K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2009, 20:47   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Jeg er afklaret til fleksjob...

d. 1/12-08 og alligevel har jeg modtaget et brev fra jobkonsulenten om at denne har skaffet mig en praktikaftale som omsorgsmedhjælper...

Praktikaftale ... gad vide hvad det betyder i denne sammehæng?
Betyder det at der er mulighed for job?

Det vil da være enormt dejligt hvis det er...

Men jeg er visiteret via arbejdsprøvning på kontor... og det eneste denne konsulent taler om er kommunens plejecentre samt div. forretninger i kommunens område.

Gad vide hvad forventningerne er til en omsorgsmedhjælper er - skal nævnes at jeg er udd. sosu-hjælper, men har ikke brugt udd. siden 1999 og siden mit piskesmæld i 2007, er det mig fuldstændig umuligt at bruge denne udd.... til andet end... ren omsorg... tvivler blot på at der er særlig meget brug for det på et demenscenter.... vi får se....

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 21:09   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hej jeg har en gang været i arbejds prøvning på er dag senter for letter demente,jeg var med til at tage i mod dem når de kom om morgen når de kom med taxa og vi havde gjordt klar til morgen mad og så hyggede vi om dem , så var der forskellige aktiviteter og sener middagsmad og hygge til de skulle hjem ved 15 tiden . Jeg var der fra 8 til 13 havde kun lette servis opgaver , det var faktisk hyggeligt men der var ikk øknomi til at jeg kunne blive ,vilket jeg viste på forhånd .... jeg vil ønske dig en god praktik hvis det er § 42 er det med hendblik på fast andsættelse.

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-09-2009 kl. 21:12. Årsag: glemte §
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 21:36   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
blot en lille notabene, HUSK at få din fagforening med på banen INDEN du takker ja til noget som helst
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 22:38   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
modtaget et brev fra jobkonsulenten om at denne har skaffet mig en praktikaftale som omsorgsmedhjælper...
Du skal forlange at få et brev med love og paragraffer og beskrivelse med arbejdsopgaver, skånehensyn, arbejdstid, arbejdssted, mødetid osv. osv.

Og så skal din ressourceprofil opdateres med samme oplysninger.

Bare for at forebygge evt. fejl i din sag.

Der skal ALTID ligge et brev med love og paragraffer, når en kommune/jobkonsulent træffer afgørelse i en borgers sag.

Der skal ligeledes være en klagevejledning i brevet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 09:27   #5
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak men...

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
blot en lille notabene, HUSK at få din fagforening med på banen INDEN du takker ja til noget som helst
- hvad så når jeg har meldt mig ud af fagforeningen?
Havde kristlig, men de havde på ingen måde været mig behjælpelige...

Og Zuza:
Det er i arbejdskontrakten du mener dette skal anføre ik?
Og ikke bare til denne praktik samtale med en fra demenscenteret + jobkonsulenten?

Og ja jeg håber og ønsker at dette er LIGE MIG Elsker gamle mennsker og særligt demente har en speciel plads i mit hjerte.
Er bare bange for ikke at kunne holde til det... er omtrent lige så glemsom som en dement

Men heldigvis er der jo nogle pragtfulde mennesker her på k10 som altid er behjælpelige med svar på spørgsmål og gode råd og så er der også flere forslagt til dagbogsføring, som jeg starter op på igen fra i dag, så jeg kan sammenligne før og nu, i tilfælde af at heldet er med mig

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 12:58   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Og Zuza:
Det er i arbejdskontrakten du mener dette skal anføre ik?
Og ikke bare til denne praktik samtale med en fra demenscenteret + jobkonsulenten?
Næ, det er skam i et brev fra kommunen/jobkonsulenten.

Der skal, som når sygedagpenge standses, sendes et brev med afgørelsen.

Der skal ALTID sendes brev til borgeren, når der træffes afgørelser i borgerens sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 14:03   #7
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Zuza.

Brevet lyder:

Hej xx
Som aftalt har jeg lavet en praktikaftale med xx som er leder for xx demenscenter.
Du indkaldes derfor til praktiksamtale som omsorgsmedhjælper på (og så adr. og dato og kl.)
Jeg deltager i samtalen sammen med dig. Vi mødes ved informationen.
Jeg har prøvet uden held at kontakte dig pr. tlf.

Vær opmærksom på at du har mødepligt til samtalen jf.Lov om aktiv socialpolitk §74b stk.4
med venlig hilsen xx

Og så er der anført betydningen af §74b nederst i brevet.

Det er det hele... hvad er det så jeg skal bede om?

Undskyld, jeg virker så dum, men bliver helt forvirret og håber og ønsker virkelig at dette kunne blive drømmejobbet, til trods at jeg ikke har indgået nogen aftale med jobkonsulenten..!

Men jeg er helt vild med ældre mennesker, specielt demens er noget jeg brænder for. Det er SÅ givende, spændende og udfordrende... Håber så bare at jeg kan leve op til, ikke mindst, egen forventninger.

Har jo stadig svært ved at accepterer at jeg ikke kan det jeg kunne, at min tålmodighed er lig meget lidt - særligt på dårlige dage, og alt det andet!
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 14:14   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal primært sikre dig, at dine skånehensyn overholdes.

Og så finder du vel ud af til mødet, hvilke mødetider, arbejdsopgaver osv., det handler om.... og naturligvis, hvor mange uger/måneder det drejer sig om.

Får du udgifter betalt? Transport eller andre ekstra-udgifter, du måtte have.

Det handler primært om, at du sikrer dig, at der er et rimeligt formål med din praktik.

PS... jeg kan se, der er en masse svar i din blog.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 22-09-2009 kl. 14:17.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 15:13   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
PS... jeg kan se, der er en masse svar i din blog.
Ja tak det har jeg set og sender TAK til dig og de andre der har svaret her og der, det var ikke min mening at der skulle være "dobbelt oplag" af mit spørgsmål, så det tænker jeg lige over til en anden gang

Lige et spørgsmål... må jeg sige nej tak til weekend/aften/nat arbejde?
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et laaaaaaaangt forløb...og stadig ikke afklaret! Susanm1979 Din historie 1 01-03-2011 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension