K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2017, 14:49   #1
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Kviklån og rki

Hej

Jeg har været på Kontanthjælp/uddannelseshjælp i en del år.

Har desværre været så dum at fået taget mange kviklån som har resulteret i at jeg nu ser RKI som eneste løsning.

Jeg har haft kort kontakt til gældsrådgivning, men de var nu ikke så hjælpsomme udover jeg kunne forhandle med dem jeg har lånt ved, hvilket ikke har været muligt sådan set.

Jeg har en gæld på omkring 75.000 kr, i 4 forskellige kviklån/forbrugslån selskaber jeg har prøvet at få lån omlægning, men det kan ikke lade sig gøre.


Mine spørgsmål er følgende:

Nogle af selskaberne har en høj rente såsom Zaplo,

Kan der komme rentestop på i RKI? eller vil min gæld blive til rigtig mange penge i løbet af kort tid og derved være umulig at komme ud af igen?


Jeg er nødsaget til måske at låne 1000 kr. i Vivus til resten af måneden inden jeg ryger i RKI, og derved afbryde mine betalinger. Ser det som en nød situation, vil dette få konsekvenser af straf hvis jeg optager de nødvendige penge?

Hvordan kommer man nemmest muligt i RKI uden for mange omkostninger? Skal man først få rykkere og den slags fra alle de forskellige selskaber? og have advokat på osv. ?

Jeg er i en meget dårlig økonomisk og helbreds situation desværre.

Håber at nogle kan svare på mine spørgsmål.
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 14:55   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din information...

Kære lånlån

RKI
https://www.k10.dk/showthread.php?t=31046

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:04   #3
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Tak jeg har lige kigget på dit link/indlæg, men jeg vil alligevel blive glad for nogle svar på mine spørgsmål
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:14   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, der kommer ikke rentestop. Der tilskrives renter som aftalt da du tog lånet. Rentestop sker kun hvis du kan få en aftale med udlåner om det.

RKI blander sig ikke i om du låner penge nu, de registerer dig kun som dårlig betaler og det bliver så enten umulig for dig at få et lån eller kun et lån til kæmpe renter så længe du står i RKI

Du kommer ud af RKI ved at betale din gæld, RKI skal ikke have betaling

Men der kommer en masse omkostninger til dig fra dine udlånere, når der ryger genyrer for rykkere, inkassogebyrer mm på dine lån og i sidste ende bliver du indkaldt til fogedretten
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:17   #5
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Tak for dine svar, så dvs. at mit lån kan ryge op flere millioner efter rigtig mange år? Det er vel først muligt at aftale efter man har været i RKI i en længere periode?
Det er nok umuligt at komme ud af dette igen så?

Kan jeg vælge de lån som har en lav rente og få dem registreret i RKI og prøve at tilbagebetale de andre som ikke vil blive registreret i RKI med høje renter til at starte med?

Jeg afdrager ca. 4500 kr. om måneden kan jeg få det ned i en mindre størrelse hvis jeg ryger i RKI?

Det er vel dumt, men ser det som sidste udvej desværre.

Sidst redigeret af lånlån; 20-03-2017 kl. 15:31.
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:35   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
RKI Er udelukkende et register for dårlige betalere som langt de fleste udlånere slår op i inden de siger ja til at give et lån til dig.

Kun meget få udlånere vil give lån til dem der står iRKI, så betragt det at stå registeret der som at flere lån ikke er mulige.


Det er ofte også svært/umuligt at købe hus, bil mm så længe man står registeret.

Ja, dine lån vil stige, da der hele tiden vil komme renter, gebyrer mm på og du ender i retten. Tror det er nemmere at få en aftale med udlånere når man ikke er registeret som en dårlig betaler

RKI har intet at gøre med hvad du kan få af aftaler med udlåner ifht betaling, rentestop mm. De har intet med dine lån at gøre, de registerer dig bare

Du står enten i RKI eller står ikke i RKI, det er ikke lånene som vil stå registeret men dig som person.

Du kan ikke optage flere nye lån så længe du står i RKI og skal stadig betale lånene.

Det er udlånerne der beder om at få dig registeret i RKI, ikke dig selv. Og står du der fanger bordet - ingen nye lån (hvilket måske også er godt?)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 20-03-2017 kl. 15:38.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:38   #7
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Det er dog nærmest umulig at få en aftale med udlånere, men det er nærmest det du anbefaler jeg gør så?

Tusinde tak for dine/jeres svar, det er virkelig til stor hjælp.
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:40   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, der er ikke andet at gøre. Tror det er noget rigtigt møg at blive registeret som dårlig betaler.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 15:42   #9
lånlån
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
lånlån er ny på vejen
Tænker du har ret i det.

Der er ikke andet at gøre end at forsøge og forhandle.

Tak

Sidst redigeret af lånlån; 20-03-2017 kl. 15:45.
lånlån er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 17:30   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har du prøvet af forhandle med dem du har lån ved?
I så fald, fortalte du dem om din situation?
Hvis det ender i f.eks. fogedretten, vil man nok bare komme frem til, at du ikke rigtigt har råd til at afbetale. I hvert fald ret minimalt.
Og kreditor vil jo hellere have lidt penge end ingen penge.
Så hvis de ved at alternativet er 0 kr, så kan det måske være nemmere at forhandle sig frem til noget?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension