K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 12:13   #1
jondal
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2012
Lokation: Odense
Alder: 58
Indlæg: 8
Styrke: 0
jondal er ny på vejen
Angry ansøge førtidspension

Hej alle sammen
jeg er dybt nervus og træt, min sag skulle være færdig for mere end en måned siden, min afklaring hos RevaHuset i odense bliv færdig i slutning af september 2012, og afmelding beskrivelsen er sendt til min SB med det samme(og der var anbefaling til pension), en uge efter min sb har ringet til mig og sagt vi skal søger pension til dig,og du har tid hos mig den 08.11.12, så du kommer og underskrive ressourceprofilen, så sender vi den til pension tema, og når de godkende den, sende sb den til pension nævnet så hurtig hun kan.
men problemet begyndte her fra, da det har aflyst den 08.11 til den 18.12.12, på grund af travlhed i kommunen i odense, og en uge efter blev den ændret til den 10.12.12, og da de har kigget på sagen, der var mangle på en læge papirer, men i det lang vente tid, min sb havde altid sagt, at din sag er klar og det mangle ikke noget,og da jeg havde selv e copy af den mangle, og alfavært den til hende, og hun sendte den videre til temaet samme dag, som hun sige.
mit spørgsmål er.
1- er der ventetid igen hos pension temaet, ind til kigge de på den igen.
2- hvem tage skylden her.
3-hun siger ,du kan ikke søger pension efter paragraf 17, fordi vi har bedt om paragraf 18, og nu er det forsent, for du søger efter paragraf 17, og vi skal venter efter deres svar(pension temaet).
4-jeg var ikke tilfreds fra starten, da de har aflyst den første tid.
5- kan man selv kontakte pension temaet, og spørge efter sin sag.
nu jeg ved ikke var skal jeg gøre, skal jeg venter som hun sige, elle var.
jeg har brug for jeres hjælp og rådgivning.
mange tak
jondal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 17:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er desværre ingen der tager skylden....den eneste det kommer til at gå ud over....ja det er dig....velkommen til det danske system...

Din sagsbehandler lyver for dig....når hun siger at du ikke selv kan søge en paragraf 17....

Lige meget hvad der er sket i din sag...også selv om sagsbehandleren har søgt en førtidspension for dig......så vil og kan man altid søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag

Det er vigtigt at der står på det foreliggende grundlag i ansøgningen....

Så hvis man vil søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....så skal man bare skrive det på et stykke papir og gå op og aflevere det....man skal huske at få en kvittering på at man har afleveret ansøgningen....

Når man søger på det foreliggende grundlag.....så afgøre de om du er berettiget til en førtidspension ud fra det som ligger i sagen på det tidspunkt hvor du søger....

Man skal altid huske at få ting som sagsbehandler siger skriftligt....for det er desværre for nemt for dem at lyve for dig når tingene sker mundtligt....

Sætter lige loven ind så du selv kan se at det er rigtigt det jeg siger...

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=142132#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:56   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
skriftligt er ikke altid lig med rigtigt!

Sidder lige for tiden med en sag fra Næstved kommune, hvor både sagsbehandler OG leder skriftligt har påstået, at den §17 på det foreliggende der er afleveret ikke kan blive behandlet.

Fordi der ligger et afslag på at indstille til FP efter §18 hos ankestyrelsen.

Vi måtte helt derud hvor vi bad om det lovmæssige grundlag for denne beslutning, og iøvrigt bad om navn på deres overordnede!

før de "overgav" sig og sagde nååå nej foresten... det kan man jo godt!!!

og ansvaret??? tja jeg vil tro de er ret ligeglade, for de kan jo ikke "dømmes" for sådan en løgn!

Det jeg vil sige med det her er såmænd, at selvom man får tingene på skrift! - så er det altså ikke altid at det er rigtigt.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:59   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er rigtigt at man ikke kan være sikker....men de fleste vil ikke skrive direkte løgne ned på papir...

Men selvfølgelig er der altid undtagelser...som er fuldstændige lige glade med hvad de gør....

Det er bare så utroligt sørgeligt at det er på denne måde...for man burde jo kunne regne med myndighederne....men men...det kan man ikke...desværre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 23:17   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jondal Se meddelelser
3-hun siger ,du kan ikke søger pension efter paragraf 17, fordi vi har bedt om paragraf 18, og nu er det forsent, for du søger efter paragraf 17, og vi skal venter efter deres svar(pension temaet).
Som Web også har skrevet, så er dette ikke korrekt.

Så vidt jeg kan se bør du skynde dig, at søge en §17, på det foreliggende .....

Du behøver kun at skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Navn Efternavn og Cpr.nr.
"

Den afleverer du ved skranken i jobcenteret og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 12:23   #6
jondal
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2012
Lokation: Odense
Alder: 58
Indlæg: 8
Styrke: 0
jondal er ny på vejen
førtidspension

Tak alle sammen
jeg tror også hun lyve , og hun har ikke kigget på revas afmeldings beskrivelser, ellers det står i deres beskrivelser, at på grund af den sidste oplysning i læge journal tekst, at tilstanden er stationær begge psykisk og fysisk, da jeg har svære depression og diskusprolaps samt slidgigt i nakken, som er påvirker min højre hånd osv. så hun har ikke sagt hvor er den læge journal beskrivelser, og heller ikke sprugt mig om det.
men hun siger, at du skal ikke søger paragraf § 17, for du ikke udlægge din sag, som er på vej til behandling,hun har sagt også det er forsent for du søger den nu.

spørgsmålet igen, fordi jeg er meget træt og nervøs, så jeg ved ikke hvad jeg skriver eller sige.

skal jeg ikke venter mere på deres svar, og søger den på mandag?
fordi hun sige hvis temaet kigge på den igen, sende jeg den til pension nævnet med det samme.
jeg har glemt at sige også, at jeg har underskrevet på ressourceprofilen da jeg var i samtale med hende.
men er det altid man for afslag efter paragraf § 17 ,så kommer jeg på den ny regler i næste år eller hvad.
jondal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 16:02   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo svært for os at vide hvad du skal gøre....da vi ikke kender din sag...

Hvis du mener at sagsbehandleren har styr på det...så vent...

Hvis du selv mener at der er nok i sagen til at det berettiger til en førtidspension....ja så søg en §17 på det foreliggende grundlag...

Nej det er ikke alle der får afslag på en §17 på det foreliggende grundlag....

Men hvis sagen ikke er nok belyst....ja så får man et afslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 01:19   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej det er ikke alle der får afslag på en §17 på det foreliggende grundlag....

Men hvis sagen ikke er nok belyst....ja så får man et afslag...
Og hvis man få afslag kan man anke det, inden for 4 uger.
Og anken behandles efter de regler der er gældende på ansøgningstidspunktet.


Hvis du vil søge en §17 kan du bare skrive som jeg foreslog i mit forrige indlæg:
"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Navn Efternavn og Cpr.nr."

Den afleverer du ved skranken i jobcenteret og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøge førtidspension på nytilkomne diagnoser webfilur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-04-2013 20:39
hvor tit må man ansøge om ftp? mitte87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2011 04:17
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
Ansøge om førtidspension Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 08-09-2009 12:25
Hvem skal hjælpe mig med at ansøge om førtidspension? LinneaG Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 21-07-2009 17:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension