K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2010, 11:27   #1
Soc.studerende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Soc.studerende er ny på vejen
Arrow Interviewpersoner søges !!!!

Til alle interesserede - (fra København eller Storkøbenhavn)


Vi er 4 socialrådgiverstuderende på som er igang med vores Bachelor-projekt på 7.semester.

Vi søger interviewpersoner - der har lyst til at fortælle om deres erfaringer i mødet med systemet,

Kriterier for deltagelse:
Du har søgt sygdagpenge, men er blevet afvist fordi du ikke have nogen diagnose.

Eller

Du har besøgt din læge for at få en sygemelding, men lægen har ikke kunne finde ud af hvad du fejler, og du har derved ikke kunne få hjælp af kommunen.

Eller

Du har erfaringe med sygedagpengesystemet, hvor det har været svært at afklare behandlingen, og hvad du kan og ikke kan i forhold til arbejdsmarkedet.


Hvis du passer på én eller flere af de 3 ovenstående ekspempler, så skriv enten et indlæg på denne tråd eller kontakt os pr. email: [email protected]

Hvis du er i tvivl om du høre ind under vores målgruppe, er du også meget velkommen til at kontakte os.


Med Venlig Hilsen,
Soc.studerende

Svar bedes venligst givet inde torsdag d. 4 marts 2010
Soc.studerende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 12:22   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1
Du har søgt sygdagpenge, men er blevet afvist fordi du ikke have nogen diagnose

2
Du har besøgt din læge for at få en sygemelding, men lægen har ikke kunne finde ud af hvad du fejler, og du har derved ikke kunne få hjælp af kommunen.

om de nye regler på området som gælder fra 2010 er anderledes ved jeg ikke
fik selv sygedagpenge i et helt år før en diagonse.

3
Du har erfaringe med sygedagpengesystemet, hvor det har været svært at afklare behandlingen, og hvad du kan og ikke kan i forhold til arbejdsmarkedet.

som regel kommer man i arbejdsprøvning inden for 52 uger eller efter en forlængelse.
men selv om man har været igennem den, overholder kommunerne som regel ikke der lægges en plan. for hverken flex eller pension revalidering.
så hedder det kontanthjælp.

så tror ikke der er mange som opfylder de Kriterier for deltagelse.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 16:45   #3
Soc.studerende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Soc.studerende er ny på vejen
Arrow

Tak for dit svar! Og du har helt ret mht. til de procesuelle regler. Vi er dog ikke så interesserede i, hvordan det rent administrativt bør forløbe, men nærmere borgerenes egne erfaringer mht. systemet og deres måde at håndtere jer på i forhold til diagnosen, behandlingen og afklaringen af arbejdsevne.

Må vi have lov at spørge, hvad du var sygemeldt for det år? Dette blot for at vide, om du havde en "form for diagnose" eller hvad grundlaget for sygemeldingen var, siden denne kunne lade sig at gøre?

Vores holdning er, at vi synes systemet (og derved samfundet) er med til at udelukke nogle borgere, fordi systemet ikke kan rumme og kategorisere folk med diffuse lidelser/diagnoser. Typisk har disse borgere et usikkert behandlingsforløb, da systemet ikke rigtig ved, hvad de skal stille op med dem og er i tvivl om hvad borgerene kan og ikke kan i forhold til at vende tilbage/ikke tilbage til arbejdsmarkedet.



Kunne du evt. være interesseret i at deltage i et interview der omhandler dette emne? Det lyder som om du hører til den målgruppe vi leder efter.
Der vil blive afsat en times tid til interviewet, som kan forgå dér hvor du ønsker det - med mindre dette er i Jylland og lign.
Vi er helt åbne i forhold til dag og tidspunkt.

Med venlig Hilsen,
Soc.studerende
Soc.studerende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:29   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, så må da der være nogen som godt kunne tænke sig at deltage ikk´

Uanset hvordan det hele skal foregå i forløbet, ja, så er jeg da sikker på at mange har et forløb der løber totalt af sporet -det syns jeg da vi ser mange eksempler på herinde(-eller har jeg misforstået?)

De af jer der har modet og overskuddet til det, ja, i har nu chancen for at være med

(soc.studerende, i må såmænd gerne få vores historie, i forhold til jeres opgave meeeen den er vist fortalt så rigeligt -ellers er i velkomne til at sende os en pb )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 18:03   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja fint projekt har dog ikke overskud til at være med.

Men man kan alså godt få sygedagpenge uden diagnose. det afhænger ens sygedagpenge ikke af. De første 52 uger alså.

har altid været på arbejdsmarkedet, men de sidste par år med kortere og længere sygdomperioder. efterfølgende en opsigelse og fuld løn i et halvt år.
men de tæller med i 52 uger og der gik over et år før jeg fik min diagonse fra min opsigelse.
er selv indstillet til pension . Men i de 52 uger har jeg været i en arbejdsprøvning og den viste stort set ingen arbejdsevne. Så hørte jeg ikke mere fra kommunen før et sygedagpenge stop.
arbejdsprøvning blev lavet af anden aktør og havde faktisk ikke noget med kommunen af gøre.
I min sag har jeg næsten ikke snakket med sagsbehandler omkring sygdom, eller om planer.
for arbejdsprøvnig talte sit eget sprog.
så der er ikke meget og fortælle.
så var heldig og få min diagonse inden mit sygedagpenge stop og derfor kunne indstilles til pension.

Så det er nok mere efter de 52 uger som er mest interessant. Det er her mange kommer i klemme. På grund af manglende diagonse og vudering af arbejdsevne.
og kommunen siger stop for sygedagpenge og ydeligere forlængelse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-02-2010 kl. 18:21.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 12:56   #6
Soc.studerende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Soc.studerende er ny på vejen
Hej MTVRV1

Du har fat i noget af det helt rigtige!
Vi er ked af du ikke har overskud til et interview, men Tak for dine meget fine svar!
Vil høre om vi istedet for et interviewe dig, evt. må sender dig nogle korte spørgsmål pr. mail?
I givet fald kan du svare tilbage på denne mail adresse: [email protected]
så vi kan få din mailadresse.

Vi regner med at have nogle spørgsmål klar i enten uge 10 eller 11.

Med venlig hilsen,
Soc.studerende
Soc.studerende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 13:06   #7
Soc.studerende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Soc.studerende er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
jamen, så må da der være nogen som godt kunne tænke sig at deltage ikk´

Uanset hvordan det hele skal foregå i forløbet, ja, så er jeg da sikker på at mange har et forløb der løber totalt af sporet -det syns jeg da vi ser mange eksempler på herinde(-eller har jeg misforstået?)

De af jer der har modet og overskuddet til det, ja, i har nu chancen for at være med

(soc.studerende, i må såmænd gerne få vores historie, i forhold til jeres opgave meeeen den er vist fortalt så rigeligt -ellers er i velkomne til at sende os en pb )

Hej Buster

Er ikke lige helt med på fag-sproget herinde - hvad er en PB ?

Du skal være hjertelig velkommene til at deltage i et interview, hvis du mener du falder ind under målgruppen og har noget på hjertet? ;-)
Soc.studerende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 15:33   #8
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
PB=privat besked .....altså ikke tilgængelig for det her forum


Citat:
Oprindeligt indsendt af Soc.studerende Se meddelelser
Hej Buster

Er ikke lige helt med på fag-sproget herinde - hvad er en PB ?

Du skal være hjertelig velkommene til at deltage i et interview, hvis du mener du falder ind under målgruppen og har noget på hjertet? ;-)
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 09:40   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Studerene.

Tror ikke, at jeg falder inden for jeres målgruppe, men...

Kik under Emnet " Magtmisbrug" for at se store udsnit af mit sagsforløb(2003-2010), herunder indsat Samlet Vurdering fra alle 3 indstilinger fra ressourceprofil, til Førtidspension fra sagsbehandler.

Nævnet hjemvidste sidste sag, hvorfor det endelig lykkes, at få pension dec.2009, tilbagevirkende fra 1.7.2009.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 10:53   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nu havde I jo skrevet Kbh. eller Storkøbenhavn, kære soc. studerende, for ellers havde jeg da svaret jer

Jeg bor i Odsherred.

Min sag var da noget I kunne bruge, for i det første år jeg var på sygedagpenge søgte kommunen (sagsbehandleren) slet ikke at afklare mig Jeg tiggede og bad; men I kan selv læse om det på denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6054

I dag er jeg på førtidspension, som I også vil kunne læse; men det er da også kun i kraft af K10 og al den støtte og hjælp jeg har fået fra denne hjemmeside og dens pragtfulde og hjælpsomme brugere, en vanvittig sød kæreste og så .... nå ja, så har jeg nok også en fighterånd og et temperament (der af mit brugernavn)

Men jeg ved der er mange i den situation I beskriver, så jeg håber der er nogen der har overskudet til det, som vil svare jer, for systemet er håbløst skruet sammen som det er

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Interviewpersoner til projekt om kontakthjælpssystemet anneholst89 Alt det andet 0 11-10-2013 11:21
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Råd søges !!!! Tesh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-02-2012 20:40
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
Interviewpersoner søges BA-Studerende Din historie 0 04-03-2011 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension