K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2007, 19:22   #11
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Pressekonf om lægekonsulenter

Jeg ved ikke hvor pressekonferencen kan holdes. Håber det ka blive centralt i Kbh. Der kommer kun journalister hvis der er politikere med. Foreløbig er jeg kun i kontakt med Line Barfod.
Det er myndighederne, som fritager lægekonsulenterne for deres lægeløfte m.v. Det har de åbenbart været nødt til for at få lægerne til at skrive det volapyk de skriver i deres erklæringer. For hvis vores sande helbredstilstand kom frem, så ville de være nødt til at hjælpe os noget mere.
Jeg har læst Ellen Ryg Olsens bog. Hun kender min, men brød sig ikke om, at jeg satte navnene i på alle de korrupte læger. Jeg tænkte meget over det, men jeg fandt ingen grunde til at skjule navnene. De er vel stolte af deres arbejde, eller?
Dejligt at høre fra Jer
Mvh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 20:04   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Lyslys jeg vil læse din bog og ville gerne høre hvem de lægekonsulenter er jeg bakker dig helt op da jeg selv mener at lægekonsulenter fordrejer folks lægeattester og gør dem raske...helt uhørt !!!

det undrer mig at Ellen Rye olsen er imod din bog ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 21:09   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej lyslys også her har du 110% opbakning , jeg kender ikke selv til problemer med lægekonsulenters arbejde på egen krop, men kender så rigeligt til dem igennem mine år med K10...

Og hvis der er noget andet vi kan hjælpe dig med end opbakning (skrivelser osv ) så skal du bare råbe op...

Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 21:40   #14
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Hej Jytte

Jeg er med dig hele vejen, og vil meget gerne møde op til pressekonferencen og stå ved din side

Jeg anmoder om aktindsigt i morgen, og håber jeg når at modtage kopi af udtalelsen fra "min" lægekonsulent - den vil være god at have med til mødet, for det er et lysende eksempel på hvordan en læge uden special viden går stik i mod hvad en ekspert på feltet har vurderet.

Mange hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 22:09   #15
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Jeg har læst Ellen Ryg Olsens bog. Hun kender min, men brød sig ikke om, at jeg satte navnene i på alle de korrupte læger.
Ellen er jo trods alt fortsat ansat indenfor det offentlige....

Ved åbenlyst at rose/støtte denne bog - ville hun indirekte være medvirkende til at hænge disse misfostre ud.... Vi kan jo ikke vide, hvad hun tænker inderst inde...vel?

Jeg har bestilt bind 1 og 2 her: http://www.saxo.com/item/3853989
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 00:57   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg vil gøre mit til at kunne møde op.
Jeg synes også at Anne Båstrup, skal spørges, men jeg ved ikke om hun kom på udenlandsrejse eller ej, nu det er valgkamp.
Ny Alliance kunne muligvis overtales, da de jo gerne vil makere sig.
Jeg har bestemt også dokumentation på konsulenteres uduelighed, eller hvilken magt penge åbenbart har, da det åbentbart vægter højere end lægeløftet.
Dertil har det undret mig at lægeløftet netop kan tilsiddesættes, ved ansættelse i kommune.
Gælder det også juristen, revisor, håndværkeren?
Er de også fritaget for at overholde deres gældende retningslinjer?
det kunne jo blive vældig intersant feks ved byggesjusk? kan I følge tankegangen?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 01:13   #17
freja
På vej til at lære K10
 
frejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 3
Styrke: 0
freja er ny på vejen
Hej

Det kunne være interessant at spørge Mette Fredriksen
freja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 01:40   #18
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Lægekonsulent problematik

Hej til alle.
Godt at læse der nu igen tages hul på problemet.
Vi har været en del siden, især fra 2001 der har forsøgt at få denne problematik op til diskution for ændring af praksis på området og det har den været i Kbh. i borgerrepræsentationen. -

En undersøgelse blev iværksat uden særlige ændringer i regelsæt for lægekonsulenter i kbh. Og Socialministeriet har heller ej villet ændre i disse af dem udstukne regler trods beviser på at lægekonsulenter overtrådte deres beføjelser.

*Man* har blot gjort sig bemærkninger om de beviste ulovligheder og så ladet det være der ved i den undersøgelse der blev foretage i kbh.

I glostrup blev en lægekonsulent fyret grundet hans ulovlige måde at skrive om klienter på i sagsakter. Og det var en lille sejr. Denne lægekonsulent fik lov til at være konsulent i flere af kbh. socialforvaltninger.

Om dette kan man læse mere om på webstedet: http://www.depweb.dk/laegekonsulent_info/

Har I her interesse for at bruge info fra ovennævnte websted? Så er I velkommen til at citere og kopiere der fra.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 02:35   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Revisorers ansvar for korrekte sager!!!!

Det er vist denne/disse sager, det handler om:

Det viser også, at REVISORERNE har ANSVAR for, HVAD der foregår i kommunerne:

Læs her fra en af artiklerne ("Socialministeriet kritisk overfor lægekonsulenten")

Citat:
Da revisor undersøgte seks sager i socialforvaltningen i år blev der fundet fejl i dem alle sammen. Det er for mig et klart tegn på at der må gøres noget. Vi må have en uvildig undersøgelse af hvad der foregår, siger Ove Bjerregaard-Madsen.
Citat:
2007-10-16 14:35:37

Vallensbæk-forsøg med ny kommunelæge
2006-04-07 12:40:09

Jeg ville bare have en fair behandling
2006-04-07 12:37:51

Bjerregaard rækker modstanderen hånden
2006-04-07 12:36:30

Lægekonsulent fyret uretmæssigt
2005-06-17 13:46:37

Lægekonsulent krænkede borger med ulovlig diagnose
2004-11-24 12:44:44

Ikke til borgernes ugunst
2004-09-29 14:58:43

Må undersøge sig selv
2004-08-26 14:39:51

Princip eller chikane?
2004-07-14 09:26:24

Politikere som sagsbehandlere
2004-07-09 10:20:25

Lægekonsulentsager er en varm kartoffel
2004-05-26 16:35:32

Et spørgsmål om habilitet
2004-04-21 14:53:39

Lægekonsulent fyret
2004-03-30 14:47:38

Pensionssager undersøges på neutral grund
2004-03-03 14:38:31

Glostruplisten: Pensionsnævnet er inhabilt
2004-02-04 12:20:18

Opfordrer Integrationsministeriet til misbrug af lægekonsulenter?
2004-01-06 13:14:17

Lægekonsulentens sager undersøges
2003-12-03 14:38:30

Socialministeriet kritisk overfor lægekonsulenten
2003-11-19 11:46:22

Lægekonsulent underkender kollegaer
2003-11-05 11:50:05

Overtræder lægekonsulenten sine beføjelser?
http://www.folkebladet.dk/index.php?...t&Submit=S%F8g
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 02:59   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Retningslinjer SKAL følges, siger socialminister

Asger Westh, Jyllands-Posten, har tidligere kulegravet lægekonsulenters rolle.

Læs her, hvad Socialudvalget OG KAREN JESPERSEN har sagt:

Citat:
Lægekonsulenter under lup
Af ASGER WESTH

Offentliggjort 29.11.04 kl. 03:00

Folketingets socialudvalg har fået nok af de mange problemer og klager over lægekonsulenter. Eksperter fra lægestanden, Den Sociale Ankestyrelse og ministerier vil blive indkaldt til et møde, der skal klarlægge, om der er behov for nye initiativer og regler på området.

Socialminister Eva Kjer Hansen (V) er under pres i den fortsatte strid om lægekonsulenternes arbejde i landets kommuner.

Folketingets socialudvalg vil til bunds i de mange klager over lægekonsulenter og have klarhed over, om der er behov for at ændre rammerne for deres arbejde, eller om problemerne skyldes, at kommunerne ikke er gode nok til at efterleve de nuværende retningslinjer.

»Der lander stadig mange sager om lægekonsulenter på vores bord, og nu vil vi til bunds i tingene. Hver gang en lægekonsulent overtræder sine beføjelser, er der en borger, som kommer i klemme,« siger Tove Videbæk (KD), formand for socialudvalget i Folketinget.

Mange kommuner gør brug af lægekonsulenter i sager om sociale ydelse som f.eks. førtidspension. Lægekonsulenternes opgave er ifølge Socialministeriets retningslinjer primært at redegøre for sagsbehandlerne, hvad der ligger af oplysninger i en sag fra borgerens egen læge, en speciallæge eller andre. Det har de tidligere socialministre Karen Jespersen og Henriette Kjær (K) indskærpet over for kommunerne, men problemerne er fortsat.
Lukket samråd
Derfor ønsker socialudvalget en redegørelse fra Eva Kjer Hansen om, hvordan lægekonsulenternes arbejde organiseres i kommunerne samt en oversigt over samtlige kommuner og navngivne læger, der er klaget over. Socialudvalget vil desuden hurtigst muligt indkalde repræsentanter fra blandt andet lægestanden, Socialministeriet, Sundhedsministeriet og Den Sociale Ankestyrelse til et ekspertmøde, hvor alle erfaringer med lægekonsulenter og bud på, hvordan man sikrer, at deres arbejde ikke går ud over borgernes retssikkerhed, skal kulegraves.

Herefter vil udvalget indkalde socialministeren til et lukket samråd om, hvad der konkret skal gøres for at komme problemerne til livs én gang for alle.

Medlem af socialudvalget Line Barfod (EL) mener, at tværfaglige enheder, hvor borgerne møder alle de personer, der er inde over deres sag, kan være vejen frem.

»Set fra borgernes synspunkt er det fuldstændigt urimeligt, at de skal sendes rundt i systemet fra Herodes til Pilatus, og at der i sidste ende sidder en lægekonsulent, som de slet ikke har mødt, og er med til at vurdere deres sag,« siger hun.

Line Barfod mener, at det vil være naturligt at gennemføre eventuelle ændringer på området i forbindelse med den kommende strukturreform.

Minister positiv
Det er intet krav om, at kommunerne skal benytte lægekonsulenter, men socialminister Eva Kjer Hansen understreger, at retningslinjerne skal overholdes de steder, hvor man gør det.

»Men det er ikke min opgave at blande mig i, hvem kommunerne ansætter til at løse opgaverne, og jeg har ikke mulighed for at gribe ind i enkeltsager,« siger hun.

Eva Kjer Hansen mener, at en høring blandt eksperter er en god anledning til at få drøftet lægekonsulenternes arbejde og klagesagerne.

»Det kunne være, at de gode eksempler, som der også findes, kunne give anledning til, at andre kommuner skelede til, hvordan man gør tingene de steder, hvor der ikke er problemer,« siger hun.

[email protected]
Find selv mere på søgefunktionen på www.jp.dk og skriv "lægekonsulent"

http://jp.dk/arkiv/?id=315628
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension