K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 00:05   #11
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
Ferie på ledighedsydelse

Hej
Med hensyn til dit spørgsmål om ferie og ledighedsydelse, så kan jeg oplyse dig, at jeg blev visiteret i 2008 og har været på ledighedsydelse lige siden. Jeg har afholdt 5 ugers ferie med ledighedydelse hvert år, har ringet og meldt det til ydelseskontoret, ved hver afholdt ferie, senest dagen før. Det er kun det første år, når du er blevet visiteret, at der kan være tale om mindre end 25 dage, ellers har du ret til ferie, ligesom alle andre.
Mvh Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 16:33   #12
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Palette: Tusind tak for dit svar

Har netop i dag talt med en tredie part, og hun sagde jo det der ligesom bliver afgørende for denne sag:

Hvis han ikke var blevet ansat i fleksjobbet og stadig gik ledig, hvor mange dag havde han så ret til? Ja 25 jo.....

Der er en klage på vej til kommunen og så håber jeg godt nok snart sagsbehandleren får sig en uddannelse der gør hende værdig til at sidde der og blomstre... eller....

Hun får nok lige en klage med i hatten nu vi er igang..... det er ikke første gang vi skal være mere vågen end hende..... altså..
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 19:13   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Palette: Tusind tak for dit svar

Har netop i dag talt med en tredie part, og hun sagde jo det der ligesom bliver afgørende for denne sag:

Hvis han ikke var blevet ansat i fleksjobbet og stadig gik ledig, hvor mange dag havde han så ret til? Ja 25 jo.....

Der er en klage på vej til kommunen og så håber jeg godt nok snart sagsbehandleren får sig en uddannelse der gør hende værdig til at sidde der og blomstre... eller....

Hun får nok lige en klage med i hatten nu vi er igang..... det er ikke første gang vi skal være mere vågen end hende..... altså..
Det synes jeg lyder spændende med den klage, for jeg fornemmer, at loven er lidt uklar mht. hvornår en ansat fleksjobber har ret til ledighedsydelse under ferie...

Held og lykke, det kunne jo ende som en principsag og måske ændre loven, så den er nemmere at forstå.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 06:50   #14
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Det er selvfølgelig træls vi er nødt til at klage, men på den anden side så er jeg meget forundret over, at jeg som "alm" borger skal kunne loven bedre end en der sidder og arbejder med den til daglig...... Jeg skal selvfølgelig nok opdatere hvordan sagens gang går, så i (eller du curls) kan følge med i hvordan det ender

Hav en fornøjelig dag
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 21:24   #15
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Har en lille og endelig opdatering i sagen!

Om sagen kunne vindes ved jeg ikke, men vi herhjemme er blevet enige om, at vi ikke har overskuddet til at tage kampen op.

Vi lader, som så mange andre der ikke magter kampen, kommunen vinde

Rigtig god aften derude

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 14:18   #16
skytten64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Århus
Alder: 59
Indlæg: 6
Styrke: 0
skytten64 er ny på vejen
Jeg blev her 1 Maj ansat i mit andet fleksjob, inden da har jeg gået ledig lidt over et år på ledighedsydelse.. Har lige søgt ferie med ledighedsydelse og fik at vide at jeg havde ret til 25 dage.
skytten64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 18:39   #17
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Åh hvor giver du mig lyst til at gå videre med det her, men jeg ved ikke om vi magter det
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 18:51   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Mimse.. her i min by er det ikke min sagsbehandler der har styr på hvor mange feriedage jeg har.. sidst jeg skulle høre om det ringede jeg ned på jobcentret og spurgte om hvem der vidste noget om det... og så fik jeg et tlf nr..

Så se om du/I ikke kan hitte noget overskud til det.. I kunne jo evt starte med at ringe til det jobcenter hvor I er tilknyttet..

Rigtig god fornøjelse..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 13:02   #19
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Lunasdatter: Tak for din kommemntar. Min mand har idag kontaktet jobcenteret, men hende han skulle snakke med er der ikke, så vi må afvente at hun ringer tilbage Derudover fik han den fedeste besked deroppefra. Hans sagsbehandler stopper så han skal have en ny YES altså Hun har ikke været andet end bøvl så det er glædens dag i dag - også selvom det regner weee
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 13:07   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jamen det var sørme da en skøn besked I der fik Mimse... og jeg håber for jer at feriepengene også falder i hak... så vil det jo være ligesom solskin på en regnvejrsdag..

Og ringer hende I skal snakke med ikke tilbage, så kontakter I hende igen...
Kh.
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og ferie fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-04-2013 09:06
Ledighedsydelse - ferie Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 4 07-05-2012 19:58
Ferie på ledighedsydelse. lila Alt det andet 7 14-01-2011 03:50
Ferie på ledighedsydelse Tullee Alt det andet 1 05-08-2009 09:04
Ledighedsydelse ved ferie Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 4 09-05-2007 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension