K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 23:42   #161
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja kære EE, du må ikke være så hård ved mig, jeg har en bisidder med til mit næste møde med kommunen i sep.

Men min seng den trænger vist gevaldigt til mig, er bare dårlig influenza symptomer, har taget en del piller idag hjælper ikke, så må man lukke sine øjne.

Tak for dine svar/opsang skal nok følge op på det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 09:10   #162
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ikke nået problem at eje hus på kontanthjælp, hvis bare du sidder rimeligt fornuftligt.

Alternativt skal kommunen bevise at du kan sidde langt billigere andensteds, feks komme med et tilbud på lejebolig i samme størrelse, bare meget billigere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 00:06   #163
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
søde popiae, jeg kan bare ikke helt forstå de regler har aldrig modtaget kontanthjælp tidligere.

Men jeg tror nu næppe jeg kan modtage nogen hjælp, når jeg har en smule friværdi.

Kan man lige køre en § 7a, hvis sb ikke forlænger og intet gør yderligere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 00:15   #164
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg havde personligt meget friværdi, men jeg skal jo også kunne betale den ekstra lån, ellers kan man jo ikke låne, så ...

Hvad med din fagforening?

Du skal ihvertfald klage, skriftlig, hvis ikke dette har fundet sted?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 00:20   #165
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har kontaktet HK med skriftlig tilbagevenden, de ikke kunne hjælpe mig.

Ja så sidder man bare lige og tænker hvorfor man betaler knap 1000 kr. hver måned.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 00:30   #166
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal tage fat i landsforeningen.

Prøv nu at ringe?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:14   #167
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
søde popiae, jeg kan bare ikke helt forstå de regler har aldrig modtaget kontanthjælp tidligere.

Men jeg tror nu næppe jeg kan modtage nogen hjælp, når jeg har en smule friværdi.

Kan man lige køre en § 7a, hvis sb ikke forlænger og intet gør yderligere.
Hej Jasch,

Jeg tror heller ikke at du skal være bekymret for at være husejer, i disse tider, i forhold til kh. berettigelse. Hvis det var i opgangstiderne, hvor huse blev solgt rask væk, så kunne det være at kommunen kunne godtgøre at dit hus kunne sælges med fordel og formue til dig. Dog er det jo således at vi pt. desværre har krise og hussalget er rigtigt sløjt, salgstiden (ligge tiden) er lang og værdien af husene er faldet drastisk.

Mht. din sdp. forlængelse, der skriver du at man kan kører en 7a hvis din sb. ikke forlænger. §7a foreskriver at du skal varsles senest 2 uger før om sdp. stop, dvs. den burde du have modtaget såfremt din sbér havde til sigte at stoppe dine sdp. ved udløb d. 31/8.

Hvis jeg var dig ville jeg maile til min sbér snarest og skrive at du har behov for at få afklaring om hvorvidt dine sygedagpenge bliver forlænget efter 31/8, dette formoder du naturligvis at de gør. Du har dog brug for at vide hvilket pkt. i §27 stk. 1 de forlænges efter. Som jeg læser din sag, kommer du aldrig på det ordinære arbejdsmarked igen, derfor burde §27 stk. 1 nr. 4 være oplagt for dig.

Lad være med blot at vente til 2/9 omkring nyt i forhold til forlængelse, få mailet herom snarest således at du har klarhed over dette. Kan sagtens forstå at det slider på dig ikke at vide hverken ind eller ud.

Ønsker du hjælp til en skrivelse siger du bare til, så kan jeg fatte noget sammen, de andre sikkert kan hjælpe med at rette til hvis det skal være. Nu skal jeg et smut på sofaen da kroppen siger fra og det kender du jo også til.

Husk at sige fra under afklaring, få indsat skåne behov. Selvom anden aktør siger 37 timer ugentligt, så betyder det måske "kun" at du er effektiv i de 10 af dem. Hold dog på de 10 kommunen har sagt. Jeg kom selv op på max 10, og det var langt mere end jeg reelt kunne. Nu skal jeg på erhvervscenter for at kunne måle min arbejdsevne i forhold til min funktionsevne, så det er altså virkelig vigtigt at man kun viser hvad man kan og formår første gang så godt man kan og får lavet en udførlig beskrivelse heraf.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:34   #168
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har haft en meget lang diskution med den private aktør, hun er blevet ansat af kommunen til at finde en
virksomhed jeg kan arbejdsprøves i, med henblik på vurdering af min arbejdsevne.

Men hun bruger tiden på kontanst at køre rundt i mit sygdomsbillede stille diagnoser og behandlingsmuligheder med hensyn til medicin osv.

Jeg synes bare det er for meget nu, jeg har faglige læger og spec. læger bag mig som tager sig af min sygdom, kan slet ikke se hun skulle have nogen bemyndigelse, til denne analysering af mig.

Det kom sig af hun skulle skrive referat til kommunen, hvad den "private aktør" havde lavet de første 4 uger i min afklaring.

I dette referat havde hun direkte citeret skrivelser ude fra diskrikt psyk, fra min status attest, jarm min sb har jo disse papir og ved hvad jeg fejler.

Jeg kan ikke lige se hvad mine læge papir skal blandes i min afklaring af arbejdevne, da det drejer sig om 2 forskellige ting.

Men enden blev at hun var noget fortørnet, og så fik jeg den besked jeg bare kunne vælge deres firma fra, hmm man må åbenbart ikke sige sin mening.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:57   #169
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal ikke finde dig i en sagsbehandler snakker om din sygdom
DET HAR HUN INTET MED AT GØRE

hun skal vurdere din arbejdsevne og ikke en pind andet

havde indkaldt til et møde med din sagsbehandler og forklaret din situation
så det ikke bliver drejet over til, du ikke er samarbejdsvillig

har selv været i arbejdsprøvning og min sagsbehandler fra anden aktør
snakkede ikke en pind om sygdom
andet end hun håbede på jeg fik det bedre
samt en beskrivelse af hvad de havde vurderet i løbet af perioden
det samlede billede passede helt med hvad jeg selv havde sagt og mine lægepapir

Så nej du har helt ret til at sige fra over for en sagsbehandler som spiller læge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 09:07   #170
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg følte bare hun gik over mine grænser, og jeg var ked af, jeg havde vist hende mine læge papirer.. det var kun for at hun skulle forstå mig og mine sygdomme uden jeg skulle forklare alt for mange smertefulde ting.

Så hun fik en bedre forståelse for mine skånehensyn, men nårh nu er det 5 uge i afklaring og hun har stadig intet sted fundet til mig.

Men jeg påtænker da at foreligge situationen for min SB, har undersøgt vi har et REVA sted her i byen, hvor jeg forhåbenlig ville kunne blive afklaret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension