K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2017, 18:57   #1
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Min ressourceforløb udløber og vi har ikke nået punkterne

Kære alle, om 5 måneder udløber min 3 årig ressourceforløb og min sagsbehandler sagde at jeg kunne risikere at havne i kontanthjælp. Det blev jeg da ked af, at de ikke vil afklare mig eller give mig den førtidspension, da jeg er ret ilde tilredt og har nul energi og drive i mig, men hver dag er en kamp. Det ved min læge. Men sagsbehandleren siger at jeg kan ikke få en førtidspension, da punkterne i ressourceforløb ikke er iværksat og har heller ikke været til jobafklaring/aktivering.

Mit spørgsmål gå ud på, hvad kan jeg gøre som borger nu?

Hvad er bedst i mit tilfælde nu?

At prøve at få en ny ressourceforløb?

Kan min læge hjælpe mig, vil kommunen overhovedet lytte til min læge?

JJa jeg aner simpelthen ikke noget og vil sådan set bare takke jer mange gange for at i findes, rart at man kan spørge nogle kloge hoveder herinde.

Tak mange gang
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 21:34   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu kender jeg ikke noget til dit helbred og situation, så det er lidt svært at rådgive om hvad du bør gå efter.

Som jeg ser det er der følgende muligheder:
Førtidspension
Fleksjob
Ressourceforløb
Kontanthjælp
Ustøttet arbejde på normale vilkår

Hvor mener du selv at du står?
Er du blevet arbejdsprøvet?
Hvis ja, hvor mange timer viser din arbejdsprøvning?
Er du over eller under 40 år?
Er der sket nogen ændring på dit helbred i løbet af de knapt 3 år du har været i ressourceforløb?


Hvis dit helbred ikke har forandret sig, eller er blevet værre, siden du for 3 år siden blev bevilget ressourceforløbet er du berettiget til at få et nyt.
Hvis kommunen i dette tilfælde vælger at gå efter kontanthjælp lyder det som om du enten har afvist at få et nyt ressourceforløb eller at de ønsker at slippe endnu billigere end de gør i øjeblikket, eller måske ønsker de bare at true dig til at makke ret.

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post5397.html
"Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe afgørelse om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet."

Dette betyder efter min mening at det er kommunens ansvar at sørge for at lave en plan for fremtiden INDEN ressourceforløbet stopper, hvis kommunen mener at du ikke er berettiget til pension og du samtidigt er for syg til at arbejde, evt. i et fleksjob, så skal de pege på indsatser som de mener kan bringe dig tættere til arbejdsmarkedet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 21:42   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@iii8765.....du bør kontakte mig via mail på [email protected]

Du kan ikke længere logge ind da din mail er inaktiv....men hvis du lige sender mig en aktiv mailadresse...så åbner jeg for profilen igen..

Dette er desværre den eneste måde jeg kan kontakte dig på..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension