K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2008, 14:44   #21
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sider og tænker, og det er altså direkte tanker, så det er måske lidt forvirrende:

Når man får sagen til parts høring, kan man så ikke lave en kommentar hvor man skriver at man på alle papirer har skrevet fortløbende nr´er (skrevet med en, gul overstregnings tus ud over hele siden, da det gør det umuligt for sagsbehandler bare at ændrer på sidetalene, gul fordi de mørkere er svære at læse i gennem) at alle papirer fra side 1 til xx skal være til stede i sagsagterne, og at talene er en garanti for at du har læst og forstået samt haft mulighed for at kommentere. Og så på den side hvor man skriver kommentarene, lave underskriften på at man har haft sagen til parts høring.

På den måde kan sagsbehandler ikke bare lige tage papirer ud, eller for den sags skyld ligge nye ind for så mangler de jo, og ligge papirer ind vil betyde at ens underskrift skal forfalskes, fordi der jo skal ændres i det antal sider man har skrevet der er i agterne.

På den måde behøver en fx meget angst ramt, ikke forsøge at møde op for lige at tjekke sagsbehandler efter i sømmene, og skulle sagsbehandler være dumdristig nok til at forfalske ens underskrift, er der et godt belæg for en politianmeldelse.... man beder naturligvis bare om agtindsigt igen lige efter afgørelsen, så burde de papirer jo også være med, og en forfalskning er nem at tjekke, man kan evt skrive at man ønsker fuld agtindsigt lige efter afgørelsen, sammen med de øvrige notater, så sagsbehandler ikke falder for fristelsen til at begå bedrageri.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 10:45   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du får lige svar i stikordsform, ikke?
OK... jeg var slet ikke klar over, at den først skal kigges på af en gruppe der skal indstille den også...

Jeg undrer mig dog lidt over hvad det egentligt er lægekonsulenten skal med de lægepapirer... skal han oversætte dem for sagsbehandleren, så hun kan skrive tingene ind i resourceprofilen, eller hvad handler det om?

Fik kun at vide mine papirer skulle op til lægekonsulenten fordi han skulle kigge på dem, og vurdere om en speciallæge erklæring bliver nødvendig...

Synes det er utroligt så mange "nåløjer" man skal igennem... først skal læger, psykologer og psykiatere sige OK, så skal sagsbehandleren sige OK, så skal lægekonsulenten sige OK, så skal socialafdelingen sige OK og så til sidst pensionsudvalget... man skal fa'me ha' tungen lige i munden når man skal navigere igennem det system

Men jeg har taget den beslutning, at jeg vil med til det afgørelsesmøde, hvad end jeg er for angst til det eller ej... hvis de skal side der i deres sammanspiste kaffeklub og vurdere mig, så skal de dæleme have lov til at se mig i øjnene imens.

Har i øvrigt lokket min gamle moaaar med som bisider...

Skal i øvrigt lige høre:

De papirer man får til partshøring... er det ALLE de papirer som der gives videre til socialudvalget og pensionsudvalget? ... jeg formoder det er partshøringen jeg skal få taget en kopi af inden jeg skriver den under ikke?

Er lidt konfus omkring hvilke papirer... om det kon er resourceprofilen, eller om der er andre vedlagte papirer eller hvordan.

Sidst redigeret af Stezu; 28-09-2008 kl. 14:32. Årsag: fjernet meget at citat - pga. database
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 11:25   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Jeg undrer mig dog lidt over hvad det egentligt er lægekonsulenten skal med de lægepapirer... skal han oversætte dem for sagsbehandleren, så hun kan skrive tingene ind i resourceprofilen, eller hvad handler det om?
Lægekonsulenten skal "oversætte" lægepapirer for sagsbehandleren.

Lægekonsulenten kan pege på behandlingsmuligheder.

Lægekonsulenten kan anbefale flere lægepapirer, som skal bruges som dokumentation i sagen.

MEN... sagsbehandleren SKAL IKKE gøre brug af lægekonsulenten. Ikke alle kommuner har en lægekonsulent ansat. Der oversætter sagsbehandleren selv papirerne.

Der er altså INTET krav om brug af lægekonsulent.

Og arbejdsevnemetoden blev netop lavet, for at belyse arbejdsevnen, IKKE sygdommen, da samme diagnose kunne give forskellig arbejdsevne.

Så lægekonsulenten og indhentelse af yderligere lægeerklæringer brugt til at forhale sagen i det uendelige. Hertil kommer, at kommunerne "doktorshopper", hvilket vil sige, at kommunen indhenter erklæringer fra de læger, som skriver de ting, hvor kommunen kan spare penge.

Men efter 21 år UDEN arbejdsevne er det for langt ude, at du først nu skal igennem lægekonsulent-møllen.

Citat:
De papirer man får til partshøring... er det ALLE de papirer som der gives videre til socialudvalget og pensionsudvalget? ... jeg formoder det er partshøringen jeg skal få taget en kopi af inden jeg skriver den under ikke?

Er lidt konfus omkring hvilke papirer... om det kon er resourceprofilen, eller om der er andre vedlagte papirer eller hvordan.
Jeg vil mene, at det er ressourceprofilen, da det er den, der skal ligge til grund for afgørelsen. I din aktindsigt skulle du meget gerne have SAMTLIGE papirer. Og så skal du tjekke, om din ressourceprofil belyser disse papirer korrekt.

Det må derfor være ressourceprofilen, du skal skrive under før mødet.

HVIS det nu skulle vise sig, at din kommune bliver ved med at trække sagen ud, så vil jeg anbefale dig at søge efter §17, så du kan få en afgørelse efter 3 måneder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 11:46   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak Zuza...

Jeg ved at Næstved Kommune har en lægekonsulent ansat... sådan lød det i hvert fald fra min sagsbehandler. Umiddelbart lød hun bare som om den skulle forbi lægekonsulenten fordi hun selv var i tvivl om, om en speciallæge erklæring er nødvendig eller ej... Det skal ikke undre mig, at dete vil blive tilfældet, for hun talte allerede om, at vi kunne få den samme psykiater der diagnosticerde mig med Aspergers Syndrom til at skrive den speciallægeerklæring. Det betyder i det mindste, at jeg ikke er nervøs for om speciallægeerklæringen vil være til min fordel eller ej, for den psykiater HAR jo alerede skrevet at det er urealistisk at jeg kan indplaceres på arbejdsmarkedet.

Så jeg er nu ret sikker på, at jeg får den partshøring så snart han har givet sagsbehandleren svar på om den erklæring skal indhentes... skal den det, skal jeg vel til en længere samtale med min psykiater formoder jeg... jeg aner intet om hvad der skal til for at hive sådan en speciallægeerklæring hjem for at være ærlig.

Der er i øvrigt ingen tvivl om, at får jeg bare DEN MINDSTE opfattelse af, at de løber om hjørner med mig, enten med latterlige flere tiltag, eller fortsat syltning... så ryger der en §17 afsted... mine dage i kontanthjælpssystemet er TALTE i min verden!

Sidst redigeret af Stezu; 28-09-2008 kl. 14:33. Årsag: citat overflødigt ved svar på foregående indlæg
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 20:36   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Raz
Bare så du ved det....så behøver det ikke ha noget med at gøre....at din sagsbehandler tvivler på dig og din sygdom...at hun vil finde ud af om der mangler en speciallægeerklæring..
Hun skal jo helst sikre sig at alle nødvendige papirer er i sagen så du får den bedst mulige afgørelse...og det ville du jo ikke få hvis nu der manglede nogle papirer i sagen...
Så det er faktisk en fordel for dig at hun tænker på det...

I andre tilfælde....ja så er det kassetænkning...at de trækker sagen ud...

Men uanset hvad tilfældet er....så står du dig bedst ved at have alle papirer i orden...før afgørelsen...

Partshøring....det er kun din ressourceprofil der er tale om....og husk nu at få rettet evt fejl i den...så de kan få det indført i profilen...(taler af erfaring...da der var enormt mange fejl i min egen profil...så den gav et forkert billede af mig)
Profilen skal jo give et fuldstændigt billede af dig....hvad du kan og ikke kan...hvad der er afprøvet og ikke afprøvet osv..så det er rigtig vigtigt at den giver et korrekt billede af hele dig...

Afgørelsesmødet....der får du ikke lov til at være imens de finder ud af hvad afgørelsen bliver...
Du får bare muligheden for at møde op for dem og evt fortælle med dine egne ord hvorfor du selv synes at du skal have en pension...evt svare på nogle af deres spørgsmål...
Men som de andre skriver....så bliver du sendt ud før de skal afgøre sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 08:31   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Webmaster:

Nej, jeg ved godt at det er for at stå så godt i sagen som muligt at den speciallægeerklæring måske skal indhentes... men jeg må jo stå meget godt, hvis hun selv er i tvivl om den skal bruges

Egentligt er jeg sådan lidt "hmm?"... burde den mon ikke være der, sådan bare som ekstra sikkerhed? ... kan man egentligt mon selv forlange at den bliver lavet hvis man ønsker det?

Og omkring beslutningsmødet, så havde jeg forstået at jeg ikke vil få lov at være til stede under selv afgørelsen. Skal jeg være ærlig, så har jeg heller ikke lyst til at side der imens de foretager den afgørelse... Men netop det med evt. spørgsmål ville måske være en fordel, for ellers trækkes sagen måske bare ud fordi de mangler svar på spørgsmål eller noget...

Jeg ville helst at jeg fik en afgørelse INDEN der bliver lavet om i reglerne via den igangværende førtidspensionsreform... man ved aldrig om ens vilkår bliver meget værre efter det jo...
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 12:29   #27
solsikke33
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2008
Lokation: vejle
Alder: 49
Indlæg: 2
Styrke: 0
solsikke33 er ny på vejen
...

jeg har lige fået tilkendt min pension, og jeg valgte heller ikke at ta med, for det har ingen betydning for din sag..

Da min sagsbehandler havde afleveret mine papier til pensionsudvalget om torsdagen, og de har pensions møder hver onsdag, kom min sag for den efterfølgende onsdag, og de ringede mig op efter deres møde og fortalte at jeg havde fået min pension...så det går rimelig hurtig når din sagsbehandler er færdig med din resurceprofil, til den kommer op til udvalget.!
solsikke33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 10:45   #28
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
ja det kommer an på hvilken kommune man bor i
har lige haft min sag på den 2 juli har endnu ikke fået noget på skrift
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring søgning om førtidspension TKDK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 28-07-2012 12:54
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
Spørgsmål vedrørende tilkendelse af Ftp Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-05-2011 12:28
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Spørgsmål omkring udregning af FTP. Ouzo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-08-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension