K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2009, 15:34   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
På vej mod pension

Jeg er godkendt til fleksjob og i foråret kom jeg praktik i 2½ måned. Desværre viste det sig, at jeg ikke kunne holde til de 15 timer om ugen som jeg er godkendt til, på trods af at alle skånehensyn blev overholdt. Og til sidst var jeg nede på 1½ time om dagen plus et medicinforbrug der var mangedoblet, så min socialrådgiver informere mig om, at hun ville overdrage min sag til en ny socialrådgiver, med henblik på at indlede en pensionssag. Det ligger tilbage til april måned og d. 1. maj var jeg færdig i praktikken. Og i slutningen af maj modtager jeg en vurdering af praktikken fra min jobkonsulent, som udelukker at han vil være i stand til at finde et fleksjob jeg kan holde til.

Nu tror jeg så ”bare” at det er en formssag, og at der er mulighed for at jeg har en afgørelse inden sommerferien, men nej! I midten af juni har jeg stadigvæk ikke hørt fra min nye socialrådgiver, og kontakter hende for at høre om der er nyt i min sag? Svaret jeg modtager er følgende : ”Jeg kan oplyse dig om at jeg har modtaget din sag, men kan ikke aktuelt sige hvornår den vil blive færdig
behandlet, men du vil modtage brev herfra når den er klar og skal til videre behandling i det social faglige team.”

Og nu 3 måneder senere er der stadigvæk ikke sket noget! Har kontaktet hende i dag igen, og fået beskeden ”Du vil modtage alt til hørring når din sag er færdig til indstilling, og det vil ske hurtigst muligt, nærmere kan jeg ikke sige det.”

Den eneste grund til at jeg ikke har haft rykket hende noget før, er fordi jeg stadigvæk er syg efter den praktik. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor det skal tage så lang tid!

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogle af jer andre, om hvor lang tid det tog da i skulle indstilles til førtidspension?
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 16:30   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uuuuha, det er meget meget forskelligt, nogle får pakket sagen lynhurtigt sammen, og ved andre går der adskillige månder....og ikke forbavsende, flere år!!

Så der er desværre ikke engang en rettesnor vi kan give dig, men jeg kan anbefale dig at skrive næste gang du rykker, for en skiftlig besked fra sagsbehandleren forpligter mere end en mundtlig.

I min egen sag: Jeg søgte om førtidspension December 2007 (hele 2008 gik med indhentning af lægeerklæringer og smøl), i Januar 2009 flyttede de min sag til Task force som fik skrevet ressourceprofil mm, og jeg blev tilkendt førtidspension fra 1 Juli 2009.

Så sådan kan det også gå.

Vent en 14 dages tid til, og send så en skriftlig rykker, og bed om skriftligt svar tilbage....

Håber du er ved vejs ende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 19:04   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg har rykket hver gang skriftelig, det lære man jo efter et stykke tid i systemet Men jeg sidder lidt og frygter, at man fra kommunens side bevidst trækker det i langdrag fordi kommunen stadigvæk kan få refusion fra staten til ledighedsydelsen i de næste 6 måneder... Og såvidt jeg kan se, så har de alle de lægepapir og udtalelser der skal være.

Jeg er nok lidt utålmodig, men jeg føler bare, at jeg står i stampe og kan ikke komme videre med mit liv før end jeg får det på plads
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 21:10   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan godt forstå din irritation over at være blevet syltet.

Hvis du vil have gang i en pensionssag NU, så kan du jo overveje en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Nu kender jeg ikke din situation, om du f.eks. er gift eller samlevende, men du risikerer at gå ned i indtægt ved at overgå til fp, så deres kassetænkning kan meget vel være til din egen fordel, økonomisk.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 22:20   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvad du har skrevet, men jeg synes du skal skrive, at du nu
har ventet i 3 måneder, og gerne vil vide hvad de konkret venter på, for
at sagen kan komme videre, da du gerne vil afklares, så du kan få mere ro i
din tiværelse.

Jeg gik fra en ledighedsydelse og til en førtidspension, økonomisk var det trist, men
det opvejer roen nu, at gå i det uvisse er bestemt svært.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 20:15   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Siden sidst har jeg haft kontakt med HK. Jeg sendte en e-mail af sted til dem d. 16. september, og her fik jeg svar fra d. 21. september, om at han syntes at jeg lige skulle give min socialrådgiver en uges tid længere, og havde jeg ikke hørt noget skulle jeg rykke hende igen. Hjalp det ikke kunne jeg prøve at klage til hendes leder. Så den tyggede jeg lidt på, og blev enig med mig selv, at jeg ikke ville rykke min socialrådgiver mere, og såfremt at jeg ikke havde hørt fra min socialrådgiver inden d. 7.oktober så ville jeg klage til hendes leder.

Men så lå der lige pludselig brev i min postkasse i lørdags fra min socialrådgiver. Det var min ressourceprofil som skulle opdateres, underskrives og returneres inden d. 30. september, for det var planlagt at min sag skulle med på socialfagligt beslutningsmøde torsdag d. 1. oktober – hvor det skulle skal afgøres om der skal rejses en ansøgning om førtidspension jf. Love om social pension § 18.

Begynder man at kigge lidt nærmere på det tillæg min socialrådgiver har skrevet til ressourceprofilen, kan man se at det er påbegyndt d. 16. september. Sjovt nok den dag hvor jeg sendte min e-mail til HK – så mon ikke HK har foretaget et lille opkald, for at høre om, at det ikke snart en ide at Gitte´s journal blev hevet op af stakken. Jeg ved det ikke, for HK har ikke informeret mig om det, men det ser jo lidt mærkeligt ud

I formiddags ringede min socialrådgiver så, for at informere om at min sag er sendt videre med henblik på førtidspension. Så nu afventer jeg atter at min sag skal op, men det er dog en lettelse at være et skridt nærmere end jeg var for bare en uge siden.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension