K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2010, 22:42   #1
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
Få sat ftp i bero!

Vil høre jer om at man kunne få kommunen til at sætte min ftp i bero. Fordi jeg vil gerne forsøge mig at tage en 4 årig uddannelse inden jeg bliver alt for gammel. Tror i ik godt, at kommunen ville give mig fuld revildering selvom jeg "kun" er 24 år??? For så er der jo større mulighed for at de ikke skal betale min ftp langt ude i fremtiden, hvis jeg får færdiggjort den uddannelse og får et job!

Og dertil ville jeg gerne høre jer, om man har en mulighed for at få gjort nogle ting for en. Med det mener jeg man kunne søge ekstra ting såsom; gratis fitness, penge til buskort osv. Er der nogle af jer der også kan komme i tanker om andet man kan søge, og være heldig at få beviliget?

Ved nogle af jer, så også om hvis det skulle gå galt med min uddannelse, om jeg så kunne få sat gang i ftp'en igen???
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 22:53   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
I din situation, ville jeg bede om en uforpligtende samtale med min sagsbehandler og høre om mulighederne.

Et er at du måske kan få afslag på revalidering, men andet er at afgørelsen sikkert kan afhænge af hvilke burde der er for kommunen ifht overgang til revalidering: her tænkes dækning af materialer med mere.

Under alle omstændigheder bør du ikke opsætte pensionen førend du har en skriftlig afklaring ifht. dine fremtidige forhold.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 01:27   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvis du har fået en fp i en alder af 24 år, så ville jeg tror du må have været meget syg og derfor tror jeg du ville få svært ved at få en revildering.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 15:42   #4
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
jeg tror jeg vil prøve at snakke uforpligende med nogle af de ansatte på kommunen! Så lige hører hvad de siger og hvordan og hvorledes
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 16:14   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja en samtale vil da helt klart være det rigtige. Pørtidspensionister har jo mulighed for en hel masse, og kan sagtens få lavet en rigtig god handleplan hvor uddannelse også indgår - så held og lykke med projektet!!!

Jeg kender da til nogle få, der modtager deres førtidspension, selvom de er påbegyndt uddannelse - naturligvis med kommunens velsignelse. Og dét er da næsten federe end revalidering, da pensionen bare fortsætter selvom du måske har gabt over for meget....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 21:10   #6
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
Den vil jeg tage med mig Helenekr Jeg vil i det mindste prøve
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 22:19   #7
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Jeg tillader mig lige at låne tråden til et spørgsmål i samme kategori. Jeg står pt til at få ftp...jeg er pt i jobprøvning, hvor de vil have mig op på 25-32 timer, men jeg magter dårligt 10 pr uge. Så det falder flexjobbet nok på, og så hedder det jo FTP.

Men så tænker jeg at jeg på ingen måde har tænkt mig at gå i stå og vil vildt gerne noget i det omfang jeg kan ...1 hel dag om ugen eller 2 halve eller hvordan det nu lige kunne hænge sammen. Og så kom jeg til at tænke på om man kan splitte en videregående uddannelse op og tage lidt af gangen? Altså på uni er et semester fx tit bestående af 3-4 forskellige fag. KAn man så måske få lov at læse 1 fag, så man har et ugentligt timetal på meget få timer...og så bare strække uddannelsen over lang tid, eller nøjes med at læse nogle fag man finder interessant. Jeg tænker det ikke som revalidering da jeg næppe vil kunne arbejde på normale vilkår efter det alligevel, men mere for at holde mig igang og måske opnå nogle kompetencer som jeg kunne bruge i undervisningssammenhæng nogle få timer ugentligt i fremtiden. Altså mit spørgsmål er om jeg mens jeg er på en ftp kan uddanne mig, hvis jeg kan få lov af et uddannelsessted til at studere så få timer som jeg magter, og som ikke er nok til flexjob?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 22:46   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er der faktisk mange der får lov til!

Nogle tager måske HF enkelt fag, og går så i skole et par dage om ugen, de timer faget nu varer. Nogle tager lidt højskole ophold, andre går nogle timer om ugen på universitetet osv.
Alt sammen skal naturligvis lige drøftes med den sagsbehandler man får tildelt når pensionssagen er afgjort, men der er rigtig mange gode muligheder for at holde sig aktiv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 22:51   #9
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er der faktisk mange der får lov til!

Nogle tager måske HF enkelt fag, og går så i skole et par dage om ugen, de timer faget nu varer. Nogle tager lidt højskole ophold, andre går nogle timer om ugen på universitetet osv.
Alt sammen skal naturligvis lige drøftes med den sagsbehandler man får tildelt når pensionssagen er afgjort, men der er rigtig mange gode muligheder for at holde sig aktiv.
Ej tusind tak for det svar! Det vil glæde mig SÅ meget hvis det er tilfældet. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at påbegynde noget før FTP er 'i hus', men det ville jeg nu heller ikke kunne holde til. Og HF enkeltfag er ikke så relevant, da jeg i forvejen har en studentereksamen, en videregående og en halv cand.scient! Så der er ikke så mange fag jeg har interesse i, og som jeg ikke i forvejen har på HFniveau eller derover. Men hvis man kunne læse få timer på uni eller på anden højere uddannelsesinstitution og kan snakke om tilladelse til at tage et enkelt fag frem for at følge en studieordning, så ville det da være fantastisk frem for at sidde og gå i frø fordi man ikke kan arbejde de 12-15 timer det kræves for flex...! Jubiii....
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 16:00   #10
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
På uni findes der noget, der hedder tompladsordningen. Man kan via det læse et enkel fag, hvis der er ledig plads på holdet og man opfylder afgangkravet, det koster dog penge, at læse på den måde.

Men der kan man følgle et fag på f.eks 6-8 timer i ugen og gå til eksamen med de andre elever. Men kan kan som sagt kun bliver optaget på holdet hvis der er plads, men nogle fag har ikke begrænset optag.

Du kan læse meget mere om det ved, at søge på det.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg sætte min pension i bero? Må kommunen frakende den eller nægte mig det? logikeren Alt det andet 6 12-05-2011 06:55
Kan kommunen nægte, at stille min førtidspension i bero? Danskerdude Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 09-08-2010 10:01
Kan man stille flexjob i bero Moneypenny Spørgsmål ang fleksjob 2 03-04-2010 00:58
Kan flexjobordning sættes i bero DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2006 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension