K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 23:35   #1
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
paragraf 18

hej, jeg vil høre om der er nogle herinde der har prøvet at søge om fp på paragraf 18 og hvad det går ud på, var til møde hos min sagsbehandler idag og hun sagde at det var en mulighed at søge gemmem denne paragraf. på forhånd tak, jan
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:40   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja det er noget nogle benytter sig af.. men jeg mener at det er langt bedre at få sagsbehandleren til at indstille en.. da SB kender sagen..

hvad er din grund for at gøre det selv.. ?
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:47   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Jan.

§18 i Lov om social pension handler om, at din sagsbehandler i samråd med dig vælger at indstille dig til førtidspension. Dvs. sende din sag videre i systemet til dem der træffer afgørelsen.
Det gør sagsbehandleren først når han/hun mener at der er alt det der skal være i sagen og der ikke er mere at gøre og prøve.
Dvs. når man ikke kan gøre yderligere forsøg på behandling, arbejdsprøvning osv. og der er både lægepapirer og dokumentation for den ikke-eksisterende arbejdsevne.

Der er også mulighed for selv at søge førtidspension via Lov om social pension, hvor man så søger en §17 på foreliggende grundlag. Det betyder at der bliver truffet en afgørelse udelukkende ud fra de ting der ligger i ens sag. Altså der bliver ikke indhentet nye lægepapirer, man bliver ikke arbejdsprøvet m.m.

Chancen for at få tilkendt førtidspension når man søger §17 på foreliggende grundlag skulle ikke være særlig stor.
Det er fordi der som regel er en grund til at sagsbehandleren og dennes team ikke mener at sagen er belyst nok til at blive sendt til behandling om førtidspension - altså at der mangler fx. en arbejdsprøvning.
Det vil sige, at der er mange flere herinde der har fået førtidspension v. §18 end v. §17.

Du kan kigge på paragrafferne her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132869

Hvis du vil have vores råd og vejledning og vores input om hvor du står i din sag må du endelig skrive lidt om dig selv og hvad du har været igennem indtil nu
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:48   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
ja det er noget nogle benytter sig af.. men jeg mener at det er langt bedre at få sagsbehandleren til at indstille en.. da SB kender sagen..

hvad er din grund for at gøre det selv.. ?
Det ER jo sagsbehandleren der indstiller en når det er en §18.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:53   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
vil da lige sige velkommen til jansørensen.. og nu mere du skriver nu mere hjælp er der at få..

og enig annagw men skrev det da der kun kom det spørgsmål. og derfor skulle han gøre brug af sin socialrådgiver.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:01   #6
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
sagen kort..

min sag kort..jeg blev i år 2004, bevilget flexjob grundet dårlig ryg, arbejdsprøvningen vidste at jeg max kunne arbejde 20 timer ugentlig, fik flexjob som pedel i år 2008 til 2010 ,på 20 timer ugentlig, har så i mellemtiden pådraget mig et piskesvæld ved en trakfikulykke, og måtte sygemeldes fra pedeljobbet,,efter 120 sygedage blev jeg fyret da man bliver det ved det offentlige efet 120 sygedage om året,,har så lige været i arbejdsprøvning igen som vidste at jeg max kunne arbejde 6-7 timer ugentlig,,,var til møde idag med sagsbehandler som sagde at det ikke var nok timer til at kunne opretholde et flexjob, nu ville hun tage kontakt med min læge og evt, sende mig til en speciallæge,min læge er på min sige og har anbefalet mig førtidspension, sagsbehandleren sagde at jeg osse havde mulighed for selv at søge pension efter pg 18, men som situationen var nu ville hun ikke søge en førtidspension for mig, hvor står jeg nu...og har du-i nogle gode råd til mig,,
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:15   #7
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
taget fejl af pg 17 og 18

ja det er rigtigt, jeg har taget fejl af pg 17 og 18, tak for de mange svar, er jo lige begyndt at skrive herinde og det er overvældene så mange der vil hjælpe en,,mange tak for det, jan
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:47   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jansørensen Se meddelelser
var til møde idag med sagsbehandler som sagde at det ikke var nok timer til at kunne opretholde et flexjob, nu ville hun tage kontakt med min læge og evt, sende mig til en speciallæge,min læge er på min sige og har anbefalet mig førtidspension, sagsbehandleren sagde at jeg osse havde mulighed for selv at søge pension efter pg 18, men som situationen var nu ville hun ikke søge en førtidspension for mig, hvor står jeg nu...og har du-i nogle gode råd til mig,,
Jeg mener ikke, de kan fratage dig fleksjob medmindre de giver dig førtidspension - Guys - er det ikke lige præcis det ymerparagraffen går ud på?

Så mon ikke du bare skal trække vejret roligt, og vente. For på et tidspunkt bliver de vel trætte af at trækkes rundt med en, der er for dårlig til fleksjob

Jeg tror heller ikke, du har noget at miste ved selv at søge en §17 pension. Hvis der kommer afslag er du jo stadig bevilget fleksjob
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 01:09   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
efter fleksjob er næste station førtidspension.. der findes ikke bakgear i det tog.. med mindre selvfølgelig man bliver rask igen, men det kan man jo ikke sige er tilfældet her.

din sagsbehandler skal bare se at få indhentet de nødvendige papirer.. du har jo arbejdsprøvningen som siger du ikke kan holde til ret meget mere.

men hold ud herinde,, de rigtig gode §§ hajer kommer sikkert til med de gode og korrekte råd...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 01:16   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jansørensen Se meddelelser
min sag kort..jeg blev i år 2004, bevilget flexjob grundet dårlig ryg, arbejdsprøvningen vidste at jeg max kunne arbejde 20 timer ugentlig, fik flexjob som pedel i år 2008 til 2010 ,på 20 timer ugentlig, har så i mellemtiden pådraget mig et piskesvæld ved en trakfikulykke, og måtte sygemeldes fra pedeljobbet,,efter 120 sygedage blev jeg fyret da man bliver det ved det offentlige efet 120 sygedage om året,,har så lige været i arbejdsprøvning igen som vidste at jeg max kunne arbejde 6-7 timer ugentlig,,,var til møde idag med sagsbehandler som sagde at det ikke var nok timer til at kunne opretholde et flexjob, nu ville hun tage kontakt med min læge og evt, sende mig til en speciallæge,min læge er på min sige og har anbefalet mig førtidspension, sagsbehandleren sagde at jeg osse havde mulighed for selv at søge pension efter pg 18, men som situationen var nu ville hun ikke søge en førtidspension for mig, hvor står jeg nu...og har du-i nogle gode råd til mig,,
Det største og mest springende punkt er om du er på ledighedsydelse eller sygedagpenge ..

For er du på ledighedsydelse så er det en revudering de er ude i , det vil sige at de skal finde ud af om du stadig kan varetage et fleksjob kan du ikke det er næste stop pension..

er du derimod på sygedagpenge så skal du behandles efter sygedagpengeloven og det vil sige at de kan lukke for dine sygedagpenge pga varighedbegrænsningen men også at du så har mulighed for at få forlænget efter §27 stk 4 som siger at de kan forlænge dine sygedagpenge indtil det er afklaret om det er fleks eller pension ...

Jeg ville lade sagsbehandler undersøge sagen sende papir til lægekonsulent og vente på at hun indstiller til en pension ...

Hvis hun ikke mener at der ligger nok som det er nu så vil du nok heller ikke kunne få en § 17 på forliggende grundlag igennem...

Så længe du ikke er afklaret burde der ikke være nogen fare for dig , men jeg ville godt lige vide om det er ledighedsydelse eller sygedagpenge du er på ..

Er selv tidligere flekser der fik pension efter 1½ års sygemelding og husk hvis de skulle få den vanvittige ide at der ikke er noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 56? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 19-08-2013 12:02
paragraf 17 el 18? Enina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-11-2012 22:12
Paragraf 100 1980 Alt det andet 14 20-03-2012 09:02
paragraf 17 og 18 keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 21:11
Paragraf 32 stk. 1 nr.2 Tullee Alt det andet 2 25-04-2010 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension