K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2014, 14:21   #31
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
stationær og alligevel, åbenbart

Hej Heidi K og andre.
Det kommer an på hvor langt du er i behandlingen på smerteklinikken. Er du i en fase hvor du ved der ikke er mere at gøre, dvs. al behandling er afprøvet som de har tilbudt dig, ville jeg hvis jeg var dig , anmode jobcentret om at indhente en status fra smerteklinikken. Så kan man vel i princippet godt ha en sag der står åben på smerteklinikken, hvis det blot er fordi man skal til en opfølgende samtale/kontrol,men at der ikke er mere behandling at få.

Det gjorde jeg, måtte dog rykke jobcentret 3 gange da der intet skete. Først da jeg sendte en §17 stk. 2 pensionsansøgning, valgte jobcentret at indhente den status jeg bad dem om at indhente.

Jeg håber også at du "Kastebolden" kan bruge dette iforhold til det du skal igennem.

vh sortepigen

Sidst redigeret af sortepigen; 12-05-2014 kl. 14:25. Årsag: glemte noget
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 14:32   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg har ladet min sag stå åben på smerteklinikken er det dumt i forhold til jobcenteret ?
Det kommer helt an på hvad jobcenteret har med smerteklinikken at gøre.

Ret beset kommer det jo ikke jobcenteret ved hvad dig og smerteklinikken planlægger eller afprøver.

Jobcenteret kan anmode om en status ifht din tilstand men heller ikke mere og hvis smerteklinikken beskriver sin tilstand som stationær, varig og uden mulighed for behandling eller udvikling så kan du sagtens lade din sag stå åben. Det er kun hvis smerteklinikken i en status vil skrive at der er behandlingsmuligheder at det kan være et problem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 14:56   #33
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er rigtig træls at skulle forbi smerteklinikken før alle behandlingsmuligheder er udtømte. der gik kun ½ år med det for mit vedkommende - nogle får længere forløb (jeg har været på smerteklinik 2 gange før pga. fejloperation).

Når det så er sagt ville jeg ikke på nogen måde undvære det, det var her jeg fik netop den medicin, som kunne holde mine smerter på et rimeligt niveau.

6 gange ved psykolog var fantastisk at få foræret - jeg fik dog hverken medicin eller transport (meget dyr) betalt.

Jeg kan glæde mig over at jeg nu kan styre mine smerter og har lært præcis hvor meget jeg kan holde til før det går helt galt.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 15:32   #34
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Jeg har snakket med speciallægen i dag. Og han har ganske rigtigt sagt at det kunne være en mulighed med smerteklinik men at han også vil sige at han ikke vurderede at det var relevant på nuværende tidspunkt. Da jeg allerede havde været igennem træningsforløb. Uden forbedring.

Sidst jeg søgte om hjælp til fys fik jeg afslag. Grundlag var at det kun var smertestillende og ikke ville forbedre mig. Og smerteklinik kunne bare overhovedet ikke komme på tale.
Jeg forstår simpelthen nare ikke deres tankegang. Nu modsiger de jo sig selv og vil alt det de ikke ville tidligere
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 16:03   #35
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er en fin måde at holde folk i systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 16:52   #36
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
stationær og alligevel, åbenbart

Kære Kastebold, logik og fornuft skal man lede længe efter når man havner i den kommunale trædemølle som syg så forstår rigtig godt at det er helt ulogisk hvad der sker.

Jeg tror dog på at netop det faktum at din speciallæge på et tidspunkt har nævnt ordet smerteklinik, præcis er det der gør at jobcentret ikke lader din afklaring komme videre før det er afprøvet. Er det jobcentret der vil have det med smerteklinikken afprøvet nu?

At du så selv har nævnt det som en mulighed og at det ikke er blevet lyttet til, ja det giver ingen mening. Har selv prøvet noget lign. Inden min afklaring til fleks. på de 3 x 1 time ugentlig, havde jeg selv bedt lægerne , om at henvise mig men det ville de ikke for det var ikke relevant.........blev først henvist efter visitation til fleks .

Har du ringet og talt med DUKH vedr. forslag til om der er noget at gøre mht. hjælp til din økonomiske situation?

vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:11   #37
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har været så heldig at det er min læge som har lavet en henvisning og jeg kom virkelig hurtigt til 14- dage 3 uger så jeg var heldig . De siger at der ikke er mere at gøre for mig , den eneste mulighed jeg har er en slags pece maker ved rygmarven. Og den tør jeg ikke tage mod da der kan være en risiko for at miste førligheden . Dette vil min sagsbehandler så ikke kunne bruge som en mulighed da det netop kan være forbundet med førligheden . Så må de ikke bruge den mulighed .

Skal jeg selv bede sagsbehandlerne om at indhente oplysninger derfra ? Troede dét skete automatisk at de skulle indhente papir derfra.

Da jeg var til møde med den gamle sagsbehandler gav jeg hende en kopi af det jeg havde fået fra smerteklinikken . De skulle prøve en sidste medicin men den kunne jeg ikke tåle . Jeg kastede op og min mave blev stor som en fodbold så det måtte jeg ikke spise mere af .

Smerteklinikken har taget kontakt til min læge som fortalte mig at de ikke kunne tilbyde mig mere .skal min læge skrive det til dem eller hvordan ? Jeg har lige skrevet med min læge om jeg kunne købe sådan en lægeerklæring men hun skrev tilbage at hvis de ønskede mere skulle de betale .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 21:17   #38
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Hvordan holder i sammen på jeres familier i det her? For min er godt nok ved at gå i opløsning. Jeg kender ikke mig selv længere. Og har aldrig været mere fjern over for min kæreste igennem 7 år som jeg også har min datter med.
Det føles som om jeg kun har overskudet til hende. Fordi det eneske min kæreste og jeg efterhånden kan er at skændes. Det er blevet rogtigt slemt efter det hele trådte i kraft.

Sortepigen vil prøve at ringe til dukh i morgen. Og også til borvejledningen. For det er helt galt. Tænk at det skal være kommunen der splitter os. Vi har bare stået alt andet igennem. Jeg er helt knust.

Og min vejleder siger jeg ikke bør gå til læge med det før det er en afklaring. For kommunen kan bruge det imod mig hvis jeg ikke er stationær. Og de kan bruge det til at sige jeg ikke er fuldt udredt.

Sidst redigeret af *kastebolden*; 12-05-2014 kl. 21:22.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 21:59   #39
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
stationær og alligevel, åbenbart

tålmodighed, forståelse, åbenhed, er nogle af nøgleordene i mit og min families liv. Men det er svært, jeg har valgt på et tidligt tidspunkt i mit sygdomsforløb at søge psykologhjælp, og jeg tror på at det har været en medvirkende faktor til at vi har klaret den uden at blive splittet op.

Men der er ingen garanti opskrift på hvordan man som familie overlever sygdom, økonomiske problemer, mv. desværre.... men kan kun opfordre til at søge hjælp hvis det er muligt , trække på netværk om muligt mv. ville ønske jeg kunne komme med et bedre svar.

Hvis det ender med smerteklinik er der mulighed for gratis psykologtimer, og her ved jeg at man har mulighed for at få hjælp til at bearbejde alle de svære tanker der er i forbindelse med sygdommen , og de konsekvenser det har for ens liv, familie mv. det kan være "ventilen" hvor man kan få luftet ud, så der kan komme lidt mere overskud ind i ens liv og hverdag.

mht. rådet om at undlade at kontakte din læge, det er for mig uforståeligt, for det er nu du har brug for det, og jeg kan ikke se at det vedkommer din afklaring af arbejdsevne, for selve familiesituationen er jo et kapitel for sig.
det er mine tanker omkring det. men du kan også drøfte dette med DUKH. Det foregår på den måde at når man ringer dertil, stiller man sine spørgsmål, og baggrunden derfor, og så booker medarb. i tlf. en tid til en hos en af rådgiverne som så ringer en op på et nærmere aftalt tidspunkt.

sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension