K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2014, 11:02   #1
M77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
M77 er ny på vejen
Flytte til ny kommune på sygedagpenge

Kære folk.

Jeg har et relateret spørgsmål:

Jeg har snart været på sygedagpenge i 52 uger og står derfor foran generel varighed. Samtidig skal jeg nok snart starte i virksomhedspraktik, så min nuværende kommune ser ud til at ville give mig sygedagpenge i længere tid end den generelle varighed.

Problemet er, at jeg ikke har kontakt til venner og familie i min nuværende kommune - de er ret langt væk, og jeg vil derfor gerne flytte.

Kan jeg nogenlunde regne med, at den nye kommune også - sandsynligvis - vil forlænge min sygedagpengeperiode? Socialrådgiver mm. skriver i sin seneste rapport, at jeg ikke er klar til at blive hverken fuldt eller delvist raskmeldt. (Jeg vil tro, at jeg hurtigere vil kunne blive rask i mere vante omgivelser med mit netværk omkring mig.)

Hvilken slags hjælp kan man få ift. flytning - kan man være så heldig at få anvist bolig i den nye kommune?

Jeg har forholdsvist gode erfaringer med min socialrådgiver, men jeg ville meget gerne have jeres hjælp til dette, så jeg griber sagen an bedst muligt.


Tusind tak!!! :-)
M77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 11:16   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Forlængelse af sygedagpenge er noget den enkelte kommune afgør, så du kan risikere at en ny kommune vurderer det anderledes.

Jeg tror ikke du skal satse på at få anvist en bolig. Men i mange kommuner er der ledige boliger at få, i hvert fald her hvor jeg bor i det Jyske.

Du kan søge om enkeltydelse i forhold til flytning, men det kræver at der er tale om nødvendig boligforbedring, så det er ofte kun i forbindelse med flytning til handikapegnet bolig, hvis man ikke har det i forvejen.

Hvis du søger noget alment kan du hvis din økonomi er begrænset få et indskudslån, der er noget med før eller efter et bestemt årstal du lige skal tjekke. Det skal søges i den nye kommune.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 11:38   #3
M77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
M77 er ny på vejen
Tusind tak for det ekstremt hurtige svar, Pip! Omend noget nedslående :-)

Når min nuværende læges seneste attest understøtter fortsat sygemelding + min socialrådgivers rapport, der siger det samme, vil den nye kommune så ikke stå ret svagt ift. at komme med en anden udmelding? Nuvel, bare tanken om at skulle klage etc. tager godt nok pusten fra mig. :-/

Tak for de erfarne ord!
M77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 09:49   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal i al fald opfylde betingelserne for at få forlænget sp og det er kommunen, der tager den beslutning. Får du nej til forlængelse, kan du påklage afgørelsen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension