K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2017, 20:53   #1
Stenberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Stenberg er ny på vejen
Fleksjob - sygemelding - kontanthjælp

Jeg er tilkendt fleks men har ikke kunne finde et fleksjob. Jeg blev sygemeldt den 9. januar 2017, da jeg rent psykisk er helt nede.
I dag sagde min sagsbehandler så at vi om 6 uger skulle vurdere om jeg står til rådighed som fleksjobber. Gør jeg ikke det kommer jeg på kontanthjælp.

Mit spørgsmål er så om det virkelig er lovligt at sende mig på kontanthjælp når jeg er tilkendt fleks?
Stenberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2017, 06:26   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kun hvis du ikke gør som du skal, altså kommer til samtalerne, som sygemeldt er der jo ikke meget du kan gøre.

så nej det er bare en tom trussel,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2017, 09:32   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kommunen skal foretage en opfølgning præcis som når man er sygemeldt på sygedagpenge, men de kan ikke uden videre stoppe ledighedsydelsen, de skal forinden rådighedsvurdere en. her er det vigtigt at have kontakt med sin læge, så der er dokumentation på sit sygeforløb, præcis som hvis man er på sygedagpenge.

se her hvad loven siger.

I forbindelse med sygdom skal kommunen foretage opfølgning efter reglerne i § 73 a, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. For modtagere af ledighedsydelse, der er helt eller delvist sygemeldte, og som har behov for en særlig indsats for at sikre, at personen får den nødvendige hjælp til at opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet, tilrettelægges den særlige indsats og opfølgning herpå som led i det individuelle kontaktforløb.

Det er kommunen, der tager stilling til, om der er behov for en særlig indsats for at sikre, at personen får den nødvendige hjælp til at opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet.

Iværksættes en sådan særlig indsats, skal opfølgningen på indsatsen indgå i de jobsamtaler, som afholdes som led i det individuelle kontaktforløb.

De foranstaltninger, der kan indgå i indsatsen, er de foranstaltninger, der allerede er mulighed for at iværksætte efter den gældende lovgivning. Indsatsen vil kunne bestå i fx sygeafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger.

så tror du kan slappe af. det er kun hvis man stiller sig på bagbenene og siger nej til tiltag man burde kunne deltage i, til trods for sin sygdom. .

rigtig god bedring
vh sortepigen

ps. lovstoffet er kopieret fra socialjura.dk
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2017, 10:15   #4
Stenberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Stenberg er ny på vejen
Mange tak for jeres hjælp.
Synes bare det er rigtig ubehageligt at hun "truer" med kontanthjælp, hvis dette slet ikke er lovligt fordi jeg er sygemeldt.
Jeg plejer altid at deltage i alle deres mærkelige tiltag.
Stenberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension