K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2013, 17:04   #11
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
HK vil stadig have vetoret, idet det er deres område.
Det er vel kun hvis virksomheden har overenskomst med HK. De kan jo godt følge overenskomsten på lønsiden uden at være omfattet af overenskomsten.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 17:21   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Det er vel kun hvis virksomheden har overenskomst med HK. De kan jo godt følge overenskomsten på lønsiden uden at være omfattet af overenskomsten.
Nej...
Er det en virksomhed der ikke har overenskomst med HK eller andre forhandlingsberettigede organisationer, er det stadig HKs overenskomstens, hvis det er naturligt at det skulle have været HK der skulle vegne overenskomst på området.

INGEN af de frie fagforeninger har forhandlingsretten og dermed kan det aldrig betale sig at give dem 60kr/måned for at forhandle en løn som de alligevel ikke kan forhandle, og hvis du selv forhandler noget, ja så kan HK sige nej !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 18:56   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg fik ingen hjælp af jobcenteret, selv om min arbejdsgiver gerne ville have de satte lønnen, fik vi af vide kontagt jeres fag bevæelse, det fagligehus tjekket min kontrakt og satte lønnen efter hk overenskomst.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 19:16   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg fik ingen hjælp af jobcenteret, selv om min arbejdsgiver gerne ville have de satte lønnen, fik vi af vide kontagt jeres fag bevæelse, det fagligehus tjekket min kontrakt og satte lønnen efter hk overenskomst.
Fik du så noget anncinitet eller personlige tillæg med dig, eller andet du forhandlede ?
Eller var det mindstelønnen på området du fik.

Få jeg arbejdede i fleksjob indenfor HK-området havde jeg 6 løntrin i kvalifikation,ved var individuelt forhandlet og godkendt af HK overfor arbejdsgiveren.
Hvis jeg ikke havde været medlem er det så sikkert som amen i kirken at HK ved gennemgang af kontrakten kunne have valgt at sige, dur ikke tilbage på mindsteløn.

Men iøvrigt synes jeg at netop HK virkelig er et sted hvor man får noget for medlemskronerne.
jeg har været på gratis kurser og alverdens andet. Har haft mulighed for hjælp til at læse ansøgninger igennem mm
Der har altid været nogen parat i hovedforbundet med hjælp, dog har de i kommunal fået en skiderik til faglig konsulent, som mest interesserer sig for at sidde på sit eget flæsk og være pamper.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overenskomst ved 25 timer :) MortenF88 Spørgsmål ang fleksjob 21 08-11-2012 10:37
Overenskomst??? mayalee Spørgsmål ang fleksjob 4 07-09-2010 16:09
Løn og overenskomst Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 20-12-2009 21:46
Fleksjob, løn ifølge overenskomst steine Spørgsmål ang fleksjob 5 18-08-2009 11:39
Anden overenskomst, må de det? flora Spørgsmål ang fleksjob 2 14-12-2006 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension