K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2014, 23:29   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja de fleste bliver ikke så bange over hvad de har....de bliver meget mere bange for alt det som de IKKE har men som borgeren troede de havde...

Derfor er det altid en god ide at få en aktindsigt så man ved hvad der ligger af papirer...

Når man selv har en kopi af dem ja så kan disse jo bruges med fordel når og hvis ens papirer skulle forsvinde på kommunen....det sker desværre alt for tit at de kan finde på det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 09:23   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jag havde også svært ved at møde op smerte klinikken og fik soteret det sociale fra og mødte kun en mdr. og nogen gange over tlf.

husk du kan få kørselspenge, søges på smerteklinikken, måske findes der en privat tætter på, hvilken landsdel bor du i.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 10:08   #13
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Jeg er fra falster. Så tror Valdemar er det tætteste. Men vi er lige blevet ramt af gensidig forsørgerpligt. Så jeg kan ikke engang betale mine egne regninger. Om min kæreste har ikke muligheden for at betale. Han kæmper i forvejen med at betale mit. Når jeg har betalt min datters vuggestue min fagforening sygesikring dk og forsikring så er min konto tom. Er blevet skåret ca 5000.

Og så hedder det sig vel at jeg ikke vil imødekomme deres tilbud og de tager hele min kontanthjælp.
Jeg stoler virkelig ikke på nogen. Har været så megrt igennem med Guldborgsund kommune at kræfterne ikke er der længere. Og vores forhold i privaten hænger i en tynd tråd.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 11:14   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du søgt friplads til vuggestuen? for os var det også et stort problem med penge til transport min mand som skulle på smerte klinik, han får ikke en krone, vi er gift

men han fik en del fra smerte klinikken til transport men ja de skal jo ligges ud først, heldigvis er den medicin de vil have dig til at prøve gratis.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 11:49   #15
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Vi er ikke gift. Og kan heller ikke blive det lige nu.
Og vi kan få 150 kr om måneden i tilskud til vuggestue.
Som koster 3400 pr. Måned.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 12:44   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad med at flytte hende til en dagplejeplads som er noget billiger, ved godt det ikk er sjovt at flytte sine børn men der skal jo mad på bordet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 12:49   #17
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Det kræver der er en plads. Var på pladsanvisningen i fredags af anden årsag. Og fik at vide at det tidligst kunne blive efter sommerferien altså i august. Og vi stadig skulle betale til vuggestuen.
Samtidig, hvis nu jc finder på de pludselig finder ud af de vil sætte mig i arbejdsprøvning og jeg ikke har en instu. Plads. Og kan få hende afsat. Så er jeg ikke berettiget til nogen penge af nogen form.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:54   #18
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
stationær og alligevel, åbenbart

Kære Kastebold

Kender du vores borgervejleder i Guldborgsund? Du finder hendes mail.adr. på Guldborgsund kommunes hjemmeside. Hun kan ikke hjælpe med selve sagsbehandlingen, men du kan benytte dig af hendes hjælp, hvis du synes din sag går for langsomt, kommunikationen med jobcentret er helt i hegnet mv. Jeg har selv gjort brug af hende i forbindelse med min sag.

Mht. medicin så forstår jeg ikke det der skrives om at det er gratis når man er i behandling på smerteklinik, jeg betaler selv al medicin desværre.

Kender du DUKH ? det er en uvildig rådgivning man kan benytte sig af når man er kommet i klemme i systemet, de er dygtige, prøv at kigge på deres hjemmeside DUKH.dk måske de har forslag til løsninger mht. de store og uoverskuelige økonomiske vanskeligheder du/I står i. Jeg tænker at det kan da ikke passe at der ikke er mulighed for at søge en eller anden form for støtte i den situation som din.

Jeg håber det bedste for dig.
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:59   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så må i lade være med at betale daginst. de trækker så af børneydelsen, måske kan det give lidt luft.

desværre er kommunen ret ligeglade om du har penge eller ej. vi havde samme problem min mand har ikke fået penge i 2½ år nu han skulle omkring en dys for at kunne blive afklaret om vi havde råd eller ej, man lærer at sparre på de mest simple ting og nasse sig til resten, vi kan lige så godt være ærligt, vi har i lang tid haft et rådigheds beløb på 1700 mdr til tøj og mad ,medicin osv. nu har jeg fået job så der er kommet lidt mere til huset men må være ærlig og sige da han skulle til fys over vejet jeg skilsmisse for keg kunne ikke se enende på det, vi har lige søgt en §17 ,håber det hjælper.

sortepige alle dem jeg kender har fået gratis medicin i opstarts facen, alsså mens de afprøvet om det hjalp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 14:04   #20
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
stationær og alligevel, åbenbart

JJsonn, det lyder dejligt, men i de 8 mdr. jeg har været tilknyttet Valdemar, så har jeg aldrig fået noget gratis, selv om det er , for mig, ny medicin jeg skulle afprøve.....øv for mig , men det glæder mig at andre har fået. Tak for info
vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension