K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2017, 19:51   #1
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Hej alle sammen

Jeg blev desværre fyret fra mit arbejde i sidste måned og fik ordnet det hele med at søge ledighedsydelse til tiden og det hele. Jeg ved ikke om det har noget at sige hvor jeg bor men jeg får 16300 (ca.) før skat på ledighedydelse. I 2015 da jeg sidst var på ledighedsydelse fik jeg ca. 11500,- +- udbetalt om måneden intet har som sådan ændret sig siden sidst. Jeg har lige fået min første "løn" seddel fra kommunen og nu får jeg 9800,- udbetalt og det kan jeg ikke forstå da der ikke er sket økonomiske ændringer i mit liv siden sidst. Jeg har lagt mærke til at på de gamle lønsedler fra kommunen fra 2015 står mit fradrag på og derefter står der så de trækker 39% af beløbet. Men på den lønseddel jeg har fået Idag der står mit fradrag ikke på og der står bare 39% af det fulde beløb altså 16300,- kan det være en fejl fra kommunens side at mit fradrag ikke står på den nye lønseddel som normalt? Ja undskyld det dumme spørgsmål men er ikke så god til lønsedler undre mig bare over de trækker 39% fra det fulde beløb når det ikke er blevet gjort på mine andre lønsedler

Har lige prøvet at regne efter og jeg får det til at jeg burde have lige godt 12000 udbetalt når fradrag og det hele er regnet med i. Kan det godt passe kommunen har lavet en fejl her?
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 20:14   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dummiz Se meddelelser
Hej alle sammen

Jeg blev desværre fyret fra mit arbejde i sidste måned og fik ordnet det hele med at søge ledighedsydelse til tiden og det hele. Jeg ved ikke om det har noget at sige hvor jeg bor men jeg får 16300 (ca.) før skat på ledighedydelse. I 2015 da jeg sidst var på ledighedsydelse fik jeg ca. 11500,- +- udbetalt om måneden intet har som sådan ændret sig siden sidst. Jeg har lige fået min første "løn" seddel fra kommunen og nu får jeg 9800,- udbetalt og det kan jeg ikke forstå da der ikke er sket økonomiske ændringer i mit liv siden sidst. Jeg har lagt mærke til at på de gamle lønsedler fra kommunen fra 2015 står mit fradrag på og derefter står der så de trækker 39% af beløbet. Men på den lønseddel jeg har fået Idag der står mit fradrag ikke på og der står bare 39% af det fulde beløb altså 16300,- kan det være en fejl fra kommunens side at mit fradrag ikke står på den nye lønseddel som normalt? Ja undskyld det dumme spørgsmål men er ikke så god til lønsedler undre mig bare over de trækker 39% fra det fulde beløb når det ikke er blevet gjort på mine andre lønsedler
Jeg kan ikke svare korrekt på dit spørgsmål, men jeg oplevede det samme da jeg i sin tid gik fra løn og til ledighedsydelse.

Hvis du er rundet 60½ kan det være derfor?

aderen skal dog ses i forhold til hvornår du er beregnet til at gå på folkepension.

i mit tilfælde var det, fordi kommunen udregnede, at jeg havde haft løn, som kan dække mere end en måneds ledighedsydelse og så fratrak de nogle procenter.

Jeg kan slet ikke húske detaljerne, men jeg vil opfordre dig til at kontakte udbetaling Danmark. De skal kunne forklare dig det.
Skriv til dem eller bed dem efter samtale skrive forklaringen til dig.
Det kan jo også være en simpel regnefejl.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 20:17   #3
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg kan ikke svare korrekt på dit spørgsmål, men jeg oplevede det samme da jeg i sin tid gik fra løn og til ledighedsydelse.

Hvis du er rundet 60½ kan det være derfor?

aderen skal dog ses i forhold til hvornår du er beregnet til at gå på folkepension.

i mit tilfælde var det, fordi kommunen udregnede, at jeg havde haft løn, som kan dække mere end en måneds ledighedsydelse og så fratrak de nogle procenter.

Jeg kan slet ikke húske detaljerne, men jeg vil opfordre dig til at kontakte udbetaling Danmark. De skal kunne forklare dig det.
Skriv til dem eller bed dem efter samtale skrive forklaringen til dig.
Det kan jo også være en simpel regnefejl.
Jeg er laaangt fra pension alderen så det burde bestemt ikke være derfor. Men tak for svar
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 21:55   #4
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Du har "glemt" at overføre dit hovedekort til kommunen, det brugte din arbejdsgiver vel ?
Så kommunen "har" kun dit B-kort ( 39%) af det hele.
Dit fradrag er på hovedekortet.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 23:30   #5
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Du har "glemt" at overføre dit hovedekort til kommunen, det brugte din arbejdsgiver vel ?
Så kommunen "har" kun dit B-kort ( 39%) af det hele.
Dit fradrag er på hovedekortet.
Nej det er ikke derfor for under "bemærk" på min godkendelses blanket på kommunen skriver de at de bruger mit fradrag som min arbejdsgiver brugte og det var mit a kort
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 01:42   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
skriv til udbetaling Danmark og bed om en forklaring!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 02:07   #7
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Tror nu de har brugt dit B kort
Dit fradrag står jo heller ikke på sedlen !!
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2017, 15:20   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Resultatet afhænger jo helt af. hvad der er puttet ind i systemet. Alle kan jo lave fejl.

Kontakt dem, der har udfærdiget lønsedlen og bliv vejledt derfra evt til anden peron.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2017, 15:25   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis det er pga manglende personfradrag (hvilket det lyder til), så er det med stor sandsynlighed en fejl ved skat.
Kommunen bruger det skattekort de har adgang til. De vælger ikke med vilje det forkerte.
Så hvis skats system ved en fejl, ikke har givet adgang til hovedkortet, har kommunen bare brugt det de kunne, nemlig b-kortet.

Jeg har set en del komme ud for samme fejl.

Så først skal du nok sikre at skat har givet kommunen adgang til at kunne bruge hovedkortet. Derefter skal du sørge for at kommunen bruger hovedkortet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension