K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2009, 15:53   #11
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
læge fredag...så må han se hvad jeg får af medicin...og så regne sammen hvad det blir på årsbassis.

Ved at de 2 forskellige astmamedicin koster knap 1000,- pr månede...dertil kommer "alt det løse"

Det mod depression koster ca 300,- pr. månede...tror ikke at det kommer op på det beløb der kræves for at få kronikerbevilling...desværre
Du skal tænke på, at det ikke er din egenbetaling, der skal være på de ca 17.000. Det er, hvad alt din medicin koster i et år i sig selv, altså ikke kun det, du skal betale, men også sådan helt generelt.

Derudover er der en paragraf i serviceloven (§100), hvor man kan få tilskud til merudgivter pga. en varig nedsat psykisk eller fysisk funktionsevne (det har du jo med din astma, vil jeg mene). Her kan man få tilskud, hvis man kan godtgøre, at man pga. den funktionsnedsættelse har merudgifter for mere end 6000 kr om året (du har jo for 1000 kr om måneden på din astmamedicin alene, så det er 12000 kr om året). Du kan læse lidt mere om det herinde på epilepsiforeningens hjemmeside, der beskriver det godt http://www.epilepsi.dk/Specialr%C3%A...-(voksne).aspx
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 17:21   #12
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
så skal jeg da til at søge kan jeg forstå på det hele...og tak for linket

Har på et tidspunkt skrevet noget om en lægekonsulent's udtalelser om mig...hvor han skriver diagnoser...behandlingsmuligheder....og skriver at jeg så langt fra kan komme i betragtning til fleksjob...

og der mener jeg at Hejdien var inde og komme med nogle forslag til hvad der kunne stå i en klage og hvilke steder der skule sendes klager...bla. lægeetnisk råd...og i den stil.....Men nu kan jeg ikke finde det indslag....

Nogen der kan hjælpe med at finde det indlæg...???
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Webmaster; 15-05-2009 kl. 20:34. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 19:47   #13
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
så skal jeg da til at søge kan jeg forstå på det hele...og tak for linket
Selv tak det skader i hvert fald ikke at prøve.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 10:46   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har regnet

sammen ..at jeg har udgifter for ialt pr.år 20641,49,-

Så men skulle jo mene der kan blive noget hjælp at hente ved kommunen...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 11:30   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jøsses, mon ikke det er dette link du skal bruge: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7627 ?

Ja, jeg har det ligesom en del andre herinde, en hukommelse som en si
tænker hver gang der er en go idé eller link herinde, dét må jeg lige huske for det er godt, øh hm.... -og så har jeg som regel glemt det igen

Men prøv at læse om ikke det er dette du skal/kan bruge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 13:13   #16
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
sammen ..at jeg har udgifter for ialt pr.år 20641,49,-

Så men skulle jo mene der kan blive noget hjælp at hente ved kommunen...
Ja du kan i hvert fald prøve at søge. Husk at snakke med din læge, når du er omkring de 16000 kr på din CTR saldo (den man ser på kvitteringen fra apoteket, hvilket er beløbet i alt, ikke kun din egenbetaling), så han kan søge kronikertillæg til dig.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:36   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
vi har haft en bruger herinde før som heller ikke var klar over det med kronikertilskud da hun gik til sin læge var det i orden to uger senere, så det er bare om at komme afsted

Jeg gik dengang ned på vores apotek og spurgte dem om de vejledte folk om kronikertilskud (det er trods alt dem der står med bonner ) svar var næææ det gjorde de da ikke medmindre folk viste interesse for det ...

Spurgte dem om de nogen sinde har mødt et menneske der ville smide mange tusind kroner om året som de ikke skulle og neej det havde de jo nok ikke...

Ugen efter var der sat pjecer op om kronikertilskud
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 19:27   #18
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
jer begge for svar og link-henvisning.......ja den hukommelse er ej ret god mere....

Læger går i gang med at søge kronikertilskud til mig....havde gjort det let for ham...havde skrevet op hvad jeg får...hvor meget og hvormange gange om dagen....regnet det ud på år's bassis.....så kigede han på sin skærm...og nu vil han søge tilskudet....Ville være dejligt om man fik det...så kan man da i det mindste få sin medicin..og måske en bedrer hverdag.

buster....det var jo lige netop de link...og mail adresser jeg mente......Takker...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Webmaster; 15-05-2009 kl. 20:35. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 20:35   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, selvtak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 21:35   #20
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har sat

og læse de link igennem angående satser og andet på kontanthjælp.

Og er atter mega meget forvirret......har været på kontanthjælp i snat 1½ år....men under de satser jeg kan finde...love og §...så står jeg åbenbart i en der hedder : Gifte og samlevende ej forsørger......

Men jeg er enlig......og får den nette sum af 9,505,-pr måned
I udbetalingsbrevet står der ike noget om hvilken § jeg er under...

der står bare : Kont.hjælp ej forsørger vok.aktiv ....og kigger men i lov og §'er...så står det beløb under Gifte og samlevende..???

Og der kan max være en nedsættelse pr. person på 1,455.- pr måned

Og kan se at revaliderings beløbet er på ca 15.000 og et eller andet...så tror da pokker de ikke har fulgt op på at jeg skulle ind under det i sin tid....da min sag startede.

så fandt jeg et beløb på 94,98 ,- pr time...hvorfor kan man ikke få det når man sendes i arbejdsprøvning...?...Særlig løntilskudordning for langtid's ledige Lov § 67 F.

Beskæftigelsestillæg § 45 stk. 3 på 13,38 .- pr time må da kunne komme ind over sagen når man er i arbejdsprøvning.
Hvis de ikke vil sætte en på Lov § 67 F...eller er det mig der køre helt rundt i det hele....

Måske jeg skulle snakke med økonomisk sagsbehandler imorgen og høre hvilken § jeg står under.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret??? Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 30-12-2010 15:47
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension