K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2013, 01:48   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
mik problemet er ikke kun at vi er 2 og vi alligevel skal spise osv

problemet er som ved mig at de tager 6000 af min ftp hver mdr og mit barn ikke er hans

dvs hvis jeg flyttede fik jeg det fulde beløb- ekstra børnepenge mv og boligsikring..det er skisme svært at undvære de penge de modregner

og ja det er sørgeligt man skal sidde og regne på--hvad der bedst kan betale sig- mit kan i hvert fald ikke

enlig havde været økonomisk bedre og jeg har ingen gæld overhovedet- så det ville kun være bolig,tlf,internet ,forsikringer mv der skulle betales

stribe ftp


undskyld jeg brød ind i din tråd . men er rigtig mopset over de GF regler
Nej jeg ved udemærket, at det man mister ikke altid kan opveje det at spare een bolig.. Skrev også at der skal regnes på det..

Og bestemt ja. Hvis man ikke har råd, så er det noget skidt..

Og så lige den med at "forsørge" et barn som ikke er ens eget.. Hvis man indgår i et fællesskab af kærlighed, så skal man ikke gå i for små sko.. Min nuværende har 3 voksne unger, som ialt har 7 børnebørn.. Jeg har selv 2 halvvoksne unger, men nul børnebørn.. Jeg regner ALDRIG på hvad forskellen koster i jule og fødselsdagsgaver.. Hvad det angår så er der vigtigere ting i vores ægteskab som tæller
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 01:55   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mik16

kan ikke huske om jeg skrev det,,,så beklager jeg- burde ha nævnt det.

min søn var 2 år dengang og 14 i dag og han elsker både sin papfar og far..og førstnævnte har altid betragtet ham som sin.han lider absolut ingen nød...det er mere princippet i det end pengene

og ja han har selv en på 15 som han desværre ikke ser mere grundet problemer med moderen..men der bliver aldrig gjort forskel ..hun får jul og fødselsdags gave og får mindst som min...
og selvom vi er gift har vi ekstra lavet testamente pga vi har en hver og der skal ikke være forskel..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 02:07   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
mik16

kan ikke huske om jeg skrev det,,,så beklager jeg- burde ha nævnt det.

min søn var 2 år dengang og 14 i dag og han elsker både sin papfar og far..og førstnævnte har altid betragtet ham som sin.han lider absolut ingen nød...det er mere princippet i det end pengene

og ja han har selv en på 15 som han desværre ikke ser mere grundet problemer med moderen..men der bliver aldrig gjort forskel ..hun får jul og fødselsdags gave og får mindst som min...
og selvom vi er gift har vi ekstra lavet testamente pga vi har en hver og der skal ikke være forskel..

stribe ftp
I min verden så er der kun een retfærdig måde, at fordel udgifterne på HVIS samlivet skal bygge på andet end kold økonomi.

Begge smider alle indtægter i en fælles pulje.. Når ALLE udgifter (faste som løse) er betalt, så deles resten med 2. Så har begge samme restbeløb til egen rådighed.. Det må vel være fair, for så har hver ydet det som er muligt ud fra egen indtægt..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 07:04   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan godt forstå dig eller dine tanker, jeg ville selv have 3000 mere om mdr udbetalt, hvis jeg bad min mand flytte og han ville have noget mere.

Men sådan virker verden jo ikke med mindre vi vil til at begå bedrageri, tro mig tanken har været der.
Men så er vi jo 2 i hverdagen, som kæmper for vores liv/børn og det er jo også noget værd, selv om det havde været letter, hvis vi havde råd til lidt rødvin til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 09:09   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan være i tvivl, om jeg hørte det i radioen eller, om jeg læste det på nettet.

Det var vedr. skat.

Hvis en rig og en fattig (for at trække det lidt skarpt op) er samlevende (ikke gift), og den rige betaler mere til kost og faste udgifter end den fattige, så skal den fattige betale skat af det, som vedkommende på den måde får forærende af den rige.

Og det havde ikke noget med den nye kh-lov at gøre.

Den har jeg aldrig selv været obs på.

Så nu mangler vi bare, at regeringen får øje på, at de kan hente nogle penge dér.


Ved hjælp af googl fandt jeg noget om det her, se punkt 2: http://www.familieadvokaten.dk/emner/511.html
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 13-12-2013 kl. 10:18.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 12:59   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan være i tvivl, om jeg hørte det i radioen eller, om jeg læste det på nettet.

Det var vedr. skat.

Hvis en rig og en fattig (for at trække det lidt skarpt op) er samlevende (ikke gift), og den rige betaler mere til kost og faste udgifter end den fattige, så skal den fattige betale skat af det, som vedkommende på den måde får forærende af den rige.

Og det havde ikke noget med den nye kh-lov at gøre.

Den har jeg aldrig selv været obs på.

Så nu mangler vi bare, at regeringen får øje på, at de kan hente nogle penge dér.


Ved hjælp af googl fandt jeg noget om det her, se punkt 2: http://www.familieadvokaten.dk/emner/511.html
Den har sjældent været i medierne. Men problemet er velkendt.. Ganske få har råbt vagt i gevær, men mere er det vist ikke blevet til..

Læs side 2 i dette link

http://www.ronnerevision.dk/media/1003811916.pdf

Sidst redigeret af mik16; 13-12-2013 kl. 13:06.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 16:35   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Den har sjældent været i medierne. Men problemet er velkendt.. Ganske få har råbt vagt i gevær, men mere er det vist ikke blevet til..

Læs side 2 i dette link

http://www.ronnerevision.dk/media/1003811916.pdf
Jeg har ikke læst hele siden i linket, men det er jo helt i tråd med det jeg skrev.

Vi kan jo så håbe på, at de trods alt er så menneskelige på borgen, at de ikke pludselig får den tanke, at hive de penge hjem, som de nu kan, af den vej.

Ind i mellem kan man jo godt få den tanke, er de er lige kreative nok, når det kommer til, at finde penge.
Jeg glemmer nok aldrig, at Løkke havde snablen nede i landsbyggefonden, så lejere i almennyttigt byggeri ikke har mulighed for samme støtte til f.eks. renovering, som de ellers ville have haft.
Det handler vel at mærke, om penge, som de almennyttige lejere selv har betalt, via de udamortiserede lån.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 16:40   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis nogle af de regler og love bla Jannie Spies (Kjær) satte gang i da hun blev skilt fra Christian Kjær.....
Det var også gaveregnen der blev sat under lup..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 18:05   #19
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Selvfølgelig er det helt fair at man mister boligsikring børnepenge osv når man flytter sammen.
Men kan ikk forstå at de skal trække i min fp. Jeg kan jo ikk ændre den situation jeg står i. Har 65% nedsat erhvervsevne.
Hvis jeg var på fagforening ville de jo ikk trække noget. Jeg føler jeg bliver straffet fordi jeg er syg.
For mig vil det betyde meget at være 2 om tingene men samtidig er det jo dødsdømt hvis hver krone skal vendes og drejes fordi man vælger at bo sammen.
Det jeg vil have udbetalt hvis jeg flytter sammen med min kæreste vil lige dække de faste udgifter.
At miste over 3000 kr om måneden er jo også penge syns jeg.
Men vi regner på det og håber at det kan findes en løsning så vi kan flytte sammen og have det godt.
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension