K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2012, 17:06   #1
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
mærkelig krav..

nogen her som har hørt om at komunne vil ha udleveret genpart af ens recept iforbindelse med at man har krav på exstra hjælp på kontanthjælp???
har haft sankket med apotek men de vil ikke udlevere det er jo personlige oplysninger og de havde heller aldrig hørt om det før..
de har fået expitionsliste på komunnen....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 17:38   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Næ jeg har ikke, ved der står i $ 100 man skal sandsynliggøre ens udgifter så derfor behøver man ikke aflevere udskrifter på hvor eller hvormeget man PT har betalt, og hvis det er kommunen skal vide hvorfor du tager et eller anden medicin, så kan de jo bare bede lægen om en status attest 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 17:51   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
... hvis det er kommunen skal vide hvorfor du tager et eller anden medicin, så kan de jo bare bede lægen om en status attest 
Præcis, men det vil koste kommune en skilling, derfor forpligter de borgeren i stedet til at udføre arbejde for dem. Føj som altid ….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 21:31   #4
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
har nu også tænkt mig spørge SB hvor hun lige mener det står at hun kan ha krav på en genpart af recept... når hun har fået expitionsliste.... hvor der jo står hvad det af medicin der er købt
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 21:36   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Føj som altid ….
Nemlig! SÅ gennemskueligt - efter nogen tid og kendskab til "systemet".

Min første sygemelding i 2000 blev jeg kostet til egen læge for en udtalelse om min rygsøjletilstand - uden anmodning på statusattest fra kommunen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 22:21   #6
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
har bedt dem flere gange om at hente status fra læger men det gør de ikke ... eller har de hentet dem men ikke læst dem... så tydeligt da man jo hurtig kan se at de ikke aner hvad jeg snakker om når jeg spørger dem om noget i forbindelse om sagen
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 22:49   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du fortæller hende bare at i disse så digitaliserede tider udleverer lægen ikke en recept til dig mere, som du kan kopiere.. den bliver sendt elektronisk til apoteket.

Apoteket vil ikke udlevere en udskrifttil dig, for det er de ikke forpligtet til, men at hun er velkommen til at indhente de oplysninger hos din læge eller apoteket, idet du ikke selv kan få adgang til dem.

Skriv det i en mail så du har det skriftligt..

Det du kan få apoteket til er at lave et overslag over hvad den pågældende medicin vil koste.. og så sende den.. det burde være nok.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 00:38   #8
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
de har fået ekspetionsliste som jo må være det de har brug for.. men tro mig skal nok hænge SB op på hvor i alverden hun har hjemmel fra til at kunne kræve en genpart
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 03:26   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
har nu også tænkt mig spørge SB hvor hun lige mener det står at hun kan ha krav på en genpart af recept... når hun har fået expitionsliste.... hvor der jo står hvad det af medicin der er købt
Og det syntes jeg da så bestemt du skal gøre skriftligt, alla noget med at den xx/xx-12 bad du xx mig om at anskaffe en genpart af en recet på xx medicin... sammen med at du oplyser om at hvis SB´er ikke kan finde dette lovformeligt på skrift, at du vil opfordre SB´er til at bede om en status fra din behandlende læge, så denne kan opfylde sit ansvar for at oplyse sagen korrekt i det du går ud fra at det er derfor SB´er beder DIG om at skaffer en genpart af en recept.

Du forventer naturligvis at SB´er melder tilbage pr skrift, også selv om at SB ikke kan finde lov og § der giver denne ret til at forlange genpart af recept.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 06:47   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja god ide....
men har prøvet det sidste år at få dem til at indhente status...
så imellem er det li som at slå i en dyne...
men jeg vender tilbage når jeg ved mere..
tak for hjælpen hertil..og ha nu en rigtig god fredag alle mænd og damer, piger og drenge...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
mærkelig sagsbehandler pedo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-08-2011 22:07
En mærkelig situation CHNEVIDE Alt det andet 32 19-09-2010 15:49
Flexteam mærkelig afgørelse Skovgård Din historie 1 06-10-2007 08:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension