K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2013, 17:16   #21
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg HÅBER de får flettet førtidspensionisterne ind i den debat, så de ikke bare opgiver planen overfor kontanthjælpsmodtagerne, og bare fortsætter urimeligheden overfor os førtidspensionister.

Jeg NÆGTER at få en kæreste under disse forhold, for jeg synes simpelthen det er både krænkende og pinligt med sådan et udgangspunkt - han når lige at få slæbt futterne ind, så skal han forsøgere både mig og 3 børn. Nejnej, så hellere være enlig og beholde den sidste rest værdighed....
Med mindre det er en kollega (FTP), ikke?
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 17:20   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er der ikke forsørgerpligt hvis førtidspensionist møder førtidspensionist??? Beholder man så sin enlig status?? (det tror jeg altså ikke, Thomas)......så ryger der vel en bid af begges pensioner, boligsikring mm.....og så skal jeg så forsørges alligevel og bede pænt om penge hvis jeg skal til frisøren, og det koster altså som en halv Jamo højttaler
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 17:39   #23
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg frygter også at mange mænd vil vælge en fra af disse grunde så ud over man er erklæret uarbejdsdygtig så er man også på en måde dømt til ensomhed. Normalt har jeg aldrig haft svært ved at finde mænd, men nu tør jeg dårlig prøve bare ved frygten om hvad de siger når sandheden skal på bordet.

han skal virkelig være forelsket !nogle jeg kender mener også jeg skal vælge at først sige det til efter han er forelsket..så han evt bedre vil kunne sluge kamelen.

tror dog det værre for mandlige ftp.

bare trist hvis man skal være alene pga ens indkomst.

mine drengevenner siger de fleste fyre er ligeglade, og at fyre er meget visuelle så bare man ser godt ud, men det er nok meget individuelt.

håber dog ikke jeg ender op alene men det må tiden vise. Kunne dog hjælpe rigtig mange hvis de fjernede den forbandede gensidige forsørgerpligt.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 17:59   #24
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der ikke forsørgerpligt hvis førtidspensionist møder førtidspensionist??? Beholder man så sin enlig status?? (det tror jeg altså ikke, Thomas)......så ryger der vel en bid af begges pensioner, boligsikring mm.....og så skal jeg så forsørges alligevel og bede pænt om penge hvis jeg skal til frisøren, og det koster altså som en halv Jamo højttaler
Hehe, nej, de nupper en bid af kagen fra begge 2.

Men den enlig status, med ekstra tilskud til børn, den har jo altid været der. Der har man ikke kunnet få ekstra tilskud til sine børn, hvis man ikke var alene
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 18:41   #25
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der ikke forsørgerpligt hvis førtidspensionist møder førtidspensionist??? Beholder man så sin enlig status?? (det tror jeg altså ikke, Thomas)......så ryger der vel en bid af begges pensioner, boligsikring mm.....og så skal jeg så forsørges alligevel og bede pænt om penge hvis jeg skal til frisøren, og det koster altså som en halv Jamo højttaler
Nej det er rigtigt, men de trækker ikke ned i førtidspensionens grundbeløb, som hvis den anden nu har job, hvor det hurtigt udhuler pensionen, alt efter indkomsten. Så modparten skal forsørge os ftp'ere endnu mere. Hvilket jeg ikke kan leve med heller.

Jeg er fløjtende ligeglad med at en evt. fremtidig kæreste tjenere mere end jeg gør. Men jeg kan ikke ret godt forlige mig med tanken om at skulle forsørges af en partner.

Altså tæring efter næring og alt det der. Fælles faste udgifter, og ellers dit og mit i det daglige, når det kommer til økonomi. Sådan har jeg det bedst.

Og nej, jeg skal godt nok heller ikke derud, hvor jeg skal bede om lommepenge, hahaha

Men i det heletaget med det partner ræs. Alt det der dating via nettet osv. Jeg er en ærlig mand, så det bliver fortalt ret hurtigt, at jeg er ftp. Det koster rigtig nok mange, ikke intersseret. Og en del skrive også, karriere osv.

Et par klassikere er, styr på økonomien og vide hvad man vil. Det er så tjek til begge to, men fornemmer der ligger arbejdstoner gemt bag.
En kammerat fik også at vide i røret, en pensionist er der ingen fremtid i.

Og så kommer vi igen tilbage til, om lige børn leger bedst?
Jeg kan se mange fordele og ulemper. Altså ikke nødvendigvis at man har de samme problem stillinger. Men forståelsen man jo nok så vil have. Men samtidig det udfordinger det nok også fører med sig.

Men vi kan også lave det om til, at lige børn, vil være en anden ftp'er. Så er den forklaring ude


Næææ, det gik straks meget lettere i byen i lørdags. Jeg havde en rigtig sjov aften, med en fremmed pige. Og nej, ikke på dén måde, fy! haha.
Jeg faldt bare i snak med hende til Larsen koncerten jeg var til, og der var vi jo begge fans. Så det var et godt udgangspunkt

Hun havde så ikke den nyeste cd, som hele koncerten jo stortset drejede sig om. Så den skulle hun da have

Den bestilte jeg via min smartphone, da vi var i byen.

Og gæt hvad hun har modtaget idag, med posten???

Et matador spil, hahahaha. Fantastisk som jeg kunne bestille noget så forkert

Der er så ikke noget i det, andet end det var rigtig hyggeligt at stå og skråle sammen, og bagefter sidde og snakke nede i byen. Men min pointe er, at på nettet kommer man med 1000 ønsker og krav. Ude i den virkelige verden, er det "bare", goddag, og hej med dig, hvad hedder du? Ooooog... hvad laver du? Der er jeg hudløst ærlig, det må simpelthen briste eller bære. Jeg kan ikke tage en maske på længere, som jeg følte mig tvunget til engang, jeg er mig.

Nu er det altså MEGET nyt, at jeg overhovedet kan det med at sjoske hen til en fremmed pige, og prøve at falde i snak. Igen er det mit medicin. Jeg er slet ikke nervøs mere, med at tage kontakt når jeg er i byen (når jeg en sjælden gang er det). Det er som om at det er en brik der har mangler i puslespillet. For der er snart ikke den ting det ikke har hjulpet på. Bare ikke arbejdsevnen, og et par andre ting. Men meget har det hjulpet

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg frygter også at mange mænd vil vælge en fra af disse grunde så ud over man er erklæret uarbejdsdygtig så er man også på en måde dømt til ensomhed. Normalt har jeg aldrig haft svært ved at finde mænd, men nu tør jeg dårlig prøve bare ved frygten om hvad de siger når sandheden skal på bordet.

han skal virkelig være forelsket !nogle jeg kender mener også jeg skal vælge at først sige det til efter han er forelsket..så han evt bedre vil kunne sluge kamelen.

tror dog det værre for mandlige ftp.

bare trist hvis man skal være alene pga ens indkomst.

mine drengevenner siger de fleste fyre er ligeglade, og at fyre er meget visuelle så bare man ser godt ud, men det er nok meget individuelt.

håber dog ikke jeg ender op alene men det må tiden vise. Kunne dog hjælpe rigtig mange hvis de fjernede den forbandede gensidige forsørgerpligt.
Det er bestemt ikke sjovt for den mandlige førtidspensionist heller. Lige meget hvor meget der så bliver råbt op omkring ligestilling, så bliver der set meget ned på os hvis vi ikke er i arbejde og kan være "forsørgere".
Jeg har mødt enkelte der ikke har vægtet det så højt, men der er eddermanme langt imellem dem (jo jo, anekdotale "fakta", men det er ikke svært at ekstrapolere det til en større gruppe, når man også tager den generelle diskurs i samfundet i betragtning).
Der er især en hvis del af den kvindelige befolkning der er ramt af "prinsesse-virusen", hvor de da regner med at få smidt alverdens gaver i hovedet konstant. Heldigvis er alle kvinder ikke sådan, men de findes i alle aldersgrupperne.
Nogle af dem er nærmest "professionelle" gold diggers.
Nå, nok om mine dårlige oplevelser med det modsatte køn.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 20:20   #26
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
kan godt forstå det må være lidt svære som mand på ftp for som du siger er der stadig lidt forsørger i mandens rolle...men som du også siger er der jo også piger der er ligeglade, hvis jeg mødte kærligheden ville det intet betyde for mig om han var ftp, eller direktør. Men ja mange piger er golddiggere....kan jeg høre blandt veninder

jeg trøster mig lidt med at jeg er kvinde og forhåbentlig derfor har en chance, man kan jo bare tage eksemplet "overlægen med sygeplejersken" eller " direktøren med dullen"

så jeg må bare spare op til nogle kæmpe babbelutter så kan det være der er en chance på trods af at jeg er fattig:-)
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 20:22   #27
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
og det koster altså som en halv Jamo højttaler
Ja så varer det jo ikke så lang tid før staklens højttalere er væk




.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 20:30   #28
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja så varer det jo ikke så lang tid før staklens højttalere er væk




.....
Mine jamoer ville aldrig kunne ofres, haha Næ, så skulle jeg nok sponsorere en trimmer, og en parryk. Så er det hår snart klaret
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 21:27   #29
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der ikke forsørgerpligt hvis førtidspensionist møder førtidspensionist??? Beholder man så sin enlig status?? (det tror jeg altså ikke, Thomas)......så ryger der vel en bid af begges pensioner, boligsikring mm.....og så skal jeg så forsørges alligevel og bede pænt om penge hvis jeg skal til frisøren, og det koster altså som en halv Jamo højttaler
Hvis du er 2 førtidspensionister sammen, mister begge deres enlig status og indtægterne skal tælles sammen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:02   #30
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvis du er 2 førtidspensionister sammen, mister begge deres enlig status og indtægterne skal tælles sammen.
Men de vil stadig få den fulde FTP hvis de kun har den indkomst, hver især, minus enlig tillægget. Så de er lige gode om at forsøge hinanden, krone for krone. Så i det tilfælde er pligten vel ophævet?

Din førtidspension, hvis din partner er pensionist

Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have andre indtægter op til 110.600 kr. om året (2012) og 112.400 kr. om året (2013), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 110.600 kr. (2012) og 112.400 kr. (2013).

Din partners indtægter kan højst indgå med 343.000 kr. (2012) og 348.500 kr. (2013) i beregningen af din førtidspension.

Kilde: https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
økonomi ftp, med samlever. Emma79 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-09-2011 09:31
for høj samlever indtægt pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2011 18:12
pensionst med samlever på su de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-09-2010 12:46
Samlever indkomst??? ca83 Alt det andet 6 02-08-2010 11:26
Samlever indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 30-07-2010 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension