K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2017, 14:57   #1
H.M.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
H.M. er ny på vejen
Question Fri på helligdage?

Jeg arbejder ca 30 timer om måneden på kontoret i en lille butik.

Jeg arbejder 2 dage om ugen. Som udgangspunkt 2 faste dage, men det sker, at jeg spørger om lov til at flytte den ene dag og det har indtil videre ikke været et problem.

Min chef er generelt ret forstående og fleksibel - og jeg det samme.
Fx svinger arbejdstimerne ret meget fra gang til gang. Nogle gange er jeg der under 2 timer og andre gange op til 6 timer. Det afhænger af, hvad tid det er på måneden og hvor meget arbejde der er.
Jeg kan som regel selv fornemme, hvornår der er meget og hvornår der ikke er - men der kan jo også nemt tilkomme ekstraopgaver i løbet af ugen, så jeg kan aldrig være helt sikker på, hvornår jeg får fri de enkelte dage. Men det er som sagt også kun 2 dage om ugen og langt færre timer, end jeg egentlig er visiteret til.

Nu kommer der snart en bunke helligdage og eftersom fredag er en af mine 'faste' arbejdsdage opstår der tvivl, usikkerhed og spørgsmål ved mig.

Butikken har åbent alle ugens 7 dage.
Der er ingen overenskomst og ingen tillæg for weekendarbejde.
Det er en naturlig del for dem, at der er arbejde i weekender og således også på helligdage.

Min chef har aldrig arbejdet på kontor og kender ikke til en normal overenskomst på området.
Men der hvor jeg tidligere har arbejdet, har det været en naturlighed, at helligdage var lig fridage.

Jeg er usikker på, hvorvidt jeg som udgangspunkt har fri disse dage eller ej.
Jeg kan jo naturligvis spørge min chef og bør gøre det, men er usikker på, hvor jeg står og har lidt svært ved at skulle stejle og evt lave en konflikt over, at jeg mener jeg har fri.

Da jeg blev ansat sidste sommer, var alle helligdage overstået og min fagforening siger, at der ikke er regler, pga manglende overenskomst, men at de vil mene, at jeg naturligvis skal have fri.

Hvordan griber jeg det an i forhold til min chef?
Har jeg krav på fri eller skal det forhandles?

Jeg har en del overskudstimer, som vi afregner internt, og jeg vil sagtens selv kunne betale for helligdagene med mine overskudstimer - men det er vel ikke meningen?

What to do? Andre der har været i samme situation? Eller bare har en mening til det?

Det er jo lige om lidt og jeg vil egentlig gerne være forberedt - også såfremt chefen selv spørger til det.
H.M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension