K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2016, 14:53   #1
glaesnerhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2011
Lokation: Næstved
Indlæg: 7
Styrke: 0
glaesnerhansen er ny på vejen
Fleksjob og folkepension

Kan jeg beholde mine 6 arbejdstimer, uden fleksjob tilskud, men med folkepension?
glaesnerhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 16:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis din chef vil, skulle der ikke være noget i vejen for det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 20:27   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Lyder heller ikke rigtigt som om de par timer kommer til at betyde særlig meget for udbetalingen af din pension, altså medmindre at du har en privat pension udbetalt ved siden af.


https://www.borger.dk/sider/folkepension.aspx

Citat:
Må jeg arbejde, når jeg får folkepension?


Du må gerne arbejde, når du får folkepension. Men da din pension bl.a. er afhængig af din indkomst, kan den blive sat ned, hvis du har personligt arbejde, dvs. du er lønmodtager eller aktiv i driften af egen virksomhed.

Hvis du får andre ydelser, fx varmetillæg, kan de også blive påvirket af, at du arbejder.

Hvor meget må jeg tjene, før det påvirker min folkepension i 2016?
Folkepensionen består for de fleste af et grundbeløb og et pensionstillæg. Her kan du se, hvor meget du kan tjene, før det påvirker dit grundbeløb og evt. pensionstillæg:

​Grundbeløb​​

​​Hvis du tjener over 310.000 kr. 2016 om året ved personligt arbejde, bliver dit grundbeløb sat ned.

Hvis du tjener 546.500 kr. om året eller derover ved personligt arbejde, kan du​​ ikke få grundbeløbet. Her kan du overveje at udskyde din folkepension.

​Pensionstillæg

​Som folkepensionist har du et bundfradrag på 60.000 kr. om året. Det betyder, at de første 60.000 kr. du tjener om året, ikke påvirker dit pensionstillæg.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2017, 17:44   #4
glaesnerhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2011
Lokation: Næstved
Indlæg: 7
Styrke: 0
glaesnerhansen er ny på vejen
Må min arbejdsgiver opsige mig med den begrundelse at jeg kan gå på folkepension
glaesnerhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2017, 18:53   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det tror jeg ikke vedkommende må, da det er imod loven om forskelsbehandling at forskelsbehandle pga alder.
http://www.horten.dk/Nyhedsliste/201...-fyldte-70-aar

"Lovændringen medfører, at arbejdsgivere ikke længere kan betragte det som en selvfølge, at medarbejdere, der har passeret de 70 år, ønsker at indstille den erhvervsaktive karriere. Arbejdsgivere skal derfor – som det i øvrigt hele tiden har været tilfældet - være påpasselige, hvis ældre medarbejdere afskediges. Dette skyldes, at arbejdsgiveren på grund af den delte bevisbyrde i forskelsbehandlingsloven ofte skal kunne dokumentere, at afskedigelsen ikke er begrundet i alder."
(Nu kender jeg ikke din alder, men tænker at ovenstående gælder alle aldre)

Tror næppe de regler må fraviges, bare fordi man er fleksjobber
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension