K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2009, 23:44   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen

Jeg skal starte på en ny praktik / prøvning igen har tidligere været ude men kom ikke længere op end 10,5 time om ugen og det kun fordi jeg fik at vide at jeg bare skulle holde timeantalet over 10.5 time.
Hvad sker der egentligt vis man er under 10 timer om ugen.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 01:33   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du skal kun holde det timeantal din krop siger dig du kan holde til..
deres krav om timer kan du ikke bruge til noget. det er dit helbred og ikke deres..

bliv ikke længere end du kan klare, og skriv den berømte jobdagbog med notater fra hele døgnet.. så du kan dokumentere hvad arbejdsprøvningen gør ved dig og dit helbred.
held og lykke
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 01:36   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Jeg skal starte på en ny praktik / prøvning igen har tidligere været ude men kom ikke længere op end 10,5 time om ugen og det kun fordi jeg fik at vide at jeg bare skulle holde timeantalet over 10.5 time.
Hvad sker der egentligt vis man er under 10 timer om ugen.
Pinball kan du så kan du altså arbejde over 10½ time og kan du ikke ja så kan du ikke , det er jo netop det en arbejds prøvning skal vise , så arbejder du over 10½ time og du vitterlig ikke kan , ja så snyder du alle inklusiv dig selv, det bedste du kan gøre er at skrive jobdagbog hvor du hverdag skriver ned hvad tid du arbejder hvad du laver hvordan du har det hvordan dit helbred påvirkes og ikke mindst hvordan din hverdag bagefter ser ud mht smerter og få livet til at fungere ...

Hvad der sker er jo svært at sige det der reelt burde ske var jo netop at det kunne afklares at der ikke var nogen erhvervsevne tilbage , nu ved jeg ikke hvor langt du er i dit forløb men du skal ikke tvinge dig selv til noget du ikke magter ,man skal selvfølgelig gøre hvad man kan og være ærlig både over for dem og en selv...

Men man kan nu engang ikke plukke hår af en skaldet lige så lidt som man kan tvinge en syg rask ... bare husk HELE tiden at have din læge med på råd ...

MVH
Hejdien (som også skal til at starte arbejds prøvning )
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 04:54   #4
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
arbejdsprøvning/praktik

1. du må ikke lave/arbejde/være i praktikken mere end du kan klare - husk på det er en prøvning, - og du skal også kunne have et liv hjemme.
2. snak med din læge om hvad du skal lave - og kan du ikke klare det, så få lægen til at skive det i de statusrapporter jobcenteret får fra lægen, jeg har set jobcenteret har forsøgt at presse flere, - en med en anbefaling som hed ikke over 3 timer pr uge - men pigen blev tvunget til 7-10 timer og jobkonsulenten/sagsbehandleren roste hende meget, og gav flexjob istedet for en pension - som nok var mere berettiget.
3. klag! Ank! - Og forbered dig på et langt sejt træk - afhængig af hvilken kommune du bor i og hvordan din jobkonsulent er som menneske.
4. hvis ikke du kan få en revalidering til et job du kan magte, så vid at under ti timer - ligner en afgørelse mere en pension.
5. kan du ikke få en revalidering - (og ønsker det) - så klag.
6. er der nogle hjælpemidler der kan være dig til gavn - så søg din kommune om det, en dårlig ryg, kan måske give dig den seng du kan sove i.
Bare Ikke giv op! - Idag er det næsten sådan, at man skal anke/klage over alle de afslag man får, feks er du psykisk syg, og kommunen ikke vil bevilge dig psykologhjælp, tja så modarbejder de din helbredelse - og du skal klage over dem.
7. vil du klage over din sagsbehandlers måde at tale til dig, eller du er utilfreds, så klag til kommunaldirektøren - eller er det afgørelser truffet af jobkonsulenterne - så er det beskæftigelsesnævnet - og det sociale ankenævn - hvis det drejer sig om feks enkeltydelser - feks fysioterapi.
8. før at din ret kan komme igennem, skal du være berittiget til hjælp efter div. §§, så der skal nok laves en budget.
fat mod - kæmp videre
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 13:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oraklet dine svar her får mig altså lige til at stille nogen spørgsmål og nogen kommentar som jeg godt kunne tænke mig at høre om du har svarene på


Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
1. du må ikke lave/arbejde/være i praktikken mere end du kan klare - husk på det er en prøvning, - og du skal også kunne have et liv hjemme.

Det er jo så helt rigtigt , og det er vi for den sags skyld mange der fortæller vores jobkonsulenter (ikke så slemt med sagsbehandlere syntes jeg ) men hvad gør man når jobkonsulenten feks siger sådanne ting som pjat ..

I mit tilfælde fik jeg at vide at min datter på 12 år bare kunne sørge for at handle vaske tøj osv , så jeg kunne klare mere i min arbejds prøvning ..

Jeg kom ud af den ved at sende en jobdagbog til min jobkonsulent og ved at melde arbgiver til fagforeningen (det var en købmand med kun kontanthjælpsmodtager og folk på sygedagpenge ) og det var ingen hemmelighed at de skulle være der til den dag butikken var bygget op og så var det ud af vagten ..

Men hvordan kan man holde på sin ret over for jobkonsulenterne når de prøver at bilde folk ind at de faktisk ikke har ret til et liv bagefter jobbet ...
og hvem kan man klage til over sådanne beskeder (og jeg for min del optager ALT så kan bevise at det er det de siger )


Citat:
2. snak med din læge om hvad du skal lave - og kan du ikke klare det, så få lægen til at skive det i de statusrapporter jobcenteret får fra lægen, jeg har set jobcenteret har forsøgt at presse flere, - en med en anbefaling som hed ikke over 3 timer pr uge - men pigen blev tvunget til 7-10 timer og jobkonsulenten/sagsbehandleren roste hende meget, og gav flexjob istedet for en pension - som nok var mere berettiget.
Det er desværre mere normen end undtagelsen tror der er rigtig mange der er fejl visiteret men hvis bare der var en mindste grænse så ville det være bedre hvorfor i alverden skal man visiteret til under 12 timer når arbejdsgiveren så skal betale penge for noget han ikke får, når man er visiteret til fleks på så få timer så er og bliver det en discount pension og håber da at kommunerne vågner lidt op nu hvor de kan miste deres refusion til folk der har været ledige for længe .. jeg har selv været på 15-20 timer men med en masse skånehensyn det holder ikke jeg kunne ikke finde en arbgiver der ville have en seng stående

Citat:
3. klag! Ank! - Og forbered dig på et langt sejt træk - afhængig af hvilken kommune du bor i og hvordan din jobkonsulent er som menneske.

Jeg fatter ikke de jobkonsulenters magt, de er ikke kompetente til at træffe nogen afgørelser og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det kan være at der efterhånden kommer så meget frem om at det er jobkonsulenter der sidder med folks sager og ikke sagsbehandlere , hvad med ressourceprofil en jobkonsulent er jo ikke sagsbehandler (jeg har haft en jobkonsulent som var vinhandler hvad forstand har han ) kan man med den sm afgørelse i hånden om at ressourceprofil skal udearbejdes af kommunes sagsbehandler i samarbejde med borgeren , forlange at jobkonsulenten holder snitterne fra ens ressourceprofil ?


Citat:
4. hvis ikke du kan få en revalidering til et job du kan magte, så vid at under ti timer - ligner en afgørelse mere en pension.

Det kan vi kun blive enige om men desværre er der ingen steder i loven man kan hænge sin hat op på det ...

og Hjorten er jo ikke lige just interesseret i at skrive det i loven , han kommer med ud meldinger om at når ressourcerne er så svage så skal man overveje pension med et skånejob men han vil ikke skrive det i loven , det er latterligt ..

hvad med de flekser der er visiteret på kontanthjælp er det billigere at have dem der end det er at have dem på pension ? (også efter at refusionen er røget ) for man kunne godt få den mistanke at mange kommuner trækker sagerne så længe for at få folk over på kontanthjælp

5. kan du ikke få en revalidering - (og ønsker det) - så klag.
6. er der nogle hjælpemidler der kan være dig til gavn - så søg din kommune om det, en dårlig ryg, kan måske give dig den seng du kan sove i.
Bare Ikke giv op! - Idag er det næsten sådan, at man skal anke/klage over alle de afslag man får, feks er du psykisk syg, og kommunen ikke vil bevilge dig psykologhjælp, tja så modarbejder de din helbredelse - og du skal klage over dem.

Citat:
7. vil du klage over din sagsbehandlers måde at tale til dig, eller du er utilfreds, så klag til kommunaldirektøren - eller er det afgørelser truffet af jobkonsulenterne - så er det beskæftigelsesnævnet - og det sociale ankenævn - hvis det drejer sig om feks enkeltydelser - feks fysioterapi.
Oki her er jeg så lidt på herrens mark jeg har igennem det sidste stykke tid oplevet at folk har fået brev fra borgmesteren om at deres klage er sendt videre for borgmesteren kan ikke tage stilling til konkrete sager , jeg har altid ment at man skal klage til borgmesteren over en sag og har da også selv prøvet det med positivt resultat, men her på det sidste er der en del der har oplevet at få brev om at det er sagsbehandling og klagen er sendt videre ...

vil det så sige at det bedre kan betale sig at klage til kommunaldirektøren og hvordan gør man det , hvis de kalder det for sagsbehandling hvis man omtaler sin sag , for det er sgi svært at klage over behandlingen hvis ikke man kan skrive om sin sag samtidig ...


8. før at din ret kan komme igennem, skal du være berittiget til hjælp efter div. §§, så der skal nok laves en budget.
fat mod - kæmp videre
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 14:32   #6
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
husk på det er en prøvning, - og du skal også kunne have et liv hjemme.
Det er ingen hemmelighed i min sag at alt hvad jeg laver for dem i deres praktik/prøvning er på bekostning af familien og børnene.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
4. hvis ikke du kan få en revalidering til et job du kan magte, så vid at under ti timer - ligner en afgørelse mere en pension.
Jeg er beviliget revalidering da det er deres plan jeg skal blive selvforsørgende

Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
Bare Ikke giv op! - Idag er det næsten sådan, at man skal anke/klage over alle de afslag man får, feks er du psykisk syg, og kommunen ikke vil bevilge dig psykologhjælp, tja så modarbejder de din helbredelse - og du skal klage over dem.
Der har været en fysioterapeut ind over min sag der anbefalede at jeg skulle have skånsom genoptræning efter min sidste operation det blev til at jeg blev sendt i virksomhedspraktik på et smedeværksted som smed
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
7. vil du klage over din sagsbehandlers måde at tale til dig, eller du er utilfreds, så klag til kommunaldirektøren
jeg har klaget til borgmester over at jeg mener jobcenter og privat aktør kører deres eget løb på trods af at mit helbred aldrig bliver bedre (er på metadon som smertehjælp.)
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
8. før at din ret kan komme igennem, skal du være berittiget til hjælp efter div. §§, så der skal nok laves en budget.
Jeg ved ikke hvad du mener med min ret og vilke §§ hentyder du til, hvad mener du med budget da det som det er nu bliver som de syndtes og det så billigt som mulig.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 02:25   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Oki her er jeg så lidt på herrens mark jeg har igennem det sidste stykke tid oplevet at folk har fået brev fra borgmesteren om at deres klage er sendt videre for borgmesteren kan ikke tage stilling til konkrete sager , jeg har altid ment at man skal klage til borgmesteren over en sag og har da også selv prøvet det med positivt resultat, men her på det sidste er der en del der har oplevet at få brev om at det er sagsbehandling og klagen er sendt videre ...

vil det så sige at det bedre kan betale sig at klage til kommunaldirektøren og hvordan gør man det , hvis de kalder det for sagsbehandling hvis man omtaler sin sag , for det er sgi svært at klage over behandlingen hvis ikke man kan skrive om sin sag samtidig ...
Det er nu borgmesteren man skal klage til eller kommunalbestyrelsen...
Dette er fundet på beskæftigelsesankenævnet´s side...

Men selvfølgelig skal det ikke omhandle direkte sagsbehandling...
Det skal være klager over personalet eller ting på det område...

Citat:
Der er enkelte områder, hvor der slet ikke er klageadgang
Du kan ikke klage til beskæftigelsesankenævnet over kommunens fastsættelse af det generelle serviceniveau. Det vil sige den måde, kommunen har valgt at udnytte lovenes muligheder på.

Undervejs i sagsbehandlingen
Du kan som hovedregel ikke klage over en kommunes vejledende udtalelser.

Du kan heller ikke klage over kommunens beslutning om at udsætte behandlingen af en sag. Udsættelsen sker måske, fordi det endnu ikke er muligt at træffe afgørelse i sagen (der kan mangle oplysninger).

Hvis der er indhentet en udtalelse fra en lægekonsulent, inden kommunen træffer afgørelse, kan du ikke klage over udtalelsens indhold. Hvis du mener, at der mangler oplysninger, kan du bede kommunen indhente det, der mangler.

Klager over sagsbehandlingstiden, personalets optræden mv.
Du kan ikke klage til beskæftigelsesankenævnet over personalets optræden, tilrettelæggelsen af sagsbehandlingen, ekspeditionsfejl eller sagsbehandlingstiden.

Hvis der tale om en ekstraordinært lang sagsbehandlingstid i kommunen, kan nævnet måske behandle sagen som om, der var givet et afslag af kommunen. Hvis du kommer ud for sådan en helt særlig situation, kan du kontakte dit lokale beskæftigelsesankenævn.

En klage over de forhold, som er nævnt ovenfor, skal behandles af kommunens ledelse. Det vil sige, at du kan henvende dig til borgmesteren eller kommunalbestyrelsen. Hvis du vil klage over personalets optræden i staten i jobcentret, skal du henvende dig til chefen for jobcentret.

Hvis du vil klage over sagsbehandlingen i forbindelse med sagens behandling i beskæftigelsesankenævnet, skal du henvende dig til direktøren for statsforvaltningen.
Kilde: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3414
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 10:34   #8
Miclona
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 7
Styrke: 0
Miclona er ny på vejen
Skal starte i jobprøvning

Hejsa
Det er dog et fantastisk forum dette her
Håber at jeg her i gennem kan få lidt råd, vejledning og opbakning.
Min historie er i grove træk således:
Jeg blev i 1996 tilkendt en revalidering pga. lavtsiddende scheyerman efter mange år inden for bygge og anlæg. Arbejdede derefter som IT konsulent til 2003. På det tidspunkt var min fysik så god at jeg valgte at komme tilbage til byggepladserne igen.
Fysikken holdt så til efteråret 2007 hvor jeg blev opereret for diskusprolaps kort før jul.
Jeg har gået sygemeldt siden og skal nu i jobprøvning.
Jeg har daglige smerter og nedsat bevægelighed i ryg og ben og de daglige gøremål må klares i små bidder. Ikke stå eller gå ret lang tid af gangen. Ikke sidde ned for længe og generelt holde mange pauser. Der er dage hvor jeg næsten ikke kan komme ud af sengen.
Forsøger at holde mig i nogenlunde form med gymnastik og små gå- og cykleture.
Jeg skal nu i jobprøvning hvor jeg skal deltage i forefaldende arbejde i et campingvognscenter.
I første omgang 20 timer om ugen og senere op på de 37 timer.......
Jeg føler at jeg bør gå efter en pension, men er meget usikker på forløbet.
Jeg har meget svært ved at sige fra mht arbejdsbyrder. Har altid gået forrest med oprejst hoved og aldrig pebet over byrderne. Det er utroligt svært for mig at skulle til at være, ja undskyld udtrykket, en anden rangs arbejder. Jeg ved godt at det er det jeg er blevet til, men det er meget svært for mig at kapere.
Jeg er bange for den jobprøvning jeg skal igennem da jeg er bange for ikke at kunne sige stop når det gør for ondt!! Men det gør jo altid ondt....Skal man afsted hver dag når man har smerter? Hvis jeg har for meget fravær falder min sag til jorden og jeg kommer på kontanthjælp fik jeg at vide!!!
Jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at gennemføre forløbet og heller ikke disse det før jeg er kommet igang.
Men jeg synes sq det er svært.
Ønsker mig en pension så jeg kan få noget ro på mit og familiens liv.
Det var en lang smøre men så kom jeg da af med et læs møg. Håber det er ok.
Miclona
Miclona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 10:53   #9
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej med dig.
Opbakning kan jeg gi´, men de gode råd kommer væltende i løbet af dagen.

Hvis du har ondt, og ønsker din pension, så søg selv din pension efter §17.
Som jeg har forstået det, kan de ikke tage dine sygedagpenge så længe du kører en sag om førtidspension.

Alt afhænger af om du har ressourceprofil og andet i orden, men det kommer der meget mere om.

Du skal passe på dig selv.
Mange hilsner
Anna.

Måske du skulle starte din egen tråd for at få alle med?

Sidst redigeret af annasen; 10-02-2009 kl. 11:04.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 11:14   #10
Miclona
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 7
Styrke: 0
Miclona er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Hej med dig.
Opbakning kan jeg gi´, men de gode råd kommer væltende i løbet af dagen.

Hvis du har ondt, og ønsker din pension, så søg selv din pension efter §17.
Som jeg har forstået det, kan de ikke tage dine sygedagpenge så længe du kører en sag om førtidspension.

Alt afhænger af om du har ressourceprofil og andet i orden, men det kommer der meget mere om.

Du skal passe på dig selv.
Mange hilsner
Anna.

Måske du skulle starte din egen tråd for at få alle med?
Mange tak Det er hermed gjort..
Miclona
Miclona er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob 2 timer om ugen Moi Er det overhovdet til at få fleksjob? 60 31-01-2016 13:25
Den berømte fleksjobvisitation 'ned til to timer om ugen'? L.S. Spørgsmål ang fleksjob 9 24-02-2013 20:39
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension