K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2017, 11:39   #1
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Anke i sygedagpengesag

Hej Forum

Jeg har brug for lidt hjælp!

Kommunen har standset sygedagpengene og jeg har klaget over beslutningen men kommunen fastholdt beslutningen om at standse sygedagpengene.

Nu er spørgsmålet, hvordan søger man aktindsigt hos ankestyrelsen ?

Hvor lang tid går der fra kommunen skriver at den har sendt klagen videre til ankestyrelsen før man kan forvente at den er der ?

Et andet spørgsmål er, nu hvor jeg ikke har nogen indtægt, da jeg ikke kan få kontanthjælp, har jeg ikke råd til min bolig og er ved at tømme den og sætte den i stand, så den kan opsiges.

Jeg har mulighed for at flytte hjem til nogen i en anden kommune, men hvad sker der med min klage hvis jeg flytter kommune i ventetiden ?

MVH
Nørd
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 12:10   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal kende reglerne ....

Kære Nørd

Fremover bør du blive på din oprindelige tråd, således at vi andre ikke mister væsentlige oplysninger.

Følg disse råd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Læs og forstå "Sygedagpengestop"
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

At søge aktindsigt ved Ankestyrelsen gør du, når du er sikker på, at kommunen har tilsendt din anke dertil.

Når du anker, til kommunen, en kommunal afgørelse, skal det ske inden 28 dage præcis på minuttet, ellers mister du din ankemulighed.

Kommunen har nu 4 uger til at genvurderer og hvis de fastholder deres afslag skal de inden de 4 uger sende din anke til Ankestyrelsen, som har servicefrister, som embedsmænd selv fastsætter.

Kommunens 4 ugers frist og dine 28 dages frist er lovbundne frister og skal overholdes.

Aktindsigt
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

I forbindelse med din situation skal du have ro på. Ingen panikløsninger.

Undersøg om din kommune har ansat en "Borgerrådgiver" Hvis JA kontakter du denne omgående. Se din kommunes hjemmeside.

Ansøgning om aktindsigt sender du bare en mail til Ankestyrelsen om anmodning om aktindsigt. Her findes der en lovbunden frist til modtagelsen på 10 kalenderdage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 15:00   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hej Peter

Tusind tak for svar.

Jeg har klaget over afgørelsen, kommunen vurderer at jeg ikke er berettiget til ressourceforløb og så videre fordi jeg er stationær, hvilket min læge ikke er enig i, og fordi jeg kan arbejde 30 timer, hvilket også er noget kommunen har taget fra en tidligere sygemelding for ca. 1 år siden, men som ikke er aktuelt lige nu.

Jeg klagede over deres beslutning men de fastholdt den og har nu skrevet til mig at de har videresendt klagen til ankestyrelsen, men jeg har ikke hørt fra ankestyrelsen om at de har modtaget, jeg ved ikke om dette er normalt.


Derfor kommer mine spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på, hvordan ved man at ankestyrelsen har modtaget sagen og hvordan søger man agtindsigt hos dem, jeg tænker hvor afleverer man sin aktindsigts blanket ?
Sendes blanketten bare via e-boks ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 21:02   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ankestyrelsen vil kontakte dig når de modtager sagen og derigennem, kan de bede om aktindsigt så du kan se hvad kommunen har sendt til dem...

Læs mere https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...ler-vi-din-sag

Plus https://ast.dk/for-borgere-med-en-klagesag
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 21:59   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hej Web

Tusind tak for info og links.

Er der nogen som har kendskab til hvor længe der typisk går fra kommunen skriver at de har videresendt klage til ankestyrelsen modtager sagen ?

Nørd
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2017, 07:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I disse tider...ja så kan man virkelig ikke regne med kommunerne...om de har gjort det eller ikke har...

De har jo de 4 uger til at genvurdere sagen....og derefter bør de sende sagen til Ankestyrelsen...

De kan også hurtigere fastslå at de fastholder deres afgørelse....men alligevel vente med at sende sagen til Ankestyrelsen....eller de kan sende den med det samme...

Det jeg prøver at sige er at hvis der er gået de 4 uger....plus måske en uge ekstra....ja så kan du evt kontakte Ankestyrelsen for at høre om de har fået noget tilsendt...

Har de ikke modtaget noget på det tidspunkt...ja så spørg Ankestyrelsen om hvad du så kan gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2017, 09:49   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det jeg prøver at sige er at hvis der er gået de 4 uger....plus måske en uge ekstra....ja så kan du evt kontakte Ankestyrelsen for at høre om de har fået noget tilsendt...

Har de ikke modtaget noget på det tidspunkt...ja så spørg Ankestyrelsen om hvad du så kan gøre...
Mon ikke det kan ses i en aktindsigt hos kommunen, om de har sendt den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2017, 11:09   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hej Web og Vovse, endnu en gang tak for svar

Mit problem er at jeg har klaget over afgørelsen, efterfølgende fik jeg svar fra kommunen at de fastholder deres beslutning og har sendt min klage videre til ankestyrelsen.

Nu er der så gået ca. en måned siden brevet fra kommunen om at de fastholder deres beslutning og har sendt videre til ankestyrelsen, og jeg har ikke hørt en lyd fra ankestyrelsen.

Den sidste aktindsigt jeg har fået hos kommunen var lige inden afslaget, jeg tænkte ikke over at der måske kunne stå noget om ankestyrelsen i endnu en aktindsigt fra kommunen, så jeg forventede ikke at få mere ud af endnu en aktindsigt da jeg siden ikke har været i kontakt med dem.

Nørd
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2017, 12:13   #9
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej nørd

Tro det er lidt det samme jeg har gjort

Fik besked af anke størrelsen de fået den og en forventet tid på 7 måneder

Ved ikke om det kan hjælpe dig ellers undskyld
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2017, 15:10   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv at kontakte ankestyrelsen https://ast.dk/om-ankestyrelsen/kontakt-os

Der kan jo ikke ske andet end de ikke har modtaget den endnu....og hvis det er tilfældet...så spørg dem om hvad du så skal gøre...da det er så og så lang tid siden har skrevet til dig og fastholdt deres afgørelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension