionsbeviset og måtte køre hjem og hente den såkaldte - lønseddel..
jeg ka bare ikke huske hvornår jeg fik den 1 gang,men det gik hurtig fra jeg havde udfyldt alle oplysninger..god weekend derude
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 13:10   #12
IRC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
IRC er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Pensionsmeddelelsen er den vi modtager hvert år i januar, hvoraf det fremgår hvad vi vil få udbetalt i pension hver måned det næste år.

Den svarer vel nogenlunde til en lønseddel.

Så vidt jeg husker gik der ikke ret lang tid fra tilkendelsen af min pension til jeg modtog min pensionsmeddelelse.
Den kommer vist nogenlunde i forbindelse med den første pensions-udbetaling.

Den burde komme med posten.

Når du har modtaget den kan du tage dem med hen til nærmeste DSB-station og få lavet et stamkort.
Det er næsten magen til de månedskort man kan købe hos DSB, til tog og bus, der mangler bare lige den der del hvoraf det fremgår hvilke zoner man har betalt for.
Det er gratis at få det lavet, men du skal medbringe et pas-foto.

Når du så skal køre med toget kan du købe en pensionist-billet (også kaldet 65-billet), du skal blot huske, at have dit stamkort med i toget, så du kan dokumentere, at du er pensionist, hvis en kontrollør vil se det.

Kortet er gyldigt i 1 år hvorefter du blot går hen og får lavet et nyt, billedet kan genbruges.
Tak tak, det er nyttige svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
vovse

TAK ..det var også den jeg mente..det er bare når man har været ftp et stykke tid-år kan man ikke altid huske hvad der kommer hvornår,...
jeg mener bare det må være den trådstarter skal bruge og ikke et pensionsbevis..sådan opfattede jeg bare tråden..
jeg blev bare til grin 1 gang ved dsb da jeg dukkede op med pensionsbeviset og måtte køre hjem og hente den såkaldte - lønseddel..
jeg ka bare ikke huske hvornår jeg fik den 1 gang,men det gik hurtig fra jeg havde udfyldt alle oplysninger..god weekend derude
stribe ftp
Dvs man ikke kan få sådan et kort fra dag et, men først når man får sin første " lønseddel " eller hva?
IRC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 14:28   #13
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du skal, som jeg skrev tidligere, henvende dig hos borgerservice og få dem til at udfylde en seddel og stemple den. Den tager du med til DSB + et vellignende foto i passtørrelse.

Sværere er det ikke.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 15:35   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg skulle medbringe denne såkaldte lønseddel som vovse også omtaler..men syntes da ikke det tog langtid..¨'
som sagt ville de ikke bruge min pensionsmeddelse..et lille slags kort hvor der står jeg er pensionist,stemplet og underskrevet af kommunen..
ved mig fortalte dsb damen at de hos dem kun godtog denne såkaldte lønseddel ....men som sagt der kan vel være anderledes andre steder.det ved jeg jo ikke.'
men det går hurtigt,hvis du har det rigtige med..tror ikke det tog mere end 5 min.
jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal bruge det pensionskort til..det sku man måske lave en tråd om en dag..jeg har ihvertfald aldrig brugt det

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 18:40   #15
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Jeg brugte den meddelelse jeg fik fra kommunen om at jeg var tilkendt pension fra en bestemt dato, den godtog DSB og lavede mit kort. Men, når det skal fornyes skal du bare have den med man får hvert år i januar, den dokumentere din pension.

Så det er slet ikke nødvendigt at gå på kommunen af efter noget.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 19:30   #16
IRC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
IRC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Jeg brugte den meddelelse jeg fik fra kommunen om at jeg var tilkendt pension fra en bestemt dato, den godtog DSB og lavede mit kort. Men, når det skal fornyes skal du bare have den med man får hvert år i januar, den dokumentere din pension.

Så det er slet ikke nødvendigt at gå på kommunen af efter noget.
Ja og det er den jeg gerne vil vide, hvornår du fik, efter at du feks via telefonisk overbringelse, fik at vide at du var tilkendt førtidspension.
IRC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 02:24   #17
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af IRC Se meddelelser
Ja og det er den jeg gerne vil vide, hvornår du fik, efter at du feks via telefonisk overbringelse, fik at vide at du var tilkendt førtidspension.
Jeg fik den tilsendt automatisk, det gør alle der er tilkendt pension.
Der står dog ikke ordret pensions medelse på den, men det er tilkendings brevet man skal have med.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 09:11   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
da jeg skulle ha mit dsb kort var de ikke interesseret i min pensionsmeddelse..de var kun interesseret i det brev hvor der står hvad den mdr udbetaling er..
jeg fræsede også hen på borgerservice og fik lavet et pensionkort..men det ville dsb ikke engang tage imod..så de andre gange jeg har fået fornyet har jeg taget det brev med jeg får hvert år,kan ikke huske om det er dec-jan hvor der står hvad jeg vil få udbetalt det år.
det er ikke for at forvirre dig og det kan også godt være der er forskel..jeg ville spørge på dsb kontoret hvad du skal bruge og husk foto..det er gratis og tager 2 min

stribe ftp
Det kommer dæleme da ikke DSB ved, hvad du får udbetalt, kun din status som førtidspensionist er relevant, jeg ville klage over dette.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 09:34   #19
Mussen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Mussen er ny på vejen
DSB forlanger formentlig nok den årlige pensionsmeddelelse for at sikre sig, at du stadig er pensionist. Det sker jo - skønt det nok ikke er så ofte - at der er personer, som bliver så "raske" igen, at de "deponerer" deres pensionist status for at afprøve om de kan klare at arbejde. Altså tror jeg, at de er ret ligeglade med, hvad du du får udbetalt.
Mussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 11:08   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RAGDOLL

det er rigtigt..de siger det er fordi de vil være sikre på at man stadig er ftp..de kigger dog ikke på beløb mv..men kun der hvor der står at jeg får en mdr udbetaling..
det er ribe dsb og de har gjort det på samme måde hver gang,selvom det ikke er den samme der står der..
det er jo det eneste du sådan set får fra kommunen,det er den årlige om hvad du får pr.mdr - resten går jo bare automatisk ind på kontoen..
men indrømmet jeg har ikke tænkt over der var noget ivejen med det,men kun tænkt på at få mit pensionistkort..om det er ulovlig el.ej ved jeg ikke..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsmeddelelse Vej86 Dit og Dat 3 19-01-2013 16:25
Hvornår får vi den nye pensionsmeddelelse, januar? Buskort! Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-01-2013 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension